مجموعه

طیور

مالزی خریدار مرغ آرین ایران شد

خلاصه خبر: مشاور عالی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در نشست بررسی زمینه‌های همکاری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مؤسسه تحقیق و توسعه کشاورزی مالزی این کشور متقاضی مرغ آرین شد.
 |  طیور

ایران رتبه ۹ تولید تخم مرغ در دنیا را داراست

خلاصه خبر: رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: ایران با تولید بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن تخم مرغ، نهمین تولیدکننده در دنیا محسوب می‌شود.
 |  طیور
بعداز گذشت ۲۵ سال؛

صادرات مرغ از سرگرفته شد

خلاصه خبر: بنابر اذعان رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون، بعد از گذشت ۲۵ سال صادرات هزار تن مرغ به عراق انجام شد و بنابر سیاست وزیر جهاد این امر ادامه دارد.
 |  طیور

خودکفایی در تولید جوجه اجداد مرغ گوشتی / تلفات مرغ داخلی کم شده و کیفیت ارتقا یافته است

خلاصه خبر: مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه نیاز کشور به مرغ اجداد ۲۶۰ هزار قطعه برای تولید ۳ میلیون تن گوشت است گفت: تولید جوجه اجداد در کشور به ۲۱۰ هزار تن افزایش یافته و به زودی ۳۰۰ هزار قطعه افزایش می‌یابد.
 |  طیور

معدوم‌سازی ۲۰ هزار قطعه مرغ گوشتی به دلیل ابتلا به بیماری نیوکاسل در مه ولات

خلاصه خبر: مدیر جهاد کشاورزی مه ولات گفت: به دلیل درگیری با بیماری نیوکاسل تعداد ۲۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در این شهرستان معدوم شدند.
 |  طیور
مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور سازمان دامپزشکی در مشهد:

انجام واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هدفمند می شود

خلاصه خبر: مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور سازمان دامپزشکی در مشهد: انجام واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هدفمند می شود و مزارع بر اساس ریسک پذیری تحت پوشش ایمن سازی این عملیات قرار می گیرند.
 |  طیور

تامین ۸۰ درصدی واکسن نوترکیب آنفلوآنزای فوق حاد با همت‌ فناوران/تولید واکسن دوگانه جدید در کشور

خلاصه خبر: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با دستیابی به تولید واکسن نوترکیب آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به عنوان یک بیماری مشترک بین انسان و پرندگان، توانست ۸۰ درصد از نیاز کشور را تامین کند و اکنون با دستیابی به دانش فنی واکسن دوگانه آنفلوآنزای بومی- نیوکاسل درصدد است تا کشور را از واردات این فرآورده دارویی بی‌نیاز کند.
 |  طیور

کشتار مرغ ۴ درصد افزایش یافت

خلاصه خبر: براساس آمار مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ماه نسبت به ماه قبل ۴ درصد افزایش داشته است.
 |  طیور

ضریب تبدیل مرغ آرین به ۱.۷ درصد کاهش یافت

خلاصه خبر: متولی نگهداشت نژاد مرغ ایرانی آرین خبر از کاهش ضریب تبدیل مرغ آرین از از ۲/۲ به ۱/۷ داد
 |  طیور

تغییر ذائقه مردم ایران به مرغ انگلیسی/ هیچ جای دنیا دیگر مرغ ۳ کیلویی مصرف نمی‌کنند

خلاصه خبر: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تغییر ذائقه مردم باعث شده‌‌ که ما واردکنندۀ جوجه یک‌روزه از انگلیس باشیم و ما باید ذائقۀ مردم را به مرغ یک کیلو و ۸۰۰ گرم تغییر بدهیم تا نیاز به واردات جوجه یک‌روزه نداشته باشیم.
 |  طیور

ثبت سفارش واردات مرغ باید متوقف شود

خلاصه خبر: مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید و جوجه ریزی ماه های اخیر، ثبت سفارش واردات مرغ باید متوقف شود.
 |  طیور

کتاب «آنفلوانزای پرندگان و بیماری نیوکاسل» منتشر شد

خلاصه خبر: کتاب «آنفلوانزای پرندگان و بیماری نیوکاسل» تألیف دنیس جی الکساندر ایلاریا کاپوا و به قلم دکتر اعظم مختاری عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد و دکتر نوید فرهادی ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری وارد بازار نشر شد.
 |  طیور

آغاز بکار کارخانه جوجه کشی یک روزه لرستان با ظرفیت ۸۰۰ هزار قطعه

خلاصه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پس از وقفه دو ساله، تنها کارخانه جوجه کشی یک روزه استان با ظرفیت ۸۰۰ هزار قطعه آغاز بکار کرد.
 |  طیور
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین:

کارخانه‌های جوجه‌کشی قزوین رتبه‌بندی می‌شود

خلاصه خبر: مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از اجرای طرح رتبه‌بندی بهداشتی کارخانه‌های جوجه‌کشی در قزوین خبر داد.
 |  طیور

عوامل موثر بر میزان مصرف خوراک در جوجه گوشتی

خلاصه خبر: عوامل زیادی بر میزان مصرف خوراک در جوجه گوشتی تأثیر می گذارد و از این رو سطح دریافت مواد مغذی توسط آنها و در نتیجه کارایی طیور را تعیین می کند. هرچند طیف این عوامل بسیار گسترده است، اما در این مقاله، تمرکز ما بر فاکتورهای مدیریتی و محیطی، فاکتورهای تغذیه ای و همچنین ویژگی های فیزیکی خواهد بود.
 |  طیور

مشکل تأمین خوراک آماده برای مرغداران برطرف شد

خلاصه خبر: مدیر عامل اتحادیه کارخانجات خوراک دام طیور و آبزیان گفت: ‌با توافقنامه‌ای که بین اتحادیه کارخانجات و اتحادیه کارخانه مرغداران منعقد ‌داشتیم مشکل تأمین خوراک آماده برای مرغداران برطرف شد.
 |  طیور

صادرات ۱۱۰ هزار تن تخم مرغ تا پایان آبان ماه به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار

خلاصه خبر: رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران از صادرات بیش از ۱۱۰ هزار تن تخم‌مرغ به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار در هشت ماهه امسال خبر داد.
 |  طیور

امکان جایگزینی کنجاله در خوراک طیور گوشتی وجود ندارد

خلاصه خبر: مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: کنجاله سویا اصلی ترین جیره پروتئین قابل دسترس مرغ گوشتی است که به سبب محدودیت سیستم گوارشی طیور امکان جایگزینی وجود ندارد.
 |  طیور

تراکم گله در جوجه های گوشتی

خلاصه خبر: جوجه های گوشتی برای به حداکثر رسیدن پتانسیل ژنتیکی خود، به شرایط مناسب پرورشی نیاز دارند.
 |  طیور

باید با موضوع آنفلوآنزا به صورت امنیتی برخورد کرد

خلاصه خبر: دکتر بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مازندران گفت: موضوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک مسئله امنیتی برای استان است.
 |  طیور

یک واحد مرغداری گوشتی 25 هزار قطعه ای مبتلا به نیوکاسل در شهرستان اندیکا

خلاصه خبر: رییس اداره دامپزشکی اندیکا گفت: بر اساس معاینات بالینی ونتایج آزمایشگاهی اخذ شده از یک واحد گوشتی در شهرستان تعداد 25 هزار قطعه مرغ به دلیل درگیری با بیماری نیوکاسل معدوم گردیدند.
 |  طیور

دستورالعمل کنترل بیماری های طیور منتشر شد

خلاصه خبر: سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، عسل و کرم ابریشم اقدامات بهداشتی لازم در واحدهای پرورشی طیور و مراکز وابسته برای کنترل بیماری ها را اعلام کرد.
 |  طیور

ممنوعیت صادرات تخم مرغ لغو شد

خلاصه خبر: رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران از لغو ممنوعیت اخیر صادرات تخم مرغ خبر داد.
 |  طیور

استقرار ناظرین بهداشت و دامپزشکی لرستان در مراکز پرورش طیور

خلاصه خبر: مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت:به منظور پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ناظرین بهداشت دامپزشکی، در مراکز مرغ گوشتی، مرغ مادر و تخمگذار مستقر شدند.
 |  طیور

همه چیز درباره تغذیه مرغ گوشتی و روش های تولید دان در مرغداری

خلاصه خبر: جوجه های گوشتی عمدتاً به دلیل توانایی آنها در تبدیل سریع خوراک مصرفی به گوشت پرورش می یابند؛ این پرندگان پس از طی سال‌ها پروسه‌ی پرورش و انتخاب، اکنون می‌توانند در عرض چهار هفته به وزن کشتار برسند.
 |  طیور

تولید بیش از ۱۲۰ میلیون دز واکسن آنفلوآنزای حاد پرندگان در کشور

خلاصه خبر: عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی کشور با بیان اینکه هیچ‌گونه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگانی در گله‌های مادر مشاهده نشده است، گفت: بیش از ۱۲۰ میلیون دز واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور تولید شده تا مرغداران آن را به جوجه‌ها و گله‌های مادر تزریق کنند.
 |  طیور

ساخت نخستین واکسن نوترکیب آنفلوانزای H9N2 در ایران توسط پژوهشگران دانشگاه تهران و دانشگاه فردوسی مشهد

خلاصه خبر: برای نخستین بار در کشور، طی همکاری صورت گرفته میان پژوهشگران دانشگاه تهران و دانشگاه فردوسی مشهد، واکسن نوترکیب تحت واحد آنفلوانزای H9N2 با استفاده از جدیدترین روش های فناوری زیستی ساخته شد.
 |  طیور

پر مرغ انرژی پاک تولید می کند

خلاصه خبر: محققان از پر مرغ برای ساخت غشایی مخصوص جهت تولید برق هیدروژنی استفاده کرده اند که روشی حافظ محیط زیست و کارآمد است.
 |  طیور

بهترین سن کشتار جوجه گوشتی

خلاصه خبر:  جوجه های گوشتی تجاری، در مقایسه با سایر تولیدات دامی دوره پرورشی کوتاه تری دارند. معمولا دوره تولید جوجه گوشتی در عرض 6 الی 7 هفته تکمیل می شود؛ اما این مدت برای دامداری 12 الی 13 ماه طول می کشد. مطالعات ژنتیکی بهبود قابل توجهی در عملکرد وزن زنده جوجه های گوشتی ایجاد کرده و منجر به کاهش سن کشتار شده است؛ تحقیقات نشان داده که سن کشتار به طور متوسط 0.75 روز در هر سال کاهش می یابد.
 |  طیور

محققان ژاپنی با مرغ‌ها صحبت کردند! / ابداع سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی برای حرف زدن با حیوانات

خلاصه خبر: محققان ژاپنی مدعی شدند که یک سیستم هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند ارتباط کلامی بین مرغ‌ها و انسان‌ ایجاد کند.
 |  طیور

9 راهکار برای شناسایی جوجه یکروزه با کیفیت

خلاصه خبر: یکی از مهم ترین عوامل کلیدی موفقیت در پرورش طیور، شروع با استفاده از جوجه یک روزه با کیفیت است. مرغداری و جوجه کشی های زیادی وجود دارند که جوجه یکروزه تولید می کنند، اما تعداد انگشت شماری از آنها می توانند جوجه یکروزه با کیفیت ارائه دهند. تعداد زیادی از مرغداران، تجربه تلخ خرید جوجه یکروزه بی کیفیت، از جوجه کشی های ضعیف را داشته اند و ضرر زیادی را متحمل شده اند زیرا اگر فونداسیون معیوب باشد، افزایش وزن یا رشد قابل مشاهده ای وجود نخواهد داشت. در همین راستا ارزیابی جوجه ها به شما کمک می کند تا از اتلاف وقت خود در پرورش جوجه های غیرمولد جلوگیری کنید اما چگونه می توان یک جوجه با کیفیت را تشخیص داد برای این منظور با ما همراه باشید.
 |  طیور
تذکر نماینده شاهین‌شهر به «رئیسی» درباره زنجیره توزیع گوشت و مرغ؛

مرغ بی کیفیت توسط کشتارگاه عرضه می‌شود

خلاصه خبر: نماینده شاهین‌شهر در مجلس در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار رسیدگی به وضعیت زنجیره توزیع گوشت و مرغ در سراسر کشور شد.
 |  طیور

عرضه گوشت طیور کشتارگاه‌‌های کشور در تیرماه به 167 هزار تن رسید

خلاصه خبر: وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ۱۴۰۲ در مجموع ١٦٧ هزار و 349 تن گزارش شده که سهم گوشت مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.
 |  طیور

نکاتی در مورد کیفیت آب مصرفی طیور

خلاصه خبر: معمولا کیفیت خوراک مصرفی طیور بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، اما کیفیت آبی که پرندگان از آن می نوشند اغلب نادیده گرفته می شود.
 |  طیور

استرس حرارتی را در بدن پرندگان چگونه مدیریت کنیم؟

خلاصه خبر: رئیس اداره طیور دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: مراقبت از پرندگان در مقابل تنش گرمایی راهکارهایی دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد.
 |  طیور

مرغ آرین‌پلاس بزودی در بازار عرضه می‌شود

خلاصه خبر: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اقدامات جدیدی در حوزه برندینگ مرغ لاین آرین انجام شده است و این گونه با ویژگی‌های جدید اصلاح‌شده به بازار عرضه می‌شود.
 |  طیور

مرغ لاین آرین با ترک فعل‌ها بعد از ۳۰ سال هنوز احیا نشده است

خلاصه خبر: یک فعال اقتصادی گفت: قرار بود مرغ لاین آرین در سال ۷۳ ،کل اجداد مورد نیاز کشور را برای جوجه ریزی تامین کند اما بعد از گذشت سی سال هنوز وضعیت خوبی ندارد.
 |  طیور

استرس گرمایی و تغذیه طیور در هوای گرم

خلاصه خبر: با افزایش دما در فصول گرم، طیور با چالش های متعددی مواجه می شوند که می تواند بر سلامت، رفاه و بهره وری آنها تأثیر بگذارد. دمای بالا می تواند منجر به استرس گرمایی، کاهش مصرف خوراک، کاهش جذب مواد مغذی و افت عملکرد سیستم ایمنی در طیور شود.
 |  طیور

چرا مردم مرغ سنگین می‌پسندند؟

خلاصه خبر: مسئولان دامپزشکی کرمان ضمن تشریح وضعیت روبه رشد جوجه ریزی در این استان می‌گویند هرچه وزن مرغ بیشتر باشد کیفیت آن نیز پایین‌تر است اما مردم در کرمان مرغ‌های سنگین‌تر و ۲ کیلویی را بیشتر می‌پسندند که چرایی آن خود جای کار دارد.
 |  طیور

پلاستیک زیستی حاصل از پوسته تخم‌مرغ

خلاصه خبر: پوسته تخم‌مرغ حاوی مقدار قابل توجهی کربنات کلسیم است که می‌توان از آن برای تولید نوعی پلاستیک زیستی بهره برد. این پلاستیک‌ها در مقایسه با پلاستیک‌های معمولی و سایر پلاستیک‌های زیستی مزایای متعددی دارند.
 |  طیور

حذف نصب آسیاب و میکسر در مرغداری‌ها کلید خورد

خلاصه خبر: مدیرکل دفتر تغذیه و جایگاه دام معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از حذف نصب آسیاب و میکسر در صدور پروانه واحدهای مرغداری خبر داد.
 |  طیور

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.