چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

یادداشت؛ علیرضا کیهان پور:

مطلب از این قرار است.‌‌.. این "راننده" کامیونت و حیوان "زبان بسته" روزمان را ساختند!

به قول شاعر، نویسنده و نقاش معاصر زنده یاد " استاد سهراب سپهری " (متولد ۱۴مهر ۱۳۰۷ قم،درگذشت اول اردیبهشت ۱۳۵۹ بیمارستان پارس تهران) سروده است: ظهر "تابستان" است و "سایه ها" می دانند که چه تابستانی است!.
کد خبر  9746
یادداشت

فاخته-  در اکثر مواقع "خدای همیشه مهربان" آنقدر دوستمان دارد که مانند همیشه خودش سوژه های نوشتن را به نشانه ای و اشاره ای هدیه می دهد و باید با این نشانه های مهرورزی انسان ها نسبت به مخلوقاتش و در اینجا حیوان زبان بسته و پناه برده؛ قلم به دست گرفت و نوشت.
ظهر تابستان و گرمای طاقت فرسای جاده " چرمشهر ما بین جاده "فشافویه تهران" و دشت کویری نزدیک "ورامین" یک راننده کامیونت(شبه تریلر) که شب قبل در کنار جاده و خُنکای کویر پرستاره به استراحت پرداخته است، صبحگاهان که از خواب خوش "دوشینه" بیدار شده است متوجه می شود که یک حیوان زبان بسته بی پناه در سایه سار کامیونت وی استراحت کرده و در خواب نازی به سر می برد و خطاب به این "حیوان با وفا" از سَرِ لطف و صفای دل و درون می گوید: خیلی دیرم شده و با لهجه زیبای "اصفهانی" ادامه  می دهد  که نباید بیدارش کنم و اگر این حیوان در خواب و در حال استراحت اجازه داد و بیدار شد به خودم اجازه می دهم که حرکت کنم.


خدمت به حیوان زبان بسته فقط منحصر به دامپزشک، پیرادامپزشک و کارشناس متخصص نیست! گاهی هم "علی آقا" یا همان " داش علی " مَشتی راننده کامیونت فوق درس بسیار زیبایی در راستای منشور اخلاقی و توجه به حیوانات زبان بسته را به همگان و نیز نویسنده این سطور ارزانی می دارد که شاید در هیچ کتاب و کلاس درسی چه در دانشگاه و چه مدرسه، هرگز نتوانیم بخوانیم و بیاموزیم و البته در عرصه عمل به کار ببندیم.
«آری مطلب از این قرار است...، این راننده کامیونت و حیوان زبان بسته به قول معروف "روزمان را ساختند" ! و سوژه نوشتاری پیدا شد و توفیق ثبت آن را خداوند مهربان نصیب این کمترین خدمتگزار نمود. فراموش نکنیم از کنار نشانه ها و اشاره ها هرگز به سادگی و راحتی رد نشویم و اندکی تامل و اندیشه نماییم که رضا و لبخند یگانه دادار هستی بخش را نیز به یقین به دنبال خواهد داشت.»

دکتر علیرضا کیهان پور

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.