رییس انجمن صنفی مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با فاخته:

وجود دو دانشکده دامپزشکی در یک استان کوچک که اشتباها قطب دامپزشکی نامیده شده و دخالت افراد غیرمجاز در امر درمان به ویژه دانشجویان، تکنسین های تلقیح مصنوعی و کارمندان اداره دامپزشکی از معضلات مهم است

رییس انجمن صنفی مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ارج نهادن به پاشنه آشیل دامپزشکی کشور که گروه درمان نامیده می شوند از ضروریات است، یک درمانگر به معنای واقعی باسواد و با تجربه باشد یعنی همه چیز دامپزشکی اعم از داروخانه، مایه کوبی، آموزش، تخصص، اعتبار، رقابت و تمام آیتم هایی که از او گرفته شده و برخلاف سایر کشورها با پوزش از همکاران به سایر رده های دامپزشکی سپرده شده است.
کد خبر  9591
خبر مهم

به گزارش پایگاه خبری فاخته، علی انصاری در خصوص سوابق اجرایی خود، اظهار کرد: بنده سابقه 25 ساله کار درمانی دارم در این چند سال در حوزه دام بزرگ با مشکلات عدیده ای روبه رو بودم و به عنوان نماینده کلینسین های استان می توان گفت که در دست یافتن به بیشتر اهداف خود ناکام بوده ایم.

وی در خصوص مهم ترین مشکلات صنوف دامپزشکی کشور، ادامه داد: عقیم ماندن تعریف درست دامپزشکی و دامپزشک طی 45 سال گذشته که عمدتا ناشی از زیرمجموعه بودن در وزارت جهادکشاورزی بوده، یکی از مشکلات است که بعد پزشکی و درمانی آن در قالب پیشگیری از انتشار بیماری های مشترک دام و انسان تحت الشعاع بعد اقتصاد کشاورزی قرار گرفته و جایگاه درست و واقعی آن که باید در کنار پزشکی باشد.

رییس انجمن صنفی مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بنابراین ضعف در تدوین درست و مناسب تعرفه ها، عدم شایسته سالاری به خاطر وجود سهمیه ها، موازی کاری ارگانهای نظیر سپاه و بسیج در قالب کمک به مناطق محروم که هیچ سودی برای آن ها نداشته، ضعف سیستماتیک دامپزشکی کشور که به نهادها و سایر ارگانها اجازه دخالت می دهد، وجود تعداد زیاد دانشکده های دامپزشکی و فارغ التحصیل از آن ها که به تنهایی به اندازه قاره اروپا است، از دیگر مشکلات مهم بشمار می آید.

انصاری در خصوص مشکلات همکاران در سطح استان، افزود: وجود دو دانشکده دامپزشکی در یک استان کوچک که اشتباها قطب دامپزشکی نامیده شده؛ یک ایراد مهم است؛ زیرا فقط در زمینه پرورش ماهی حرفی برای گفتن دارد.

وی تاکید کرد: صدور بیش از حد و ظرفیت پروانه درمانی در سطح استان از جمله به افرادی که در ادارات دامپزشکی استخدام شده اند و فعالیت بسیار زیاد افراد غیرمجاز در امر درمان علی الخصوص دانشجویان، تکنسین های تلقیح مصنوعی و کارمندان اداره دامپزشکی نیز از مشکلات مهم محسوب می شود.

رییس انجمن صنفی مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به پایین بودن قیمت تعرفه های درمانی که در بهترین حالت به اندازه عصب کشی دندان توسط یک دندانپزشک درطی 24 ساعت نیست، اضافه کرد: اره کشی درخت درمان استان و تبدیل آن به درخت برهنه و بدون شاخه به بهانه اشتغال زایی جهت فارغ التحصیلان بیکار نیز از مشکلات ما است.

انصاری در خصوص پیشنهادات خود برای رفع موانع موجود، اظهار کرد: در درجه اول شایسته سالاری و بکارگیری افراد کننده کار و باسواد علمی بالا در سطوح بالای دامپزشکی کشور چه در سازمان و چه در نظام دامپزشکی یکی از راهکارهای مهم است.

وی با اشاره به ارج نهادن به پاشنه آشیل دامپزشکی کشور که گروه درمان نامیده می شوند از ضروریات است، عنوان کرد: یک درمانگر به معنای واقعی باسواد و با تجربه باشد یعنی همه چیز دامپزشکی اعم از داروخانه، مایه کوبی، آموزش، تخصص، اعتبار، رقابت و تمام آیتم هایی که از او گرفته شده و برخلاف سایر کشورها با پوزش از همکاران به سایر رده های دامپزشکی سپرده شده است.

رییس انجمن صنفی مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص خسارات ناشی از عدم ابلاغ تعرفه ها، تصریح کرد: این امر موجب ضعیف شدن حوزه درمان یعنی عدم انگیزه کار و به دنبال آن کوچک شدن سفره زندگی و کاهش کیفیت آن که باعث آسیب به بنیان خانواده و در نهایت به دامداران بخش خصوصی سنتی می شود.

انصاری در رابطه با مخاطرات ناشی از بکارگیری مسئولین فنی بهداشتی در مراکز تولیدی که در برنامه هفتم توسعه رخ داده، اظهار کرد: قطع ارتباط مراکز تولیدی با بخش درمان که خود منجر به قطع رابطه کاری که سال ها قبل با امضا فرم مسئول فنی و بهداشتی به وجود آمده؛ می شود که جهت رفع آن باید بحث مشکل مسئولین فنی و بهداشتی توام با درمان به مراکز درمانی سپرده شود.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

وی خاطرنشان کرد: درمانگر یعنی سخت کار کردن بدون داشتن سختی کار، سخت کار کردن بدون حمایت خاص دولت جهت ترابری و حوادث ناشی از آن، سخت کار کردن بدون پوشش جهت ویژه کردن این بخش در برابر بیماری های مشترک انسان و دام، سخت کار کردن بدون داشتن توقع و چشم داشتی و در نهایت خدایی ناکرده اگر روزی در این حین مشکلی پیش آمد و از بین رفت، فقط بگویند خدا رحمتش کند دکتر خوبی بود

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • منتقد
    می گوید:
    موارد جالبی عنوان شد . کاش مسئولین استانی در بخش های آموزش و اجرا بخونن و به فکر قشر دامپزشک باشن
  • ناشناس
    می گوید:
    هزار بار گفتیم و نوشتید شما هم. چرا دست از سر آموزش دانپزشکی بر نمی دارید. با کدوم آینده شغلی این همه صندلی برای آموزش پیش بینی می کنید
  • دامپزشک
    می گوید:
    درمانگران غیرمجاز بلای جان ما دامپزشکان شده اند. حتی برخی سایر رده ها و یا همکاران دامپزشک ما در این حیطه وارد می شوند . قوانین پاسخگو نیستند و مجازات ها بازدارنده نیستند
  • همکار
    می گوید:
    همچنان منتظر تعرفه های جدید هستیم. با وجو رفتن و آمدن مکرر وزرای جهاد هنوز هم سر ما بی کلاه مانده و با تعرفه های قدیمی مشغول به کار هستیم.
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.