در گفتگوی دامپزشکان با فرماندار آستانه اشرفیه عنوان شد:

درخواست تشکیل تعاونی دامپزشکان تا اخذ مالیات های ناعادلانه

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با دامپزشکان و تولیدکنندگان این شهرستان دیدار کرد.
کد خبر  10014
خبر روز

خسرو آرنگ: فعالیت دامپزشکی شهرستان در راستای ارائه خدمات صادقانه در جهت تامین سلامت جامعه قابل تحسین است.

به گزارش فاخته، دکتر سید علی قائمی رئیس شبکه دامپزشکی آستانه اشرفیه از دیدار صمیمانه فرماندار این شهرستان با دامپزشکان و تولید کنندگان حوزه دام و طیور و آبزیان به مناسبت روز ملی دامپزشکی خبر داد.

قائمی در آغاز ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان و تجلیل از نگاه مثبت وی به جایگاه دامپزشکی به طور اجمالی به بیان وظایف شبکه دامپزشکی در سطح شهرستان در عرصه های مختلف مبارزه با بیماریها  و ایمن‌سازی دام و طیور و به تشریح گستردگی حوزه نظارت برفراورده های خام دامی با توجه به وظایف محوله سازمانی و نظارت بر ورود و خروج دام و طیور و پایش و مراقبت بیماریهای مشترک بین انسان و دام پرداخت.

رئیس شبکه دامپزشکی آستانه اشرفیه با اشاره به ناکافی خواندن اعتبارات تملک دامپزشکی در مقایسه با وسعت وظایف و دشواری خدمات رسانی خواستار تخصیص اعتبار بیشتر در حوزه بهداشت مبارزه با بیماریهای دامی و ارائه خدمات بهتر و مکفی از قبیل پوشش حداکثری واکسیناسیون دام و طیور و ترویج و آموزش به همه دامداران و روستائیان  شد.

از جمله موضوعاتی که توسط دامپزشکان شاغل در مراکز درمانی و داروخانه ها در این نشست مطرح شد، می توان به نبود سختی کار بیمه برای دامپزشکان، درخواست تشکیل تعاونی دامپزشکان، قیمت بالا و عدم ثبات قیمتی داروهای دامی و ناعادلانه اخذ مالیات از این صنف اشاره کرد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

در ادامه صاحبان واحد های تولیدی و  صنعتی هر یک به بیان مسائل و مشکلات در حوزه کاری خود پرداختند، مواردی نظیر: قیمت بالای داروهای دامی و عدم ثبات قیمتی، تخصیص خوراک دام یارانه‌ای به دامداران، مساعدت فرماندار درخصوص حذف جریمه‌ بالای ناشی از بدهی معوق بانکی، عدم قطع برق و گاز بدون هماهنگی و یا حداقل دارای جدول زمانی مشخص در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی پرکاپشت و نقره‌ده، درخواست رایزنی با استاندار نسبت به دریافت تعرفه پایین واردات مواد اولیه مرغوب از کشورهای عضو اوراسیا و از طریق گمرک بندرانزلی و کاهش اخذ مالیات دریافتی یا مشوق های مالیاتی برای واحدهای مرتبط با فعالیت در عرصه دامپزشکی مطرح شد.

خسرو آرنگ فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه از مجموعه دامپزشکی،کارکنان خدوم و کلینسین های فعال در شهرستان بابت ارائه خدمات شبانه روزی و بی منت به بهره‌برداران قدردانی کرد.

وی به صاحبان واحدهای تولیدی تحت نظارت دامپزشکی در این برهه خاص کشور بخصوص تولید در شرایط جنگ اقتصادی، خداقوت و خسته نباشید گفت.

آرنگ اظهار داشت: با این که قشر کشاورز و دامدار به لحاظ اقتصادی جزو جمعیت ضعیف جامعه محسوب می شوند نقش دامپزشکی در کمک به حفظ سرمایه دامی آنها ارزشمند و قابل تقدیر و در عین حال در پیشگاه پروردگار از اجر بالایی برخوردار است.

فرماندار آستانه اشرفیه تصریح کرد: خدمات ارزشمند اداره دامپزشکی شهرستان در راستای تامین سلامت جامعه قابل تحسین است و می بایبست از زحمات کلیه پرسنل، فعالین در این حوزه و واحدهای مرتبط با دامپزشکی که زمینه‌ساز توسعه سلامت غذائی در جامعه می باشند قدردانی کرد و بر تبیین و ترسیم نقش دامپزشکی در عرصه افکار عمومی بیش از پیش تاکید کرد.

وی قول مساعدت در پیگیری موارد ذکر شده و طرح در جلسات کارگروه رفع موانع تولید در شهرستان را به حاضرین اعلام کرد.

 
خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.