در گفتگوی فاخته با رئیس انجمن صنفی مراکز درمانی و مایه کوبی دامپزشکی کشور در حوزه «تعرفه ها» عنوان شد:

در بخش دام بزرگ با موضوع سختی کار مواجه هستیم؛ در بحث حیوانات خانگی نیز ما تعرفه کشوری نداریم

رییس کانون سراسری انجمن های صنفی مراکز درمانی و مایه کوبی دامپزشکی کشور گفت: نقش تعرفه ها در عملکرد بخش خصوصی دامپزشکی بسیار پراهمیت است.
کد خبر  10704
خبر مهم

رییس کانون سراسری انجمن های صنفی مراکز درمانی و مایه کوبی دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار فاخته گفت: نقش تعرفه ها در عملکرد بخش خصوصی دامپزشکی بسیار پراهمیت است. خوشبختانه در ابتدای سال 1402، وزرات جهادکشاورزی این تعرفه ها را به موقع ابلاغ کرد. 
به گزارش پایگاه خبری فاخته شهریار رئوفت در خصوص تعرفه های درمانی دامپزشکی در 1403، کل مجموعه درمانی کشور که حدود 4هزار مرکز درمانی در قالب بیمارستان، درمانگاه ها، پلی کلینیک ها و مراکز اشتغال به امور درمانی هستند و بالغ بر 10 هزار دامپزشک دارای پروانه درمانی در این مراکز مشغول به فعالیت هستند که درآمد آن ها توسط همین تعرفه های کشوری مشخص می شود.

به صورت میانگین درخواست افزایش 70 درصدی تعرفه 1402 را برای سال 1403 خواستار شدیم

وی ادامه داد: نقش تعرفه ها در عملکرد بخش خصوصی دامپزشکی بسیار پراهمیت است. خوشبختانه در ابتدای سال 1402، وزرات جهادکشاورزی این تعرفه ها را به موقع ابلاغ کرد. پیرو همین جریان در آذر ماه 1402 معاونت فنی و صدور پروانه های نظام با کانون کشوری مکاتبه ای در خصوص ارائه پیشنهادات تعرفه برای سال 1403 داشتند که ما هم با انجمن های صنفی استان های مختلف این موضع را در میان گذاشتیم و بالغ بر 15 انجمن صنفی نظرات خود را به ما انتقال  دادند و ما با یک جمع بندی کلی که توسط کانون صورت گرفت، مکاتبه ای را در تاریخ 29 آذر سال جاری با سازمان نظام دامپزشکی کشور انجام دادیم و به صورت میانگین درخواست افزایش 70 درصدی تعرفه 1402 را برای سال 1403 خواستار شدیم (اینجا) تا به وزرات جهاد منتقل و در نهایت تصویب شود.

رییس کانون سراسری انجمن های صنفی مراکز درمانی و مایه کوبی دامپزشکی کشور بیان کرد: بسیاری از همکاران کلنیسین ما در بخش مامایی و جراحی در بخش تعرفه ها مشکلاتی را دارند که در این بخش علی الخصوص جراحی ها باید بازنگری کلی صورت گیرد؛ زیرا شرایط عملکرد و سختی کار به گونه ای است که این تعرفه های درنظر گرفته شده شرایط لازم را فراهم نمی کند.

رئوفت در خصوص زمان اعلام تعرفه ها تصریح کرد: در قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی در تبصره سه ماده دو؛ اعلام شده است که وزارت جهادکشاورزی در سه ماهه ابتدایی هر سال تعرفه ها را به بخش های خدمات دهنده ارائه کنند. اما درخواست ما از وزیر محترم این بوده که در همان ابتدای سال این تعرفه ابلاغ شود که کل سال را پوشش بدهد.

در بخش دام بزرگ ما با موضوع سختی کار مواجه هستیم در این بخش تردد و هزینه های درمانی سنگین است

وی عنوان کرد: در سه مجموعه (دام بزرگ، طیور و حیوانات خانگی) درمانی شرایط کاری و تعرفه ها متفاوت است. در بخش دام بزرگ ما با موضوع سختی کار مواجه هستیم در این بخش تردد و هزینه های درمانی سنگین است.

رییس کانون سراسری انجمن های صنفی مراکز درمانی و مایه کوبی دامپزشکی کشور اضافه کرد: همچنین دربخش طیور تعداد بازدیدها، تشخیص بیماری، کالبد شکافی و واکسیناسیون مطرح بوده و گزارشات و آمارهای این بخش باید به صورت دقیق ارائه شود. 

رئوفت خاطرنشان کرد: در بحث حیوانات خانگی نیز ما تعرفه کشوری نداریم؛ یکسری هماهنگی های استانی به صورت توافقی در این زمینه صورت می گیرد. این هماهنگی ها برای یک دست شدن خدمات متوازن کمک رسان است در این بخش هزینه مراکز درمانی و پرسنل بالا بوده و مشکلات خاص خود را دارد.

لازم است که هماهنگی ها در شوراهای استانی وجود داشته  و تعدادی از این اعضا کلینسین باشند

وی با بیان اینکه شوراهای نطام دامپزشکی استان ها پل ارتباطی بین بخش خصوصی و سازمان نظام دامپزشکی کشور است، گفت: از این رو لازم است که هماهنگی ها در شوراهای استانی وجود داشته و تعدادی از این اعضا کلینسین باشند.

رییس کانون سراسری انجمن های صنفی مراکز درمانی و مایه کوبی دامپزشکی کشور افزود: یکی دیگر از موارد مهم نرخ و ضرایب مالیاتی است که این امر به مجموعه های تصمیم گیرنده مانند سازمان امورمالیاتی مرتبط است و باید آن ها در جریان قرار بگیرند شرایط دامپزشکی بسیارخاص است و جدا از سیستم پزشکی بوده درآمد در این حوزه بسیار پایین است و این امر باید در تصمیم گیری های مالیاتی دامپزشکی مدنظر قرار بگیرد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

وی در انتها از روسای سازمان های دامپزشکی و نظام دامپزشکی کشور به دلیل همکاری های انجام داده و پیگیری دغدغه های حوزه دامپزشکی تشکر کرد.

گفتگو: غزاله شهیدی

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • دامپزشک
    می گوید:
    درود بر دکتر رئوفت- مثل همیشه عالی و در اوج هستی
  • همکار
    می گوید:
    امیدوارم هم اول سال ابلاغ بشه تعرفه ها و هم این 70 درصد رو قبول کنن
  • سیما
    می گوید:
    لطفا به دامپزشکان بخش خصوصی توجه جدی کنید. رقم تعرفه ها اصلا تناسبی با تورم روز نداره
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.