زمستان گرم از دلایل احتمالی بازنگشتن درنای امید به ایران است

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمستان گرم از دلایل احتمالی بازنگشتن درنای امید به ایران است.
کد خبر  10916
فاخته پلاس

به گزارش فاخته، حسن اکبری  معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست درباره وضعیت فعلی حیات وحش و منابع طبیعی کشور اظهار داشت: حدود ۷۰ سال پیش با پیشرفت سلاح‌ها جمعیت حیات وحش کاهش پیدا کرد و ما شاهد افت شدیدی در دهه ۳۰ و ۴۰ بودیم و به عنوان مثال جمعیت گونه‌ای مانند آهو در مقایسه با ۷۰ سال پیش حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: مشکل دیگری که در دهه ۶۰ و ۷۰ به محیط زیست اضافه شد تخریب زیستگاه بود که بخش زیادی از دشت‌های کشور تبدیل به زمین کشاورزی شد و همچنین اتوبان‌های زیادی ایجاد شد و معادن توسعه پیدا کردند که همه‌ی این فرایند‌ها در خانه حیات وحش اتفاق افتاد و به نوعی حیات وحش را بی‌خانمان کرد و ما بخش عمده‌ای از زیستگاه‌های کشور را از دست داده‌ایم و جمعیت حیواناتی مانند آهو و یوز پلنگ بسیار کاهش پیدا کرده است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: سازمان حفاظت محیط زیست ۱۹ میلیون هکتار از زیستگاه‌های کشور را تحت عنوان مناطق چهارگانه مدیریت می‌کند و در این مناطق قوانین سختگیرانه وجود دارد که اجازه جاده زدن و فعالیت معادن و توسعه از قبیل صنعت و شهرسازی داخل این مناطق داده نمی‌شود.

اکبری در خصوص آخرین خبر از درنای امید به ایران گفت: متأسفانه به امید ردیاب متصل نکرده بودیم و به دلیل تحریم‌ها ردیاب ویژه نداشتیم به همین خاطر از این پرنده هیچ اطلاعاتی در دست نداریم.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

وی ادامه داد: سال‌های گذشته هم این اتفاق افتاده که امید به ایران نیامده باشد و حتی ممکن است شرایط آب و هوایی و گرم بودن زمستان امسال در بازنگشتن امید تأثیر داشته باشد بنابراین امیدواریم که زنده باشد و سال بعدی به ایران بازگردد.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.