چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

یادداشت؛ علیرضا کیهان پور:

گاهی به برخی نشانه های "دوست" داشتنی "عاشقانه" نگاه کن...

ثانيه به ثانيه عمر را با لذت سپری کن، در هر کار و هر حال...
کد خبر  9759
یادداشت

فاخته- گاهی به برخی نشانه های "دوست" داشتنی  "عاشقانه" نگاه کن...
علیرضا کیهان پور
ثانيه به ثانيه عمر را با لذت سپری کن،
در هر کار و هر حال.
زندگی، فقط در رسيدن به هدف خلاصه نشده.‌
ما به اشتباه اين گونه می‌انديشیم.
مادامی که زنده هستيم و زندگی می‌کنیم،
هيچ فعاليتی تمام شدنی نيست،
بلکه آغاز فعاليتی ديگر است.
پس چه بهتر که در حين انجام دادن هر کاری،
لذت بردن را فراموش نکنيم.
لذت، باعث قدرتمندشدن می‌شود
و به طرز باور نکردنی،
باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می‌شود.
لذت بردن، هدف زندگی است.
تا می‌توانی،
همه کارها را با لذت همراه کن.
حتی نفس کشيدن،
که کمترين فعاليت توست...

گرمای ظهر ۲۱ شهریور ماه و دمی آسودن یک حیوان زبان بسته پناه برده به خنکای سایه زیر یک اتومبیل ،احساس من را به ناکجا آباد یک گمشده و حلقه مفقوده مهر و مهربانی و ثبت یک عکس کشاند و توفیقی بود که بدون وارد کردن استرس به این مخلوق زیبا و درکمال آرامش این عکس زیبا و سرشار از نشانه و اشاره را ثبت نمایم.


 زاویه و نوع نگاه مهربانانه این موجود بی ِزار به دوربین تلفن همراه و قرار گرفتن دست چپ زیر چانه حیوان زبان بسته سرشار از یک حس غریب زیباست که به دیدن اش بدون هر شرح و توصیفی ولّو در چند ثانیه می ارزد‌.این شما و انتقال حس این عکس ثبت شده درروز سه شنبه ۲۱ شهریور سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۴ در توقفگاه(پارکینگ) همکف یک ساختمان مسکونی در خیابان ستارخان تهران که ارزش و ثبت تصویر را شاید داشته باشد.


«فراموش نکنیم همه کارها را می توانیم با لذت یک حس خوب و مانا همراه کنیم... که ارزش آن را در بالا بردن اعتماد به نفس ، دوچندان و بلکه صد چندان خواهد کرد و اگر به عکس ها با دقت نگاه شود یک گربه زیر سایه اتومبیل و دیگری در کنار دیوار بدون تابش خورشید در حال استراحت هستند و "Social  Distance" یا همان "رعایت فاصله اجتماعی" را به عنوان یک الگوی رفتاری منحصر به‌فرد ژنتیکی(Behavioural  Genetics) به خوبی رعایت نموده اند که در دوران پاندمی کرونا جان ارزشمند بسیاری از انسان ها را همین رعایت "فاصله اجتماعی" در سراسر جهان کرونا زده یعنی از بیماری "ویروسی وحشی ، یاغی و سرکش" نجات داد.»

علیرضا کیهان پور

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.