رئیس انجمن صنفی درمانگاه‌های دامپزشکی استان خراسان رضوی در گفتگو با فاخته؛

عدم ابلاغ تعرفه ها در ارائه کیفیت خدمات تاثیرگذار است / در تصمیم گیری‌ها نظرات و راهکارهای صنوف دامپزشکی مد نظر قرار بگیرد

رئیس انجمن صنفی درمانگاه‌های دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: عدم ابلاغ تعرفه‌های مربوط به درمان و مایه‌کوبی در موعد مقرر قانونی یکی دیگر از مشکلات در این زمینه است که تضیع حقی است که تقریباً هر ساله در حق همکاران بخش درمان و مایه‌کوبی انجام می‌گیرد.
کد خبر  9305
خبر مهم

به گزارش پایگاه خبری فاخته، دکتر محمد طیبی در خصوص سوابق اجرایی خود اظهار کرد: بنده در سال 1373 از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدم. همچنین ۲۹ سال است که در زمینه درمانگاه دامپزشکی مشغول به فعالیت هستم.

وی ادامه داد: با حسن اعتماد همکاران در استان مفتخرم که دو دوره به عنوان رئیس انجمن صنفی درمانگاه‌های دامپزشکی استان خراسان رضوی در خدمت همکاران گرامی در این استان باشم. همچنین حدود یک سال است که به عنوان عضو هیئت مدیره کانون سراسری مراکز درمانی و مایه کوبی کشور انجام وظیفه می‌کنم.

رئیس انجمن صنفی درمانگاه‌های دامپزشکی استان خراسان رضوی افزود: انجمن صنفی درمانگاه‌های خراسان رضوی در سال 1398 به همت همکاران تاسیس شده و بیش از 230 نفر از همکاران در این انجمن عضویت دارند.

طیبی تاکید کرد: هدف اصلی تشکل های صنفی، کانالیزه کردن مطالبات جمعی همکاران و انعکاس و پیگیری آن از مراجع ذی‌ربط اعم از سازمان دامپزشکی، نظام دامپزشکی و ارگان‌های دیگری نظیر دادستانی، شورای شهر و شهرداری‌ها و سایر ارگان‌ها و ادارات که به نوعی با آن ها ارتباط داریم، بوده است.

وی عنوان کرد: در چهار سالی که از عمر انجمن صنفی استان می‌گذرد، می‌توانم بگویم که با مشارکت جمعی همکاران، ارتباط و تعامل با اداره کل دامپزشکی و نظام دامپزشکی استان و حسن نظر ایشان نسبت به تشکل‌های صنفی و همچنین تبادل نظر و همکاری با سایر انجمن های استانی نظیر انجمن داروخانه داران و انجمن مسیولین بهداشتی توانسته‌ایم نقش خوبی در تصمیم گیری‌ها و رساندن مطالبات همکاران به این دو سازمان ایفا کنیم.

رئیس انجمن صنفی درمانگاه‌های دامپزشکی استان خراسان رضوی تصریح کرد: مشکلات عمده بخش درمان و پیشگیری علاوه بر کاهش واحدهای پرورشی خصوصا در بخش دام و تا حدودی طیور، وجود درمانگران غیرمجاز اعم از دامپزشک و غیر دامپزشک، گسترش زنجیره‌ها و دخالت آن ها در امر درمان و واکسیناسیون، توسعه مراکز فروش ملزومات حیوانات خانگی و دخالت آن ها در امر درمان و واکسیناسیون و عدم نظارت دامپزشکی بر این واحدها، نامتعارف بودن ضرایب مالیاتی، مشکلات با شهرداری‌ها بر سر مسئله کاربری تجاری، تغییرات پی در پی در دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های مربوط به مراکز درمانی، بدون در نظر گرفتن کافی نظرات انجمن‌ها و کانون‌های سراسری دامپزشکی اعمال می‌ شود که در این زمینه باید سعی بیشتری از جانب این تشکل‌ها صورت بگیرد.

طیبی گفت: عدم ابلاغ تعرفه‌های مربوط به درمان و مایه‌کوبی در موعد مقرر قانونی یکی دیگر از مشکلات در این زمینه است که تضیع حقی است که تقریباً هر ساله در حق همکاران بخش درمان و مایه‌کوبی انجام می‌گیرد.

رئیس انجمن صنفی درمانگاه‌های دامپزشکی استان خراسان رضوی اضافه کرد: در این مورد نظام دامپزشکی می‌تواند تدبیری بیندیشد که در صورت عدم ابلاغ و یا تا زمان ابلاغ تعرفه از سوی سازمان دامپزشکی و امضای وزیر محترم جهاد، از ابتدای هر سال بنا به نرخ تورم رسمی کشور و یا بر طبق افزایش حداقل حقوق دریافتی همین میزان به تعرفه‌های سال قبل افزوده شود.

طیبی خاطرنشان کرد: عدم ابلاغ تعرفه‌های جدید در حالی که سایر هزینه‌های همکاران در ابتدای هر سال اعم از اجاره آب و گاز و پرسنل و سایر هزینه‌های جاری افزایش می‌یابد، می‌تواند در کیفیت ارائه خدمات همکاران و یا ادامه کار آن ها تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: عواملی این چنینی، دست به دست هم داده که در کنار افزایش تعداد فارغ التحصیلان، متاسفانه روز به روز جاذبه فعالیت درمانی دامپزشکی برای همکاران کمتر شود که در دراز مدت تبعات بهداشتی و اقتصادی ان قابل حدس زدن است. به طوری که شاهدیم همکارانی با سابقه طولانی در امر درمان به شغل‌های دیگری، در حیطه دامپزشکی و یا در سایر زمینه‌ها روی می‌آورند و فارغ التحصیلان جدید نیز رغبت چندانی به ورود به حیطه فعالیت درمانگاهی خصوصا در مناطق کم برخوردار، ندارند.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

رئیس انجمن صنفی درمانگاه‌های دامپزشکی استان خراسان رضوی ادامه داد: همچنان که بارها در دیدار با مسئولین کشوری مطرح شده است، مهم‌ترین خواسته تشکل‌های بخش خصوصی این است که به عنوان افرادی که در متن فعالیت عملی دامپزشکی هستند و نقاط قوت و کاستی‌های موجود را با تمام وجود لمس می‌کنند که گاهی ممکن است این نقاط قوت یا کاستی ها از دید مسئولین پنهان بماند، در تصمیم گیری‌ها نظرات و راهکارهای ایشان بیش از پیش مد نظر قرار بگیرد، چرا که تمامی هم و غم دوستانی که در فعالیت‌های صنفی سهیم هستند حرکت رو به جلوی کل سیستم دامپزشکی است. امیدوارم این ذهنیت در باور مسئولین و  تصمیم گیرندگان بیش از گذشته، پذیرفته و نهادینه شود.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.