یادداشت؛ دکتر هادی زارعی: تفاوت مدیریت در دامپزشکی و دیگر نهادها؛

از کت و شلوار ریاست تا الاغ سواری برای خدمت!

صبح امروز، تصویری جالب به دستم رسید که توجه مرا به خود جلب کرد. این تصویر در فضای مجازی دست به دست می چرخید و به من هم رسید و نکته جالب توجه این بود که در این عکس، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان درگز از توابع خراسان رضوی به همراه دیگر کارشناسان این شبکه سوار بر «الاغ» در منطقه ای صعب العبور، عازم مناطق عشایری هستند برای انجام ماموریت های سازمانی و در انتهای این خط سیر نیز دامدار، سوار بر الاغی دیگر از پی این گروه روان است... .
کد خبر  9276
یادداشت

فاخته- ناخودآگاه، ذهنم به سمت برخی تعاریف از کارمند، کارشناس و رئیس در فضای اداری کشور رفت که وقتی با کسی گفتگو می کنی و درباره این عناوین پرس و جو می کنی، عمدتا افرادی شیک پوش، کت و شلواری و عطر و ادکلن زده را در ذهن خود تجسم می کنی اما آنچه در فضای عملیاتی دامپزشکی به ویژه در شهرستان ها و پست های دامپزشکی می بینیم چیز دیگری است و به جرات باید گفت کاملا در تضاد با آن تصور ذهنی است که عنوان شد.
اندر این حال و هوای سختی کار دامپزشکی و جفایی که بر این حرفه شد همین بس، که هنوز تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور این حرفه را به عنوان یک شغل سخت قبول نداشته و هر از گاهی با برخی اظهار نظرها و بی مهری ها حتی در مورد برخی دریافتی ها نظیر؛ تسری و فوق العاده ویژه و ... نیز قضاوت های عجولانه و نابجایی می کنند که هر کدام از این اظهار نظرها آنگاه که در قالب نامه و دستورالعمل اداری هم می نشیند و ابلاغ می شود چونان زخمی عمیق بر پیکره کارشناسان و دیگر همکاران شاغل می نشیند به ویژه آنهایی که برای خدمت منتظر خودروی کولردار ارباب رجوع و ... نمی ایستند و با اندک امکاناتی نظیر؛ همان اسب و استر که یاد شد رسالت سازمانی خود را انجام می دهند.
و البته در این نوع رفتارها و طرز تلقی های برخی مسئولین، انگشت اتهام را سمت خود هم نشانه رویم که هر کدام از ما به عنوان یک رکن دامپزشکی کشور نتوانستیم رسانه باشیم و جهاد تبیین را برای بیان سختی کار خود به نمایش بگذاریم و عمدتا دلخوش شدیم و بودیم تا دیگران از بیرون ناجی ما شوند.
سخن به درازا نبریم! «دامپزشکی» شغل سختی است و در عین حال زیبا؛ سخت از لحاظ آنچه عنوان شد و زیبا از این حیث که با گاهی با کمترین امکانات برای درمان و التیام همه حیوانات تلاش می شود؛ و در همین عکس، شاید لبخند رضایت آن دامدار جزیی از زیبایی حرفه ما باشد و یا لبخند همکاران ما که در چنین شرایطی هم خَم به ابرو نیاوردند و سختی راه را با لبخند طی می کنند.
این عکس تنها بخش کوچکی از مصائب و مشکلات این حرفه است که روزانه با آن سروکار داریم. 
پس! رسانه باشیم و رسالت خود را برای بیان ناگفته های دامپزشکی و سختی آن در هر جایگاهی که هستیم انجام دهیم؛ فارغ از پست فنی و اداری، استانی و سازمانی!
و در آخر هم دستبوس همین سربازان گمنام عرصه سلامت باشیم که در کسوت بخش های دولتی و خصوصی از کاردان تا دامپزشک به عنوان مجریان دستورالعمل های سازمانی و استانی، بخش زیادی از رضایت تولیدکنندگان خرد و کلان این کشور درسایه تلاش های این عزیزان میسور می شود. اجرکم عندلله...

دکتر هادی زارعی

مدیر مسئول

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • همکار شهرستان
    می گوید:
    عالی بود فاخته جان ممنون که حامی ما هستید و سختی کار ما را بیان می کنید. این تصاویر هر روز در دامپزشکی در تمام کشور ایجاد می شود. هر چقدر که می توانید سختی کار ما را به نمایش بگذارید.
  • Ho3ein
    می گوید:
    با سلام درود بر قلم زیبای دکتر زارعی که بصورت شفاف فرق مدیریت در دامپزشکی و سایر ارگانها و همچنین برخی از سازمان نشین ها رو که ریشه در دامپزشکی ندارند را بیان نمود.
  • حسینی
    می گوید:
    با سلام و عرض ادب بسیار زیبا و دلنشین و در عین حال غم انگیز از یاداوری بی مهری های همیشگی نسبت به کارمندان سخت کوش
  • علی
    می گوید:
    جالب و قابل تعمق
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.