ضرورت هماهنگی و تعامل متولیان بهداشت و سلامت درمورد بیماری‌های مشترک انسان و دام

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران خواستار ایجاد هماهنگی و تعامل بین بخش‌های متولی امر سلامت، بهداشت و اقتصاد استان در موضوع مدیریت صحیح و کارآمد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شد.
کد خبر  10152
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از ایرنا، حامد یزدی مهر با اشاره به برگزاری نخستین نشست تخصصی و مانور دور میزی مقابله‌ای، مختص رؤسای ادارات دامپزشکی شهرستان‌های استان تهران، با محوریت مدیریت «آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان» و «تب برفکی» در اداره کل مدیریت بحران استان تهران،گفت: اشتراک بیش از ۸۰۰ نوع بیماری میان انسان و طیور نظیر هاری، تب مالت یا بروسلوز، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سالک، سیاه زخم و آنفلوآنزای فوق پرندگان و تب برفکی همواره با مخاطرات انسانی و اقتصادی همراه و به عنوان یک چالش جدی در عرصه بهداشت عمومی مطرح بوده است که می‌توان با اقدامات پیشگیرانه آسیب پذیری جدی این بیماری‌ها را کاهش داد.

یزدی مهر با اشاره به اینکه تأمین غذای کافی و با کیفیت و بهداشتی همواره از مهمترین اقدامات مؤثر در شرایط اضطرار است و رعایت نکردن اصول لازم در این زمینه می‌تواند تهدیدهای جدی و غیر قابل جبرانی را در جوامع انسانی آسیب دیده از بلایا به همراه داشته باشد گفت: دام، سرمایه ملی یک کشور است و اگر به خوبی حفظ و مدیریت نشود، اقتصاد استان تحت تأثیر قرار می‌گیرد و در این خصوص دامپزشکی با تنوع و گستردگی مجموعه وظایف محوله از جمله دو وظیفه اصلی شامل مدیریت بیماری‌های مشترک میان دام و انسان، اقدامات پیشگیرانه موجب کاهش خطرات ناشی از بیماری ها خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در ادامه خواستار ایجاد هماهنگی و تعامل در بین بخش های متولی امر سلامت، بهداشت و اقتصاد استان تهران در موضوع مدیریت صحیح و کارآمد پدیده‌های نوظهور و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.  

بر اساس این گزارش نخستین نشست تخصصی و تمرین ستادی دورمیزی مقابله ای، با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران، مدیر بحران اداره کل دامپزشکی استان تهران و رؤسای ادارات دامپزشکی شهرستان‌های استان در اداره کل مدیریت بحران استان تهران برگزار شد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.