عقیم‌سازی ۸۷۰ قلاده سگ در ارومیه طی سال جاری

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: تاکنون یک هزار و ۲۵۰ قلاده سگ در پناهگاه حیوانات بی‌پناه سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه عقیم سازی شده است که ۳۸۰ قلاده سگ در سال گذشته و ۸۷۰ قلاده سگ در سال جاری (هفت ماهه اول سال تاکنون) عقیم سازی شده است.
کد خبر  10071
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، هادی بصاری افزود: پناهگاه حیوانات بی‌پناه سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه بزرگترین و مجهزترین پناهگاه موجود در سطح شمالغرب کشور است که دارای بخش‌های ویژه از جمله اتاق عمل جهت درمان، واکسینه‌کردن وعقیم‌سازی سگ‌ها توسط دامپزشک است.

وی اظهار کرد: در مرحله نخست، زنده‌گیری سگ‌های ولگرد توسط اکیپ‌های ویژه انجام و سپس برای حیوانات جمع‌آوری‌شده پرونده تشکیل می‌شود، پس از ورود سگ به مرکز ساماندهی کنترل‌های لازم از نظر بیماری‌های انگلی و سایر بیماری‌ها و آسیب‌های جسمی بر روی سگ انجام گرفته و به اتاق عمل انتقال داده می‌شود.

بصاری ادامه داد: بعد از عقیم‌سازی سگ‌ها به قرنطینه منتقل می‌شوند و پس از طی دوره جراحت و در صورت لزوم تزریق آنتی‌بیوتیک و بهبود زخم‌های حاصل از جراحی، پلاک گذاری و با هماهنگی‌های قبلی صورت گرفته و براساس دستورالعمل با هماهنگی محیط زیست در محل‌های تعیین شده، رهاسازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه پناهگاه حیوانات بی‌پناه سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در ۲۴ کیلومتری جاده شهید کلانتری با متراژ ۳ هکتار راه اندازی شده است که ظرفیت نگهداری ۳ هزار سگ را دارد، اظهار کرد: این مرکز دارای ۶۰ اتاقک است که سگ‌ها بعد از جمع آوری و واکسیناسیون و عقیم سازی برای نگهداری به این اتاقک ها منتقل می شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه تصریح کرد: ۵ اکیپ زنده‌گیری به صورت شبانه روزی در سطح شهر فعالیت می‌کنند و ضمن پیگیری پیام‌های ثبت شده شهروندان در سامانه ۱۳۷ به بازدید میدانی می‌پردازند و برای آنکه پروسه ساماندهی به صورت کامل و اصولی انجام گیرد، نیازمند همیاری و مشارکت نهادها و سازمان‌های متولی این امر هستیم زیرا این امر یک موضوع فراگیر است و نیازمند مشارکت جمعی است.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

بصاری گفت: از شهروندان تقاضا داریم درصورت مشاهده سگ‌های بی‌پناه در سطح شهر می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷موضوع را گزارش کنند تا در اسرع وقت اکیپ‌های ویژه در محل حاضر شده و اقدام به زنده‌گیری کنند.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.