مثبت شدن نتیجه آزمایش یک قلاده سگ مشکوک به بیماری هاری در شهرستان خوشاب

یک قلاده سگ مشکوک به بیماری هاری، توسط کارشناسان این شبکه مورد نمونه برداری جهت تشخیص آزمایشگاهی قرار گرفت و نتیجه آزمایش، مثبت اعلام شد.
کد خبر  10171
خبر مهم

به گزارش فاخته، رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: بیماری هاری یک بیماری عفونی حاد، کشنده و ویروسی می باشد که به دو شکل هاری خشمگین و هاری خاموش در گوشتخواران اهلی و وحشی بروز می کند و انسان و سایر دام های اهلی اغلب از طریق گزیده شدن توسط حیوان هار یا تماس با ترشحات حاوی ویروس به این بیماری مهلک مبتلا می شوند.

محمود ترخاصی افزود: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری مهلک هاری از ابتدای سال جاری یک مورد  نمونه برداری آزمایشگاهی از یک قلاده سگ مشکوک صورت پذیرفته و اقداماتی مانند تکمیل واکسیناسیون سگ های گله و نگهبان موجود در کانون بیماری و شعاع کانونی، آموزش و ترویج و آگاه سازی، قرنطینه سگ های با سابقه درگیری با مورد مثبت بیماری و انجام پایش و مراقبت صورت پذیرفته است.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.  

او عنوان نمود: تاکنون 968 قلاده سگ گله و نگهبان بصورت رایگان علیه بیماری هاری در شهرستان واکسینه شده است و لازم است تا صاحبان سگ های گله و نگهبان حتماً واکسیناسیون هاری حیوانات خود را پیگیری نمایند.

وی یادآور شد ضروری است  هرگونه تغییر رفتار حیوانات جهت بررسی به شبکه دامپزشکی اعلام گردد.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.