کارنامه؛ روایت عملکرد شوراهای استانی نظام دامپزشکی؛ ایستگاه چهارم؛ چهارمحال و بختیاری؛

استقلال نظام دامپزشکی در استان های با درآمد مناسب، ایده بسیار خوبی است/ برخی مسئولین فنی با رقم های پایین اقدام به بستن قرارداد داخلی می کنند

رییس نظام دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: استقلال نظام در استان هایی با درآمد مناسب، ایده خوبی خواهد بود.
کد خبر  9814
خبر مهم

به گزارش پایگاه خبری فاخته، دکتر مریم همت زاده  دستگردی در گفت و گو با ما در خصوص سوابق اجرایی و تحصیلی خود، اظهار کرد: بنده مدیر عامل شرکت زاگرس طب با موضوع توزیع واکسن و داروی دامپزشکی  به مدت ۱۰ سال، فارغ التحصیل سال ۹۰ دوره عمومی از دانشگاه شهرکرد و ورودی سال ۹۵ دوره تخصصی مامایی و بیماری های تولید مثل دانشگاه شهرکرد هستم.

وی ادامه داد: بنده افتخار یک دوره قبول مسئولیت ریاست نظام دامپزشکی استان رو با لطف همکاران بخش خصوصی داشته ام. در حال حاضر ۷۰۳ عضو در استان داریم که از این تعداد ۷۰ نفر پیرادامپزشک هستند .

رییس نظام دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص مهم ترین معضلات نظام استان، تاکید کرد: عدم همدلی و حمایت دامپزشکان چه دولتی و چه خصوصی باهم، عدم پرداخت حقوق مسئولین فنی طبق تعرفه ی ماده ۱۹ علی رغم تلاش های زیاد مدیر کل دامپزشکی  استان، دکتر  اسدی و ریاست صنف سرکار خانم دکتر هاشمی فرد و پیگیری های نظام که به خاطر عدم پیگیری کشوری این موضوع است.

نقش سربازان گمنام که خط مقدم دامپزشکی هستند؛ کمرنگ جلوه داده شده

همت زاده با اشاره به اینکه بعضا برخی از مسئولین فنی که با رقم های پایین اقدام به بستن قرار داد داخلی می کنند، تصریح کرد: مشکلی که وجود دارد و هیچ زمان دیده نشده، این است که با وجود اینکه تمام سختی کار دامپزشکی با پیرادامپزشکان است، اما تاکنون هیچ گونه حمایتی از آنان نشده و نقش این سربازان گمنام که خط مقدم دامپزشکی هستند؛ کمرنگ جلوه داده شده است.

وی با اشاره به سایر مشکلات، بیان کرد: علاوه بر موارد مذکور عدم اختصاص تسهیلات از سوی وزارت جهاد به دامپزشکان بخش خصوصی علی رغم پیگیری های مدیر کل و نظام دامپزشکی، ظرفیت بالای پذیرش دانشجو با وجود دو دانشکده دامپزشکی در استان و مشکل اشتغال فارغ التحصیلان جوان، ابلاغ به موقع تعرفه ها، عدم وجود امکانات رفاهی در سطح کشوری برای همکاران، عدم حمایت و جلوگیری از صدور مجوزات بی رویه در بخش ماده ۲ علی رغم پیگیری استانی، در بخش ماده ۵ عدم هماهنگی سازمان نظام مهندسی و ایجاد نارضایتی ارباب رجوع، عدم تامین بودجه برای ساخت ساختمان نظام علی رغم تصویب در شورای برنامه ریزی استان و پیگیری های زیاد نظام استان که منجر به گودبرداری و راکد شدن طرح شد، درمانگران غیر مجاز، فروش دارو بدون نسخه در سطح وسیع، درخواست های انتقالی و عدم وجود قانونی برای جلوگیری از این امر که باعث عدم دسترسی مناطق محروم به  خدمات دامپزشکی و تجمع مجوزات در مراکز شهری شده است .صدور پروانه پاره وقت برای همکاران بخش دولتی و دانشگاهی که با وجود اینکه شرایط درمان برای بخش خصوصی با وجود کمبود دام سخت شده است، صدور این مجوزات امنیت شغلی همکاران را بیشتر به مخاطره می اندازد. همچنین کار کردن خارج از محدوده فعالیت مندرج در پروانه این همکاران و بعد از مدتی انتقالی همین عزیزان از مناطق محروم مشکل دیگری بر مشکلات بخش خصوصی اضافه می‌کند. با وجود اینکه جمعیت دامی کشور متاسفانه هر سال در حال کاهش بیشتری است بخش خصوصی به زودی رو به ورشکستگی خواهد رفت .

رییس نظام دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص همکاری با بخش های دولتی، عنوان کرد: با حضور آقای دکتر اسدی همکاری ۱۰۰ درصدی و هماهنگی کامل بین نظام استان و اداره کل دامپزشکی برقرار شده است و از وی کمال تشکر را دارم در حال حاضر دو تعاونی مشترک جهت ساخت مسکن و ایجاد پروژه های اقتصادی ثبت داده ایم که همکاری هیئت مدیره تعاونی ها ضعیف بوده و تا به امروز اقدامی انجام نشده است. امید داریم در سال جديد اولین پروژه رفاهی برای همکاران را رقم بزنیم .

همت زاده در خصوص مهم ترین اقدامات رفاهی که برای اعضای استان صورت گرفته، تاکید کرد: انعقاد قرار داد با تور های گردشگری، بانک های استان، دانشگاه های استان، استخر، فروشگاه های لوازم خانگی ایجاد تعاونی از جمله اقدامات بوده، اما همکاری لازم از سمت دامپزشکان استان صورت نگرفت و نهایتا استفاده ای از قراردادها نشده است.

استقلال نظام استان ها هم خوب و هم بد است

وی در رابطه با استقلال شوراهای استانی و مزایای آن، اظهار کرد: استقلال نظام استان ها هم خوب و هم بد است؛ برخی استان ها بودجه کافی برای تامین مخارج استان را نخواهند داشت و شاید با مشکل مواجه شوند. اما از طرفی برقراری سیستم مالی و درگیری با اداره مالیات با وجود کمبود نیرو در استان احتمالا مشکل جدید خواهد بود. لذا در استان هایی با درآمد مناسب استقلال مالی ایده خوبی خواهد بود.

رییس نظام دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در رابطه با مهم ترین انتظارات خود از نظام دامپزشکی، اضافه کرد: انتظار ما حمایت از بخش خصوصی پیگیری امکانات رفاهی، تامین بودجه برای ساخت ساختمان نظام حمایت از مسئولین فنی و پیرادامپزشکان، برقرار تعادل بین روسا استان ها و تقدیر از کارکرد شورا های استانی فعال، ایجاد واحد حقوقی مستقل در استان ها، با وجود اینکه سیستم مدیریت مرکزی دستخوش تغییراتی در یک سال گذشته شد و مشکلات متعدد برای سیستم جدید برآورده نشدن انتظارات دلایلی منطقی داشت .

همت زاده در خصوص اعطای نمره به عملکرد خود، خاطرنشان کرد: فکر میکنم، نمره‌ی مدیریت من را بهتر است بخش خصوصی بدهد؛ اما انتظار کار بیشتری برای بخش خصوصی از خودم داشتم که واقعا انجام نشد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

وی در خصوص شرکت در انتخابات دور جدید، اضافه کرد: هنوز تصمیم قطعی نگرفته ام؛ با وجود مشکلاتی که وجود دارد و با قوانین جدید حمایت از بخش خصوصی سخت تر از قبل شده است و دوست ندارم شرمنده اعتماد همکاران عزیزم شوم. اما در صورت شرکت در انتخابات قطعا بهبود وضعیت موجود در حد توان؛  هدف اصلی من خواهد بود .

رییس نظام دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در انتها گفت: در پایان از اعضای شورای نظام دامپزشکی استان کمال تشکر را دارم. شاید بی حاشیه ترین شورا در طی سال های گذشته بودیم همه ی همکاران بدون چشم داشت کمک کردند و همکاری لازم را با اینجانب داشتند و همچنین از مدیر کل استان تشکر میکنم که حامی من هستند. از پیرا دامپزشکان و دامپزشکان عزیز عذرخواهی می کنم بابت کوتاهی که شاید در این دوره داشتیم.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • دامپزشک
    می گوید:
    استقلال مالی نظام استان ها بسیار واجب است. باید نظام استان رو مستقل کنید
  • رضا
    می گوید:
    ....حقوق مسئول فنی شرکت خودش رو کامل بده بقیه پیشکش
  • رحیمی
    می گوید:
    سلام و عرض وقت بخیر در خصوص استان چهارمحال و بختیاری و عملکرد نظام این استان پستی قرار گرفته بود که لازم دیدم از نظر موازین اخلاقی و انسانی و حرفه ای نسبت به این پست بی توجه نباشم ،خانم دکتر .... عنوان کردند که دامپزشکان در این استان اقدام به انعقاد قرارداد خارج از تعرفه میکنند ای کاش امکان این بود که قرارداد های نظام در سطح کشوری مورد بررسی قرار بگیرند چون خود نظام به دامپزشک قرارداد با مبلغ یک پنجم و حتی کمتر را تحمیل میکنه.... اگر نیاز به مستندات دارین هم حاضر هستم که قرارداد ماده ۱۹ خود را ارسال کنم.
  • محمودی
    می گوید:
    واقعا باعث تاسفه ریاست شخصی چون ......بر سازمان نظام دامپزشکی که با حب و بغض و بعضا زد و بند قراردادهای اجباری و مبالغ حتی کمتر از حداقل دستمزد رو به همکاران جوان ......
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.