مجموعه

فاخته پلاس

عمل جراحی دشوار و خطرناک دندان تمساح بداخلاق

خلاصه خبر: عمل جراحی دندان بداخلاق ترین تمساح استرالیا برای بار اول موفقیت آمیز نبود اما سرانجام دامپزشکان توانستند دندانی را که عفونی شده بود خارج کنند.
 |  حیات وحش

هوش مصنوعی و فناوری ماهواره‌ای به حفاظت پرندگان کمک می‌کند

خلاصه خبر: محققان حوزه محیط زیست و ذخایر طبیعی در چین از فناوری‌های هوش مصنوعی (AI) و موقعیت‌یابی ماهواره‌ای برای کمک به ردیابی و محافظت از پرندگان مهاجر استفاده می‌کنند.
 |  حیات وحش

۵ سال پس از محو شدن انسان ها از روی کره زمین چه اتفاقی برای سگ ها می افتد؟

خلاصه خبر: اگر انسان‌ها از روی کره زمین محو شوند، چه اتفاقی برای بقیه گونه‌ها خواهد افتاد؟ به گفته یکی از متخصصان، سگ‌ها ظرف ۵ سال یکسان به نظر رسیده و تنوع نژادی آن‌ها از بین خواهد رفت. به گفته دکتر دن اونیل، استاد اپیدمیولوژی حیوانات در کالج سلطنتی دامپزشکی، توله سگ‌ها با هر شکل و اندازه‌ای می‌توانند با یکدیگر جفت‌گیری کنند. در نتیجه، ویژگی‌های «غیرطبیعی» و ناسالم مانند صورت‌های صاف و تنه‌های بلند سوسیس‌مانند به زودی از بین رفته و در نهایت یک نژاد باقی می‌ماند.
 |  حیوانات خانگی

واکنش عجیب حیوانات به «خورشیدگرفتگی»؛ از زنبور تا اژدهای کومودو

خلاصه خبر: در خورشیدگرفتگی‌هایی که قبلا اتفاق افتاده‌اند، برخی دانشمندان و علاقه‌مندان به طبیعت رفتار گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی را زیر نظر گرفته‌اند و گزارش‌های جالب توجهی دربارۀ رفتار آن‌ها ارائه کرده‌اند. حالا در خورشیدگرفتگی کامل امسال در ۸ آوریل، محققان فرصت نادر دیگری دارند تا چگونگی واکنش حیوانات ه این رویداد را در سراسر قاره آمریکا بررسی کنند.
 |  حیات وحش

محکومیت فرد حیوان آزار در رضوانشهر به یک سال کار، حمایت و تیمار در قبال حیوانات

خلاصه خبر: فرد حیوان آزار در رضوانشهر، پس از شناسایی و طرح شکایت و پیگیری‌های حقوقی محکوم به یک سال حمایت و تیمار حیوانات با نظارت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شد.
 |  گیلان

اختراع یک برنج جدید در کره جنوبی/ برنج گوشت گاو تا چه میزان مغذی است و چه طعمی دارد؟

خلاصه خبر: پروتئین برای یک رژیم غذایی سالم ضروری است و شما می‌توانید پروتئین خود را از گیاهان و حیوانات لوبیا، نخود، آجیل و دانه‌های غلات کامل و ماهی، مرغ و سایر دام‌ها دریافت کنید. توصیه می‌شود که بخش عمده پروتئین مورد نیاز خود را از منابع گیاهی مصرف کنید. متخصصان می‌گویند گوشت قرمز مانند گوشت گاو “باید به صورت محدودتر مصرف شود”. تولید گوشت از نظر زیست محیطی ناپایدار است.
 |  خبرهای بین الملل

روزهای سخت حیوانات خانگی و خیابانی تحت سرپرستی در تعطیلات عید / حتی امکان مرگ آنها وجود دارد

خلاصه خبر: بهترین راه حل برای جلوگیری از این تاثیرات منفی این است که قبل از مسافرت برای مراقبت از حیوانات خانگی و حیوانات خیابانی تحت حمایت خود برنامه‌ریزی کافی کنید و اگر نتوانستید برنامه ریزی کرده و فردی را برای مراقبت آنها پیدا کنید باید نسبت به مسئولیتی که قبول کردید، مسئول بوده و حتی از سفر صرف نظر کنید.
 |  حیوانات خانگی

خالی کردن جیب مردم تحت عنوان «حمایت از حیوانات»

خلاصه خبر: رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست با تاکید بر اینکه قالب درخواست‌های کمک مالی که در فضای مجازی با عنوان حمایت از حیوانات صورت می‌گیرد، ترفندی برای فریب هم‌وطنان است گفت که کمک می‌کنیم با این جریانات برخورد شود.
 |  حیات وحش

بکرزایی چیست و چرا برخی از حیوانات به این روش تولیدمثل می‌کنند؟

خلاصه خبر: یک لقمه‌ماهی ماده تنها اخیرا با اینکه هیچ نری در مخزنش وجود نداشت، باردار شد. بکرزایی چیست و چرا غالبا در حیوانات در اسارت اتفاق می‌افتد؟
 |  حیات وحش

لباس‌های لاکچری برای سگ‌ها فضای مجازی را به هم ریخت

خلاصه خبر: بارانی سگ با کلاه که مخصوص روزهای پربارش است در این سایت‌های اینترنتی با نرخ ۳ میلیون و ۲۶۰ به فروش می‌رسد.
 |  حیوانات خانگی

زمستان گرم از دلایل احتمالی بازنگشتن درنای امید به ایران است

خلاصه خبر: معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمستان گرم از دلایل احتمالی بازنگشتن درنای امید به ایران است.
 |  حیات وحش

«Aibo» سگ رباتیک هوشمند که چهره را به خاطر می‌سپارد

خلاصه خبر: سونی خبر ویژه‌ای برای علاقه‌مندان به حیوانات خانگی در ایالات متحده دارد و نسخه‌ی اسپرسو سگ رباتیک ایبو را که ابتدا در ژاپن معرفی شد، اکنون به آمریکا آورده است.
 |  حیوانات خانگی
قابل توجه همه فعلان و دانشجویان حوزه دامپزشکی:

فراخوان مسابقه عکاسی سازمان جهانی بهداشت حیوانات (WOAH)

خلاصه خبر: سازمان جهانی بهداشت حیوانات (WOAH) فراخوان مسابقه عکاسی برای فعالان و دانشجویان حوزه دامپزشکی اعم از بخش خصوصی،دولتی دانشگاهی و... را منتشر کرد.
 |  حیات وحش

تمساح‌هایی که منجمد می‌شوند، اما نمی‌میرند

خلاصه خبر: تمساح‌های سرسخت تگزاسی ترجیح می‌دهند یخ بزنند تا اینکه تالاب‌های خود را ترک کنند.
 |  حیات وحش

شیرهای باغ وحش ارم ماهانه ۱۵۰ میلیون تومان گوشت می‌خورند!

خلاصه خبر: مدیر باغ وحش ارم با اشاره به تکثیر پلنگ ایرانی در مجموعه ارم از زایمان خرس قهوه‌ای طی ماه آینده خبر داد و اعلام کرد: باغ وحش ارم برای تغذیه حیوانات فقط هر ماه ۳۶۰۰ کیلو گوشت خریداری می‌کند.
 |  حیات وحش
نمایشگاه فناوری CES 2024

ارائه یک ربات همراه حیوانات خانگی با قابلیت سگ‌های خانگی در غیاب صاحب آنها

خلاصه خبر: ربات «اورو» که ساخت یک شرکت هندی است و در نمایشگاه فناوری CES 2024 رونمایی شده، به سگ‌های خانگی غذا می‌دهد و با آنها بازی می‌کند.
 |  حیوانات خانگی

عوامل موثر بر میزان مصرف خوراک در جوجه گوشتی

خلاصه خبر: عوامل زیادی بر میزان مصرف خوراک در جوجه گوشتی تأثیر می گذارد و از این رو سطح دریافت مواد مغذی توسط آنها و در نتیجه کارایی طیور را تعیین می کند. هرچند طیف این عوامل بسیار گسترده است، اما در این مقاله، تمرکز ما بر فاکتورهای مدیریتی و محیطی، فاکتورهای تغذیه ای و همچنین ویژگی های فیزیکی خواهد بود.
 |  طیور

هوش مصنوعی ردگیری عصبی در حیوانات را متحول کرد

خلاصه خبر: محققان یک شیوه مبتنی بر هوش مصنوعی برای ردگیری عصب‌ها (نورون‌ها) در حیوانات در حال حرکت و تغییر شکل دهنده ابداع کرده‌اند که یک پیشرفته مهم در تحقیقات علوم عصبی به شمار می‌رود.
 |  حیوانات خانگی

آیا استروژن موجود در شیر گاو باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان می شود؟

خلاصه خبر: از آنجا که امروزه بیشتر گاوهای تجاری به منظور افزایش شیردهی و سوددهی با تحریک هورمونی در مرحله باروری قرار می‌گیرند به همین دلیل شیر این گاوها حاوی میزان زیادی استروژن و پروژسترون می‌باشد.
 |  دام

زنگ خطر WHO در مورد افزایش مبتلایان به «ام پاکس» در مرکز آفریقا

خلاصه خبر: سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته، ۱۲ هزار و ۵۶۹ مورد ابتلا به بیماری «ام پاکس» (آبله میمونی) و ۵۸۱ مورد مرگ ناشی از آن را در جمهوری دموکراتیک کنگو واقع در مرکز آفریقا طی سال جاری (۲۰۲۳) تا ۱۲ نوامبر گزارش کرده که بالاترین رقم ثبت شده سالانه است.
 |  حیات وحش

تغذیه سگ‌ها با گوشت خام عامل سرایت باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک به انسان

خلاصه خبر: دانشمندان می‌گویند تغذیه سگ‌ها با گوشت خام می‌تواند باعث گسترش باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک نظیر باکتری ای کولی(E. coli) به انسان شود.
 |  حیوانات خانگی

تراکم گله در جوجه های گوشتی

خلاصه خبر: جوجه های گوشتی برای به حداکثر رسیدن پتانسیل ژنتیکی خود، به شرایط مناسب پرورشی نیاز دارند.
 |  طیور

خوردن سگ در کره جنوبی ممنوع می‌شود

خلاصه خبر: دولت و حزب حاکم بر کره جنوبی توافق کردند که لایحه‌ای را بررسی کنند و پس از آن کشور فروش و عرضه گوشت سگ در غذای عمومی را متوقف کند.
 |  خبرهای بین الملل

سفر به دنیای دام و دامپزشکی با «درمانگاه حیوانات»

خلاصه خبر: «درمانگاه حیوانات»، پادکستی درباره دام و دامپزشکی تولید شده شبکه رادیویی سلامت است که در پیام رسان«بله» و سایت های «کست باکس» و «شنوتو» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
 |  حیوانات خانگی

گربه‌ها می‌توانند به دستگیری مجرمان کمک کنند!

خلاصه خبر: پژوهش جدید دانشمندان انگلیسی نشان می‌دهد به زودی می‌توان به کمک یک روش جدید و با استفاده از DNA گربه که در صحنه جرم پیدا شده است، معمای جنایت‌ها را حل کرد.
 |  حیوانات خانگی

گاو کمتر، شیر بیشتر!

خلاصه خبر: دانشمندان گاوها را طوری مهندسی کرده‌اند که نسبت به شرایط آب و هوایی هوشمند باشند و بدین وسیله ۱۰ تا ۲۰ برابر شیر بیشتری تولید کنند. هدف این است که حیوانات مقاوم در برابر آب و هوا معرفی شوند.
 |  دام

«بوبی» پیرترین سگ جهان در سن ۳۱ سالگی درگذشت

خلاصه خبر: «بوبی»، دارنده عنوان پیرترین سگ جهان در کتاب رکورد‌های گینس، در سن ۳۱ سالگی درگذشت.
 |  حیوانات خانگی

همه چیز درباره تغذیه مرغ گوشتی و روش های تولید دان در مرغداری

خلاصه خبر: جوجه های گوشتی عمدتاً به دلیل توانایی آنها در تبدیل سریع خوراک مصرفی به گوشت پرورش می یابند؛ این پرندگان پس از طی سال‌ها پروسه‌ی پرورش و انتخاب، اکنون می‌توانند در عرض چهار هفته به وزن کشتار برسند.
 |  طیور

پر مرغ انرژی پاک تولید می کند

خلاصه خبر: محققان از پر مرغ برای ساخت غشایی مخصوص جهت تولید برق هیدروژنی استفاده کرده اند که روشی حافظ محیط زیست و کارآمد است.
 |  طیور

ابزار هوش مصنوعی که می تواند به پیش بینی ویروس های جدید پیش از اپیدمی ها کمک کند

خلاصه خبر: یک ابزار هوش مصنوعی جدید که توسط محققان دانشکده پزشکی هاروارد و دانشگاه آکسفورد ساخته شده است، می تواند ویروس های جدید را قبل از ظهور واقعی شناسایی کند. این ابزار دارای دو عنصر اصلی از جمله مدلی از توالی های تکاملی که می تواند تغییرات احتمالی در ویروس ها را پیش بینی می کند و اطلاعات بیولوژیکی و ساختاری دقیق درباره ویروس ها می باشد.
 |  حیوانات خانگی

پوست ماهی تیلاپیا جراحات چشم حیوانات را التیام می‌بخشد

خلاصه خبر: استفاده از کلاژن موجود در پوست ماهی تیلاپیا برای درمان جراحات چشم حیوانات، روزنه‌های امید را برای کاربرد این روش در انسان‌ها گشوده است.

مکمل‌های غذایی و خوراک دام از جلبک اسپرولینا تولید شد

خلاصه خبر: محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید انواع مکمل های غذایی و دارویی و مکمل های دام و طیور برپایه جلبک اسپرولینا شدند.
 |  دام

بهترین سن کشتار جوجه گوشتی

خلاصه خبر:  جوجه های گوشتی تجاری، در مقایسه با سایر تولیدات دامی دوره پرورشی کوتاه تری دارند. معمولا دوره تولید جوجه گوشتی در عرض 6 الی 7 هفته تکمیل می شود؛ اما این مدت برای دامداری 12 الی 13 ماه طول می کشد. مطالعات ژنتیکی بهبود قابل توجهی در عملکرد وزن زنده جوجه های گوشتی ایجاد کرده و منجر به کاهش سن کشتار شده است؛ تحقیقات نشان داده که سن کشتار به طور متوسط 0.75 روز در هر سال کاهش می یابد.
 |  طیور

خطر همه‌گیری یک ویروس انتقال یافته از خفاش، هند را به وحشت انداخت

خلاصه خبر: ثبت موارد ابتلا به یک ویروس مهاجم با نرخ مرگ‌و‌میر بسیار بالا که احتمالا از خفاش‌های میوه‌خوار نشأت گرفته، هند را در وحشت فرو برده است.
 |  حیات وحش

محققان ژاپنی با مرغ‌ها صحبت کردند! / ابداع سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی برای حرف زدن با حیوانات

خلاصه خبر: محققان ژاپنی مدعی شدند که یک سیستم هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند ارتباط کلامی بین مرغ‌ها و انسان‌ ایجاد کند.
 |  طیور

خطر ابتلای گربه‌ها به آنفلوآنزای پرندگان

خلاصه خبر: سازمان جهانی بهداشت حیوانات، ابتلای گربه‌ها به بیماری آنفلوآنزای پرندگان را رسماً تایید کرد.
 |  حیات وحش

سگ انتحاری، سلاح عجیب ارمنستان علیه جمهوری آذربایجان!

خلاصه خبر: استفاده از حیوانات در جنگ تاریخی طولانی دارد و گاهی شکلی باورنکردنی به خود می‌گیرد که تازه‌ترین نمونه آن را می‌توان در ادعای جمهوری آذربایجان علیه ارمنستان دید.
 |  خبرهای بین الملل

خلاقیت یک کارخانه لبنیات؛ گاو خود را انتخاب کنید / تشکر از گاو مخصوص با کامنت

خلاصه خبر: یک شرکت هلندی در طرحی خلاقانه و مبتکرانه شیر هر گاو را جداگانه بسته بندی می کند و روی هر بطری شیر، اسم گاو تولیدکننده آن را درج می کند.
 |  خبرهای بین الملل
مزایا و معایب گوشت مصنوعی در یک نگاه

نحوه ساخت گوشت مصنوعی؛ گوشت مصنوعی جایگزینی برای گوشت حیوانی؟

خلاصه خبر: گوشت مصنوعی به عنوان جایگزینی برای گوشت حیوانات معمولی ظاهر شده و نیاز به تولید مواد غذایی پایدار را به دلیل افزایش جمعیت جهان برطرف می‌کند. اما پایدارتر بودن گوشت مصنوعی نسبت به گوشت حیوانی جای بحث دارد، زیرا نتایج تحقیقات در مورد تأثیرات گوشت کشت شده بر سلامت، ایمنی و محیط زیست قطعی نیست.
 |  خبرهای آموزش

نورورتینیت؛ بیماری خراش گربه در چشم

خلاصه خبر: مطالعه ای گزارشی موردی، نورورتینیت بارتونلا را مورد بحث قرار می‌دهد، که نوعی بیماری خراش گربه ناشی از بارتونلا هنسلا می باشد که عمدتاً چشم‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند منجر به از دست دادن بینایی بدون درد شود.
 |  حیوانات خانگی

9 راهکار برای شناسایی جوجه یکروزه با کیفیت

خلاصه خبر: یکی از مهم ترین عوامل کلیدی موفقیت در پرورش طیور، شروع با استفاده از جوجه یک روزه با کیفیت است. مرغداری و جوجه کشی های زیادی وجود دارند که جوجه یکروزه تولید می کنند، اما تعداد انگشت شماری از آنها می توانند جوجه یکروزه با کیفیت ارائه دهند. تعداد زیادی از مرغداران، تجربه تلخ خرید جوجه یکروزه بی کیفیت، از جوجه کشی های ضعیف را داشته اند و ضرر زیادی را متحمل شده اند زیرا اگر فونداسیون معیوب باشد، افزایش وزن یا رشد قابل مشاهده ای وجود نخواهد داشت. در همین راستا ارزیابی جوجه ها به شما کمک می کند تا از اتلاف وقت خود در پرورش جوجه های غیرمولد جلوگیری کنید اما چگونه می توان یک جوجه با کیفیت را تشخیص داد برای این منظور با ما همراه باشید.
 |  طیور

خطر جهش در کمین حیوانات جهان/ حادثه چرنوبیل تکرار می‌شود؟

خلاصه خبر: ژاپن روز پنجشنبه شروع به تخلیه بیش از ۱,۳ میلیون تن آب رادیواکتیو به اقیانوس آرام کرد؛ اقدامی که به گفته کارشناسان «پتانسیل ایجاد جهش هایی را در حیوانات مشابه آنچه در چرنوبیل دیده شد دارد.»
 |  خبرهای بین الملل

جهش ژنتیکی نادر؛ توله شیر کوهی سفید رنگ در نیکاراگوئه متولد شد

خلاصه خبر: مسئولان یک باغ وحش در نیکاراگوئه از تولد یک شیر کوهی سفید در این مرکز نگهداری از حیوانات خبر دادند. تولد این توله شیر کوهی از این نظر که رنگ او سفید است مورد توجه قرار گرفته است. شیر‌های کوهی به ندرت سفیدرنگ هستند.
 |  حیات وحش

خطرات جدی مصرف سوسیس و کالباس برای بدن

خلاصه خبر: غذا‌های فوق فرآوری شده، فرآیند‌های پیچیده صنعتی را تجربه می‌کند که البته لزوما همه آن‌ها منجر به ناسالم شدن غذا نمی‌شود؛ مثلا گوشت بر پایه سویا. اما مصرف دائمی این نوع غذا‌ها به سریالی از مشکلات منجر می‌شود.
 |  فاخته پلاس

پایان انتظار 12 ساله یک سگ برای بازگشت صاحبش

خلاصه خبر: مرگ این سگ که دوازده سال هر روز به ساحل می آمد و منتظر بازگشت صاحب خود بود سوژه رسانه ها شد.
 |  حیوانات خانگی

رونمایی محصولی جدید حاوی آنزیم نوترکیب BR2E2021برای اولین بار در کشور

خلاصه خبر: در حاشیه برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام و طیور و صنایع وابسته تهران، مطلع شدیم که شرکت افزودنی های دام و طیور بامداد رسپینا اقدام به رونمایی محصولی جدید حاوی آنزیم نوترکیب BR2E2021برای اولین بار در کشور و در زمینه رفع مشکلات ناشی از مایکوتوکسین DON در صنعت دام و طیور نموده است.
 |  خبرهای تشکل ها

استفاده از آنتی‌بادی‌های بدن یک نوع شتر برای مقابله با سرطان

خلاصه خبر: محققان نشان دادند که آنتی‌بادی‌های موجود در بدن آلپاکا (یک نوع لاما) می‌تواند برای مقابله با سرطان استفاده شود.
 |  حیات وحش

رونمایی از اولین و جامعترین سایت مایکوتوکسین ایران

خلاصه خبر: در حاشیه برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام و طیور و صنایع وابسته تهران، مطلع شدیم که شرکت افزودنی های دام و طیور بامداد رسپینا اقدام به رونمایی از اولین و جامعترین سایت مایکوتوکسین ایران نموده است.
 |  خبرهای تشکل ها

داروی ضد کرونای انسانی برای مقابله با ویروس عامل کشتار گربه‌ها در قبرس به کار می‌رود

خلاصه خبر: وزارت بهداشت قبرس از روز پنجشنبه تجویز داروهای ضد کرونای انسانی را به گربه‌های این جزیره دریای مدیترانه را آغاز کرد تا شیوع ویروسی را در میان این حیوانات به کشته شدن هزاران قلاده آن‌ها انجامیده است، مهار کند.
 |  حیات وحش

حامیان عجیب حقوق حیوانات در مقابل سفارت مصر در لندن + عکس

خلاصه خبر: حامیان حقوق حیوانات در مقابل سفارت مصر در لندن خواستار پایان دادن به سواری گرفتن از حیواناتی مانند اسب و شتر برای گردشگران در منطقه گردشگری اهرام مصر هستند.
 |  خبرهای بین الملل

امواج گرما و تلفات شدید حیوانی در اروپا/تأثیر استرس گرمایی بر حیوانات اهلی

خلاصه خبر: داده‌های جدید تأثیر مخرب گرمای شدید بر حیوانات پرورشی را در دمای سرسام‌آور تابستان به ثبت رسانده است؛ تاکنون هزاران مرغ در جریان حمل‌ونقل در طول موج گرمای اروپا تلف شدند.
 |  دام

چگونه هوش مصنوعی می‌تواند زبان حیوانات را تفسیر و رمزگشایی کند؟

خلاصه خبر: قلمرو شگفت‌انگیز هوش مصنوعی (AI) به‌طور مداوم افق‌های خود را گسترش می‌دهد و جنبه‌های مختلف زندگی ما را متحول می‌کند. در حالی که هوش مصنوعی پیشرفت‌های چشمگیری در درک و پردازش زبان‌های انسانی داشته است، اکنون برای رمزگشایی و پر کردن شکاف ارتباطی بین انسان و حیوانات نیز استفاده می‌شود. این پیشرفت چشمگیر این پتانسیل را دارد که اسرار زبان حیوانات را بگشاید و ارتباط دو طرفه با گونه‌های دیگر را امکان‌پذیر کند.
 |  حیوانات خانگی

نکاتی در مورد کیفیت آب مصرفی طیور

خلاصه خبر: معمولا کیفیت خوراک مصرفی طیور بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، اما کیفیت آبی که پرندگان از آن می نوشند اغلب نادیده گرفته می شود.
 |  طیور

اولین باغ‌وحش هولوگرامی جهان در استرالیا افتتاح شد

خلاصه خبر: در این باغ‌وحش جذاب، تصاویر سه‌بعدی واقعی از حیوانات درست جلوی چشمان افراد نمایش داده می‌شوند.
 |  خبرهای بین الملل

عفونت انسانی فرانسیسلا تولارنسیس در روستایی در شمال غرب ایران

خلاصه خبر: بر اساس نتایج مطالعات سرواپیدمیولوژیک اخیر در ایران به نظر می رسد تولارمی یک بیماری زئونوز بومی در ایران باشد...
 |  حیات وحش
برای تحلیل استخوان فضانوردان؛

چین ماهی به فضا می برد

خلاصه خبر: چین تصمیم دارد در آینده گورخرماهی به ایستگاه فضایی خود در مدار زمین بفرستد.
 |  آبزیان و زنبور عسل

سرواپیدمیولوژی لپتوسپیروز در دام و کارگران مشاغل پرخطر در ایران

خلاصه خبر: لپتوسپیروز یکی از بیماری های عفونی مشترک بین انسان و دام است که می تواند هم در حیوانات و هم در انسان ایجاد بیماری کند...
 |  فاخته پلاس

مشاهده دلفین‌های صورتی نادر در رودخانه‌ای در آمریکا

خلاصه خبر: یک ماهیگیر که بیش از ۲۰ سال است در کنار رودخانه‌ای در ایالت «لوئیزیانا»ی آمریکا ماهیگیری می‌کند، هفته گذشته با موردی روبرو شد که قبلاً هرگز ندیده بود: دو دلفین صورتی کمیاب.
 |  حیات وحش

مصرف شیر در ایران به پایین ترین رتبه رسید

خلاصه خبر: انجمن صنایع لبنی با صدور اطلاعیه ای از کاهش مصرف شیر در ایران در کشور خبر داد که منجر شده ایران در پایین ترین رتبه جهانی مصرف شیر از منظر فائو برسد.
 |  خبرهای تشکل ها
یک متخصص ایمنی غذا مطح کرد:

نیاز به قانون برای تولید گوشت مصنوعی در ایران / کاهش تأثیرات منفی بر محیط‌زیست

خلاصه خبر: بحث تولید گوشت مصنوعی در دنیا به یکی از مهم‌ترین موارد در صنایع غذایی تبدیل شده است. هرقدر که شرایط برای تولید محصولات گوشتی سخت‌تر می‌شود، طرح تولید مصنوعی آن هم جدی‌تر خواهد شد.
 |  فاخته پلاس

استرس گرمایی و تغذیه طیور در هوای گرم

خلاصه خبر: با افزایش دما در فصول گرم، طیور با چالش های متعددی مواجه می شوند که می تواند بر سلامت، رفاه و بهره وری آنها تأثیر بگذارد. دمای بالا می تواند منجر به استرس گرمایی، کاهش مصرف خوراک، کاهش جذب مواد مغذی و افت عملکرد سیستم ایمنی در طیور شود.
 |  طیور

پژوهش محققان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران درباره خواص ضدالتهابی یک نوع آنتی‌بیوتیک

خلاصه خبر: نتایج مطالعه تازه‌ای در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نشان می‌دهد که یک نوع آنتی‌بیوتیک تأییدشده از گروه آنتی‌بیوتیک‌های تتراسایکلین، علاوه بر کاربردهای ضدمیکروبی، در کاهش التهاب نیز مؤثر است.
 |  خبرهای آموزش

پلاستیک زیستی حاصل از پوسته تخم‌مرغ

خلاصه خبر: پوسته تخم‌مرغ حاوی مقدار قابل توجهی کربنات کلسیم است که می‌توان از آن برای تولید نوعی پلاستیک زیستی بهره برد. این پلاستیک‌ها در مقایسه با پلاستیک‌های معمولی و سایر پلاستیک‌های زیستی مزایای متعددی دارند.
 |  طیور

کشورهای غربی چه قوانینی برای سگ‌گردانی وضع کرده‌اند؟

خلاصه خبر: راه دادن حیوانات درنده به زندگی، اقدامی منافی انسانیت، فرهنگ و عقل و منطق بود که رؤیای زندگی آمریکایی آن را وارد اجتماع ایران کرد اما بدتر از آن، این که این پدیده بدون قوانین که در کشورهای مبدأ برای آن وضع شده بود وارد کشور ما شد و هنوز با وجود گذشت سال‌ها از آغاز آن، قوانین اختصاصی برای آن وضع نشده است.
 |  خبرهای بین الملل

گربه‌ها وحشی می‌شوند، سگ‌ها می‌میرند و حشرات حکومت می‌کنند! | اگر انسان‌ها ناپدید شوند زمین چه شکلی می‌شود؟

خلاصه خبر: تصور کنید که ناگهان انسان‌ها همه با هم از روی زمین محو شوند. تصور اینکه در غیاب ما جهان چه شکلی خواهد بود، کار دشواری است.
 |  فاخته پلاس

نوعی پوست مصنوعی برای کاهش استفاده از آزمایش بر روی حیوانات آزمایشگاهی طراحی شد

خلاصه خبر: اعضای هیأت علمی دانشگاه دامغان موفق به طراحی بافت مصنوعی پوست به‌عنوان یک مدل جایگزین برای ارزیابی آزمایشات برون تنی و درون تنی در ارزیابی برچسب‌های میکروسوزنی، دارورسانی و ارزیابی درمان زخم به‌وسیله نورگرما درمانی شدند.
 |  فاخته پلاس

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.