کارنامه؛ روایت عملکرد شوراهای استانی نظام دامپزشکی؛ ایستگاه پنجم؛ استان فارس

تدوین طرح ظرفیت سنجی و اجرای محدوده جغرافیایی فعالیت درمانگاه های طیور با هدف ساماندهی ارائه خدمات در حال انجام است/ رقابت منفی همکاران در عدم رعایت تعرفه های مصوب و ارزان فروشی از مشکلات موجود می باشد

رییس نظام دامپزشکی استان فارس گفت: تدوین طرح ظرفیت سنجی و اجرای محدوده جغرافیایی فعالیت درمانگاه های طیور با مشارکت اداره کل، نظام دامپزشکی، انجمن صنفی کلینیک ها با هدف ساماندهی ارائه خدمات با تناسب و توان مراکز درمانی طیور در حال انجام است. 
کد خبر  9885
خبر مهم

به گزارش پایگاه خبری فاخته، دکتر احمدرضا تابع بردبار در خصوص سوابق تحصیلی و اجرایی خود، اظهار کرد: بنده دانش آموخته دامپزشکی عمومی، دارای 22 سال سابقه کار (مسئول فنی بهداشتی،مدیر صنایع لبنی، مدرس حق التدریس دانشکده و مراکز آموزشی دامپزشکی و بهداشت با ۱۸ سال سابقه هستم. علاوه بر این کارمند سازمان نظام دامپزشکی  و عضو دوره چهارم و پنجم شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا نیز هستم.

وی با بیان اینکه بنده 2 دوره (سوم و چهارم) افتخار حضور و رئیس شورای نظام دامپزشکی استان را داشتم، ادامه داد: نظام استان فارس بیش از 3000 نفر عضویت دارند که شامل سایر رده های دامپزشکی از کاردانی تا دکترای تخصصی. (حدود 40 درصد پیرا دامپزشکان و 60درصد دامپزشکان) هستند.

از مهمترین مشکلات و معضلات در استان فارس می توان به تعداد زیاد دانش آموخته سالیانه باتوجه به وجود دو دانشکده دامپزشکی اشاره کرد

رییس نظام دامپزشکی استان فارس با اشاره به مشکلات، تصریح کرد: از مهمترین مشکلات و معضلات در استان فارس می توان به تعداد زیاد دانش آموخته سالیانه باتوجه به وجود دو دانشکده دامپزشکی(عدم تناسب در بازار کار و حجم دانش آموختگان) اشاره کرد.

تابع بردبار با اشاره به مشکل درمانگران غیر مجاز، تاکید کرد: رقابت منفی همکاران در عدم رعایت تعرفه های مصوب و ارزان فروشی، عدم وجود قوانین در راستای ظرفیت سنجی در صدور پروانه های تاسیس مراکز حوزه دارو، درمان و پیشگیری که متاسفانه خود از عوامل ایجاد رقابت منفی بین همکاران و عدم ثبات و امنیت شغلی، عدم قطع رابطه مستقیم مالی بین کارفرمایان و مسئولین فنی بهداشتی که باعث عدم نظارت بهینه بهداشتی می شود که در این زمینه قوانین متقن و حمایتی وجود ندارد، از دیگر مشکلات بشمار می آید.

عدم استانداردسازی روابط حرفه ای بین همکاران مانند نامشخص بودن رابطه کاری مایه کوب با مرکز مایه کوبی از جمله مشکلات است

وی با اشاره به سایر مشکلات عنوان کرد: همچنین عدم تناسب درصد افزایش تعرفه ها با تورم سالیانه و عدم ابلاغ به موقع آن خصوصا در طرح های واگذاری دولتی واکسیناسیون، عدم استانداردسازی روابط حرفه ای بین همکاران مانند نامشخص بودن رابطه کاری مایه کوب با مرکز مایه کوبی، تداخل کاری زنجیره های یکپارچه تولید با مراکز درمان، پیشگیری دامپزشکی بخش خصوصی، مشکلات بوجود آمده در پی ابلاغ رای دیوان عدالت اداری در خصوص عدم استفاده از اماکن با کاربری مسکونی جهت مراکز درمانی دامپزشکی از سایر مشکلات محسوب می‌شود.

رییس نظام دامپزشکی استان فارس در خصوص ارتباط با بخش های دولتی، تاکید کرد: در این مدت توانسته ایم ارتباط با سایر بخش های دامپزشکی مانند اداره کل دامپزشکی، دانشکده ها و موسسه رازی، سایر انجمن های صنفی در استان خوب و در قالب یک خانواده‌ برقرار کنیم. همچنین بیشترین ارتباط برای حل مشکلات با اداره کل در قالب گفتمان و شفاف سازی بوده و اصل بر پیگیری و حل مشکل و احقاق حقوق حقه همکاران بخش خصوصی با رعایت قوانین و حصول نتیجه است. بطور مثال تدوین طرح ظرفیت سنجی و اجرای محدوده جغرافیایی فعالیت درمانگاه های طیور با مشارکت اداره کل، نظام دامپزشکی، انجمن صنفی کلینیک ها با هدف ساماندهی ارائه خدمات با تناسب و توان مراکز درمانی طیور در حال انجام است.

تابع بردبار در خصوص مهم ترین اقدامات رفاهی صورت گرفته در طی این مدت، افزود: به لطف خدا و مشارکت سازمان نظام دامپزشکی و اعضای استان پس از 21 سال در پایان سال 1400 استان دارای ساختمان مستقل، مطلوب و آبرومند جهت استقرار و ارائه خدمات به اعضا و بهره برداران شد. تاسیس تعاونی مسکن فعال که تاکنون 10 پروژه را در قالب حدود   200 واحد مسکن به همکاران تحویل داده است.

وی اضافه کرد: همچنین عقد قرارداد با مراکز مختلف رفاهی، خدماتی ، بانک ها و ... متناسب با در خواست و نیاز اعضا در استان از دیگر اقدامات ما بوده است.

قطعا استقلال اداری و مالی نظام دامپزشکی استان ها باعث شکوفایی بیشتر استان خواهد شد

رییس ‌نظام دامپزشکی استان فارس در خصوص استقلال شوراهای استانی، تصریح کرد: قطعا استقلال اداری و مالی نظام دامپزشکی استان ها باعث شکوفایی بیشتر استان خواهد شد، زیرا شرایط استان ها با هم متفاوت است و نمیتوان همه استان ها را مرکزی و با یک نسخه واحد اداره کرد. به یقین شناخت و اشراف بر مشکلات، معضلات، توانمندی و نقاط قوت و ضعف استان ها توسط نظام استان بیشتر است و در این راستا برنامه ریزی و تصمیم گیری بهتری جهت حل مشکلات و احقاق حقوق اعضای استان می تواند انجام گیرد. به طور مثال در تعیین تعرفه ها، ساماندهی اشتغال، تدوین روابط حرفه ای تاثیرگذار است.

نیازمند به اصلاح قانون تاسیس سازمان نظام دامپزشکی هستیم 

تابع بردبار در خصوص مهم ترین انتظارات خود از سازمان نظام دامپزشکی، بیان کرد: استقلال مالی، تدوین و اجرای چارت اداری نظام استان یکی از نکات مهم بوده و نیازمند به اصلاح قانون تاسیس سازمان نظام دامپزشکی هستیم اما تا به الان انجام نشده است.

وی ادامه داد: در اجرا واقعا اصلاح، بازنگری و بروز رسانی قانون تاسیس سازمان نظام دامپزشکی و سایر قوانین، آیین نامه ها و دستورالعمل ها احساس می شود و بایستی به قید فوریت انجام گیرد. زیرا با شرایط کنونی بسیاری از فرصت ها از دست رفته و خواهد رفت و اعضا متضرر خواهند شد.

وی در خصوص اعطا نمره به عملکرد خود، خاطرنشان کرد: نمره را باید اعضای محترم استان که از نزدیک شاهد و ناظر امور هستند بدهند. بنده تنها رئیس نظام استان در کشور  هستم که کارمند سازمان بوده و تمام وقت سعی کردم با حداکثر توان در خدمت اعضای استان باشم.

رییس سازمان نظام دامپزشکی استان فارس در خصوص شرکت در انتخابات دور بعد، تاکید کرد: تا انتخابات که هنوز زمان جهت تصمیم گیری بسیار است.

تابع بردبار در انتها گفت: یقین دارم که حل مشکلات و معضلات دامپزشکی و رسیدن به شرایط مطلوب و اعتلای دامپزشکی مستلزم اتحاد و انسجام و استفاده از خرد جمعی است که در این راستا باید کلیه اعضای سازمان مشارکت کنند در غیر این صورت امیدی به هیچ اصلاحی نخواهد بود.

گفتگو: غزاله شهیدی

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • زندی
    می گوید:
    ای کاش جناب دکتر رئوفت بجای حمایت از دکتر......بدنبال نوآوری و راهکاری برای درمانگران بود.
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.