کارنامه؛ روایت عملکرد شوراهای استانی نظام دامپزشکی؛ ایستگاه ششم؛ استان ایلام

در دوره جدید انتخابات به فردی رای داده شود که به دنبال منافع شخصی نباشد، تعامل داشته و ایثارگر باشد/هیچ یک از تشکل های داروخانه، درمانگر و مسئولین فنی و بهداشتی استان صنف ندارند!

دکتر عبدالحسین قیطاسی در خصوص سوابق تحصیلی و اجرایی خود، اظهار کرد: بنده ورودی سال ۱۳۷۹ دانشگاه ارومیه هستم و از سال ۸۵ در شهر ایلام داروخانه دامپزشکی تاسیس کرده و تاکنون نیز مشغول به این کار هستم.
کد خبر  10122
خبر مهم

به گزارش پایگاه خبری فاخته، عبدالحسین قیطاسی در خصوص سوابق تحصیلی و اجرایی خود، اظهار کرد: بنده ورودی سال ۱۳۷۹ دانشگاه ارومیه هستم و از سال ۸۵ در شهر ایلام داروخانه دامپزشکی تاسیس کرده و تاکنون نیز مشغول به این کار هستم.

وی ادامه داد: بنده در دور چهارم عضو نظام استان بودم در ابتدا به عنوان نایب رییس (از سال ۹۷ تا ۹۹) مشغول به کار بودم از سال ۹۹ تا به الان به عنوان رییس شورای نظام دامپزشکی استان ایلام مشغول به فعالیت هستم.

رییس شورای نظام دامپزشکی استان ایلام تاکید کرد: نظام استان ایلام ۶۳۲ نفر عضو دارد که از این تعداد حدود ۱۳۰ نفر آن عضویت فعال در رده های کاردان، کارشناس، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی هستند.

قیطاسی در خصوص معضلات نظام، تاکید کرد: چالش هایی که ما داشتیم ابتدا در خصوص مراکز ماده دو بود که دستورالعمل های آن به سرعت عوض می شد که این امر زمینه ساز چالش برای ما شده بود.

۶۰۰ پروانه دامداری نیمه صنعتی داشتیم که این موارد پروانه بهداشتی از نظام دامپزشکی نداشتند

وی عنوان کرد: همچنین در خصوص ماده پنج نیز مشکلات عدیده ای داشتیم. در استان ما متاسفانه ۶۰۰ پروانه دامداری نیمه صنعتی داشتیم که این موارد پروانه بهداشتی از نظام دامپزشکی نداشتند. نظام مهندسی پروانه بهره برداری داده بود اما پروانه بهداشتی بهره برداری را از نظام دامپزشکی اخذ نکرده بودند این پرونده ها با دوره بنده برخورد کرد این افراد برای تمدید پروانه خود به ما مراجعه می کردند، ما کارشناس مربوطه را که اعزام می کردیم متوجه آن می شدیم که این افراد هیچ گونه پروانه بهداشتی ندارند که بخواهیم آن را تمدید کنیم. در نهایت با رایزنی با مسئولین استانی، ریاست جهادکشاورزی استان، مدیریت امور دام و رییس نظام مهندسی کشاورزی استان نامه ای را برای وزارت نوشتیم در نهایت آن ها موافقت کردند که در خصوص این ۶۰۰ پرونده، به گونه ای عمل کنند که کارشناس نظام دامپزشکی از محل مورد نظر بازدید به عمل آورد اگر فواصل و حریم های بهداشتی را رعایت کرده بودند، پروانه بهداشتی صنعتی و نیمه صنعتی برای آن ها صادر کنیم اما در صورت رعایت موارد موفق امکان صدور پروانه وجود نداشت.

رییس شورای نظام دامپزشکی استان ایلام اضافه کرد: همچنین در خصوص بحث پروانه فعالیت برای همکاران شاغل در مراکز موضوع ماده دو نیز یکی از مهم ترین موضوعات مهم ما بوده در این راستا کسانی که در مراکز ماده دو مشغول بودند، تا دوسال پیش بر اساس دستورالعمل ها پروانه فعالیت را اداره دامپزشکی می داد، پروانه تاسیس را ما می دادیم این امر نیز یکی از چالش های مهم ما بود که خوشبختانه توانستیم حل و فصل کنیم.

قیطاسی در خصوص روابط خود با بخش دولتی در دوران مدیریتی خود، افزود: خوشبختانه از ابتدای شروع فعالیت خود در نظام، با بخش های دولتی یکی از بهترین روابط یعنی بر اساس تعامل و همفکری و رقم زدیم و بهترین روابط را با مدیرکل دامپزشکی استان خود داشتیم.

وی در خصوص مهم ترین اقدامات رفاهی صورت گرفته برای اعضای نظام در دوران مدیریت خود، گفت: در ابتدا ورود من، یک نفر از همکاران نظام استان را به عنوان مشاور جهت سر و سامان دادن به تمام مسأله مرتبط با ماده ۲ و ۱۹ بکار گرفتیم. این اولین اقدام جهت سهولت، تسهیل و تکریم ارباب رجوعان خود بود.

یکی از آرزوهای من این بوده که بتوانیم یک مکان در خور شأن برای اعضای خود تهیه کنیم

 رییس شورای نظام دامپزشکی استان ایلام تاکید کرد: همچنین اقدام دیگر ما در خصوص واکسن کرونا بود رایزنی هایی با ریاست علوم پزشکی استان خود داشتیم و توانستیم در سریع تر زمان ممکن و به بهترین شکل  واکسن کرونا را برای اعضای خود بگیریم.

قیطاسی افزود: سومین اقدام ما در این دوره انجام دادیم این بوده که از زمانی که نظام دامپزشکی در استان ما بوده ملک آن استیجاری بوده است. یکی از آرزوهای من این بوده که بتوانیم یک مکان در خور شأن برای اعضای خود تهیه کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: ما به لطف خدا با عنایت مدیرکل دامپزشکی استان، امسال ساختمانی در شبکه دامپزشکی استان ایلام به ما اختصاص دادند، با همت دوستان این ساختمان را مرمت و بازسازی کردیم و در ۱۴ مهر سال جاری آن را افتتاح کردیم. علاوه بر این اینکه ساختمان مسکونی را تبدیل به اداری کردیم تمامی سیستم های قدیمی را تعویض کردیم. در حال حاضر دفتر نظام یک مکان در خور شأن برای همکاران ما است.

 رییس شورای نظام دامپزشکی استان ایلام اضافه کرد: در جاری ۳۳ نفر از همکاران ما دارای پروانه فعالیت از اداره دامپزشکی بودند به بانک آینده جهت اخذ وام ۱۹۵ میلیون تومانی معرفی کردیم. خداروشکر ظرف ۴۸ ساعت همکارانی که مدارکشان کامل بودند این وام را دریافت کردند

قیطاسی در خصوص استقلال نظام شوراهای استانی، گفت: نظام دامپزشکی منبع درآمد خاصی ندارد، درآمد آن تنها از طریق کارت عضویت، صدور پروانه برای بهره برداران است. در استان های کوچک میزان واحد‌های مربوط به ماده ۵ کمتر است و تعداد اعضا محدود است، منبع درآمد خاصی ندارند.

وی اظهار کرد: برای استان های بزرگ به دلیل آنکه منبع درآمد بیشتری دارند، اعضا می‌توانند خدمات رفاهی زیادی برای اعضای خود انجام دهند اما به دلیل محدود بودن منبع درآمد در استان های کوچک این امر امکان پذیر نیست.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

رییس شورای نظام دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: خواهش من از همکاران شاغل در بخش خصوصی این است که در دوره جدید انتخاب با فردی رای بدهند که واقعا چند خصوصیت بارز داشته باشد ابتدا آنکه به دنبال منافع شخصی نباشد و دوم آنکه تعامل سازنده ای با اداره کل دامپزشکی داشته باشد و سوم شخصی مورد نظر ایثارگر باشد یعنی از وقت شخصی خود برای انجام امورات نظام بگذرد.

به مدیریت خود نمی توانم نمره دهم، اعضای نظام استان باید در این زمینه نظر بدهند

قیطاسی بیان کرد: به مدیریت خود نمی توانم نمره دهم، اعضای نظام استان باید در این زمینه نظر بدهند. بنده در دوره بعدی انتخابات به احتمال ۹۰ درصد شرکت نخواهم کرد. اگر هم شرکت کنم تنها چیزی که احساس می کنم، تشکیل صنف است.

وی گفت: متاسفانه هیچ کدام از بخش های استان ایلام صنف ندارند. یعنی ما نه صنف داروخانه، درمانگر و مسئولین فنی و بهداشتی نداریم.

رییس شورای نظام دامپزشکی استان ایلام افزود: در خصوص مسئولین فنی نیز جدیدا یک پیشنهادی دادیم که صنف تشکیل بدهیم. زمانی که صنف تشکیل شود، یک نامه از صنف و یک‌نامه از نظام به مسیولین می تواند پشتوانه محکمی باشد.

قیطاسی عنوان کرد: چالش دیگری که ما در استان داشتیم این بوده که در استان ایلام شهرستان، بخش، داروخانه داشتیم اما درمانگاه دامپزشکی نداشتیم اما در این دوره خوشبختانه هیچ شهرستانی نداریم که درمانگاه دامپزشکی نداشته باشد و این امر را ساماندهی کردیم.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.