کارنامه؛ روایت عملکرد شوراهای استانی نظام دامپزشکی؛ ایستگاه ششم؛ استان بوشهر

10 ماه هست که هیچ پولی از درآمدهای استان ها از سازمان نظام دامپزشکی به استان ها برگشت نشده؛ لزوم استقلال مالی نظام استان ها

رییس شورای نظام دامپزشکی استان بوشهر گفت: تمامی استان ها با استقلال مالی شوراهای استانی موافق هستند.
کد خبر  10166
خبر مهم

به گزارش پایگاه خبری فاخته، دکتر عبدالحمید کوثری در خصوص سوابق اجرایی و تحصیلی خود، اظهار کرد: بنده از سال ۱۳۸۴ در نظام دامپزشکی استان بوشهر خدمت همکاران بودم هر ۴ نفر مدیر کل محترم دامپزشکی استان همکاری بسیار مناسبی با ما داشتند به این صورت که می توانم ادعا کنم که خوشبختانه در استان بوشهر، تفاوتی میان بخش خصوصی و بخش دولتی وجود ندارد و این احترام دو طرفه باعث پیشرو بودن استان بوشهر علی الخصوص در بحث امنیت شغلی همکاران عزیز در بخش خصوصی شده است.

همکاری مطلوبی با بخش دولتی داریم
وی در خصوص تعامل دوران مدیریتی خود با بخش دولتی، ادامه داد: ما چندین پروژه مشترک از جمله تعاونی مسکن اعضای نظام دامپزشکی استان بوشهر که اعضای آن همکاران بخش دولتی و خصوصی به انجام رسانده ایم، همچنین در مباحث ممیزی های مربوط به دریافت ریجستری شرکت های بسته بندی و فرآوری آبزیان استان جهت اتحادیه اروپا و نیز اورآسیا و چین از همکاران بخش خصوصی به همراه همکاران دولتی فعالیت داشتند . علاوه بر این در تمامی طرح های مبارزه با بیماری های دامی، طیوری و آبزیان با همکاری هر دو بخش خصوصی و دولتی بیماری های مربوطه تحت کنترل مناسبی در استان بوشهر قرار دارد.
رییس شورای نظام دامپزشکی استان بوشهر در خصوص ایجاد امکانات رفاهی، تاکید کرد: امکانات رفاهی علاوه بر تشکیل تعاونی مسکن اعضای نظام دامپزشکی استان در سال های مختلف جهت دریافت تسهیلات نسبتا ارزان قیمت با رایزنی های مختلف انجام شد و تعدادی از همکاران عزیز بخش خصوصی توانسته اند تسهیلات مناسبی را اعم از مرتب با شغل و رفاهی در استان دریافت نمایند.
کوثری تصریح کرد: در خصوص استقلال شوراهای نظام دامپزشکی استان ها و حتی ایجاد چارت جدید برای آن ها با توجه به واگذاری وظایف نسبتا زیاد تصدی گری، تقریبا تمامی استان ها با استقلال مالی شوراهای استانی موافق هستند .

از درآمدهای واقعی استان ها مقدار بسیار ناچیزی به استان ها در حالت عادی باز می گردد 
وی خاطرنشان کرد: اکثر دوستان ما در استان ها می دانند که از درآمدهای واقعی استان ها مقدار بسیار ناچیزی به استان ها در حالت عادی باز می گردد ( حدود ۵۰ درصد واقعی)، البته همانطور که عرض کردم در حالت عادی ولی  شاید برای شما قابل باور نباشد که متاسفانه در حال حاضر در اکثر استان ها بیش از یک سال و 10 ماه هست که هیچ پولی از درآمدهای استان ها از سازمان نظام دامپزشکی  به استان ها برگشت نشده و باعث شده که در برخی استان ها، همکاران عزیز ما در شوراهای استانی حتی برای پرداخت آب بهاء و برق و تلفن دفتر نظام دامپزشکی استان دچار مشکل اساسی شده اند.
رییس شورای نظام دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر آن در صورت مستقل شدن شوراهای استانی، همکاران تلاش بیشتری جهت درآمدزایی در هر استان انجام خواهند داد و می توانند با این درآمدها، امکانات و تسهیلات بهتر و بیشتر رفاهی برای همکاران عزیز و اعضای نظام دامپزشکی انجام دهند.
کوثری گفت: مهمترین انتظار بنده از سازمان نظام دامپزشکی، حمایت تمام قد از همکاران خودشان در استان ها و دفاتر شورای نظام دامپزشکی، از لحاظ مالی، ایجاد چارت سازمانی مناسب، استقلال نظام استان ها و مشاوره حقوقی مناسب و بسیاری موارد هست که در این مقال، مجال آن نیست .

بنده این پست را مدیریت نمی دانم، بلکه مسئولیت است
وی در خصوص اعطا نمره مدیریتی به خود، عنوان کرد: در خصوص نمره مدیریت که فرمودید، ابتدا عرض کنم که بنده این پست را مدیریت نمی دانم، بلکه مسئولیت است، یعنی کسی که در این دنیا و آخرت مورد سوال واقع می شود .در خصوص نمره به دوران مسئولیت بنده هم باید عزیزان همکار من به بنده نمره دهند که امیدوارم حداقل توانسته باشم کمترین کمکی در خصوص کم کردن مشکلات، احقاق حق ایشان و امنیت شغلی و بخصوص اعتبار و شان شغلی و حرفه ای این عزیزان انجام داده باشم.
رییس شورای نظام دامپزشکی استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: بنده همیشه افتخار به شغل و حرفه ام کرده ام و به دوستان و همکاران بخصوص در بخش خصوصی عرض کرده ام که اگر بنده با تمام توان از بخش خصوصی دامپزشکی حمایت میکنم برای خودم  آن را یک وظیفه دانسته ام و بدون هیچ منتی به عزیزانم و برای عشق خودم  به دامپزشکی انجام داده ام. بنده اعتقاد دارم، شان و آبروی شغلی همکارم در بخش خصوصی، آبروی من هست و اگر در جایی ظلمی به ایشان شد، دقیقا به خودم شده و به همین دلیل با تمام توان از همکاران عزیزم دفاع کرده و خواهم کرد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.  


کوثری گفت: امیدوارم خداوند به همکارانم در بخش خصوصی و دولتی صحت، سلامتی، عاقبت بخیری، تحمل نظرات مخالف  عنایت فرماید و بخصوص از همکاران عزیزم در بخش دولتی استدعا دارم، از همکاران امروز خود و همکلاسی های دیروز خود در بخش خصوصی دامپزشکی حمایت نمایند، چرا که بخش خصوصی و دولتی در حرفه دامپزشکی، دو بال پرنده دامپزشکی هستند که فقط در کنار هم و با هماهنگی یکدیگر می توانند باعث اعتلای دامپزشکی شوند.

گفتگو: غزاله شهیدی

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.