مسئول انجمن صنفی کلینیک های دامپزشکی استان کرمان در گفتگو با فاخته؛

قانون برنامه هفتم به احتمال زیاد باعث چند نرخی شدن حقوق و آسیب به مسئولین فنی خواهد شد؛ عدم توازن تعداد فارغ‌ التحصیلان دامپزشکی و بازار کار مهم ترین مشکل حوزه دامپزشکی است

مسئول انجمن صنفی کلینیک های دامپزشکی استان کرمان گفت: عدم توازن تعداد فارغ‌ التحصیلان دامپزشکی و بازار کار مهم ترین مشکل حوزه دامپزشکی است.
کد خبر  9604
خبر مهم

به گزارش پایگاه خبری فاخته، دکتر رضا آسپیرا در گفت و گو با خبرنگار ما، در خصوص مهم ترین مشکلات صنوف دامپزشکی، اظهار کرد: صنوف دامپزشکی هنوز اول راه هستن و برداشتن گام های کوچک موثر می تواند ما را در بلند مدت به هدف اصلی که همانا ارتقا سطح کیفی و کمی در این حوزه بوده، برساند.

وی با اشاره به مهمترین مشکلات حوزه دامپزشکی، ادامه داد: در حال حاضر مشکلات ما شامل موازی کاری و عدم اجرای قوانین به صورت موثر، عدم هماهنگی در ورود دانشجو به دانشکده های دامپزشکی بر اساس نیاز جامعه می شود.

مسئول انجمن صنفی کلینیک های دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه دامپزشکی  یک حرفه است نه یک مدرک، اما دانشگاه ها فقط درحال صدور مدرک دامپزشکی هستند، افزود: از دیگر مشکلات  ما می توان به عدم توازن تعداد فارغ‌ التحصیلان دامپزشکی و بازار کار دامپزشکی اشاره کرد که چالش اصلی کنونی دامپزشکی در سطح فارغ‌ التحصیلان جدید محسوب می شود.   

آسپیرا در خصوص مشکلات همکاران و اعضای انجمن ها در سطح استان، عنوان کرد: انجمن ها N.G.O  محسوب می شوند و این تشکل های صنفی قطعا در شروع کار با مشکلات ساختاری و اجرایی مواجه هستند که با وضع قوانین صنفی و گذشت زمان به تکامل می رسند که نیازمند گذشت زمان البته  وضع قوانین هدفمند و موثر صنفی هستند.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

وی در رابطه با پیشنهاد خود جهت کاهش و رفع موانع موجود، تصریح کرد: ابتدا باید با همکاری تمام ارگان ها و ارکان دامپزشکی مشکلات و چالش های اصلی شناسایی شوند و پس از آن برای رفع این این مشکلات چاره اندیشی شود. به نظر من تعداد زیاد فارغ‌ التحصیلان نسبت به کشش پایین بازار کار، موازی کاری بخش های مختلف دامپزشکی، عدم ثبات قوانین در دامپزشکی، عدم هماهنگی بین ارکان های دامپزشکی اعم از سازمان دامپزشکی، نظام دامپزشکی و صنوف دامپزشکی از مهمترین مشکلات پیش رو هستند.
مسئول انجمن صنفی کلینیک های دامپزشکی استان کرمان در خصوص بهترین روش در ایجاد تعاملات درون صنفی و همدلی بیشتر بخش خصوصی با سازمان های متولی، تاکید کرد: به نظرم بهترین راه تعاملات بین بخش‌های مختلف دامپزشکی، تعیین و  تشریح وظایف هر بخش (اعمم از نظام، سازمان، صنف و بخش های خصوصی وابسته) است. زیرا در حال حاضر متاسفانه موازی کاری و یا تداخل عملکردی وجود دارد.

قانون برنامه هفتم به احتمال زیاد باعث چند نرخی شدن حقوق مزایای مسئولین و آسیب دیدن وجه مادی و معنوی همکاران خواهد شد
آسپیرا در خصوص خسارت های ناشی از عدم ابلاغ تعرفه ها، اضافه کرد: تاخیر در ابلاغ تعرفه های دامپزشکی بستگی به مناطق مختلف دارد؛ اما در کل زمانی که تعرفه ها نیز تعیین می شود، خیلی پایین و کمتر از عرف بوده و شخصا با تعیین تعرفه موافق نیستم و بهتر است این نرخ گذاری منطقه ای و بسته به تراکم دام، مسافت و فاکتور های دیگر در منطقه توسط صنف و بخش دولتی مشترکا تعیین شود.
وی در خصوص مخاطرات ناشی از بکارگیری مسئولین فنی و بهداشتی در مراکز تولیدی که در برنامه هفتم رخ داده، گفت: قانون برنامه هفتم به احتمال زیاد باعث چند نرخی شدن حقوق مزایای مسئولین و آسیب دیدن وجه مادی و معنوی همکاران خواهد شد و دست کارفرمایان  برای پرداخت حقوق باز خواهد بود و قطعا مسئولین فنی آسیب جدی خواهند دید. همچنین اختلاف فاحش دریافتی بین مسئولین فنی پیش خواهد آمد و به دلیل احتلاف ساعات کاری، در بخش هایی افزایش تقاضا و در بخش هایی کاهش تقاضا  اتفاق خواهد افتاد.

گفتگو: غزاله شهیدی

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • سحر
    می گوید:
    بدبختانه برنامه هفتم اصلا هیچ اسمی از مسئولین بهداشتی نبرده و همون چیزی هم که در برنامه ششم بود حذف کردن اینجا
  • دامپزشک
    می گوید:
    عدم توازن تعداد فارغ‌ التحصیلان دامپزشکی و بازار کار مهم ترین مشکل حوزه دامپزشکی است با این کلام شما کاملا موافقم... اما گر گوش شنوایی پیدا شد و این دغدغه رو پی گیر شد مهمه
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.