چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

سازمان دامپزشکی کشور پیگیر این موضوع است که دامپزشکی جزء کارهای سخت و زیان آور تلقی شود

در هفتمین روز از هفته دامپزشکی با عنوان دامپزشکی، اخلاق حرفه ای و حقوق حیوانات روز پنجشنبه 20 مهرماه 1402 مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان میزبان گرامیداشت هفته دامپزشکی و تجلیل از دامپزشکان این مجتمع و اداره دامپزشکی شهرستان پارس آباد با حضور مدیر عامل این مجتمع و اعضای هیئت مدیره و مدیر کل دامپزشکی استان و هیئت همراه بود.
کد خبر  9978
خبر ویژه

به گزارش فاخته؛ مدیر عامل کشت و صنعت و دامپروری مغان در این مراسم با تبریک روز ملی و هفته دامپزشکی و تشکر از حضور صمیمانه مدیر کل دامپزشکی  گفت مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان یکی از مجتمع های منحصر بفرد در کشور و یک ظرفیت و پتانسیل ملی بوده و با دارا بودن بیش از 21 هزار راس دام سنگین بعنوان بزرگترین گله دامپروری صنعتی سالانه بالغ بر 60 هزار تن شیرو افزون بر 3 هزار تن گوشت تولید و روانه بازار مصرف میکند و علاوه بر نقش یسیار مهم در تامین پروتئین دامی  در مقطع زمانی فعلی در تنظیم بازار کشور نقش اساسی ایفا می نماید لذا حمایت از آن یک ضرورت ملی و کشوری است.

دکتر صمد بهزاد با اشاره به همکاری و رابطه نزدیک مجتمع دامپروری با دامپزشکی بعنوان نقطه قوت و فرصتی برای کشت و صنعت گفت دامپزشکی به عنوان یکی از مهمترین دستگاههای حوزه سلامت جامعه با ایجاد فضای سالم در تامین امنیت غذایی نقش بسیار مهمی دارد و غفلت از آن قطعا امنیت غذایی و سلامت عمومی جامعه را به خطر می اندازد.

این مقام مسئول مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان تصریح کرد با افزایش تعاملات فی مابین در 15 سال گذشته به سطح بهداشتی قابل قبولی رسیده ایم که موردی از بیماری در دامهای کشت و صنعت مشاده نشود و در حال حاضر عاری از هرگونه بیماری دامی هستیم و این امر نشان دهنده این است که ارتباط با دامپزشکی به صورت تئوریک نبوده بلکه به صورت عملی است.

دکتر بهزاد با تاکید بر اینکه نتیجه خوبی از عملکرد دامپزشکی در سطح مجتمع نمایان است و کنترل و پیشگیری از بیماریهای دامی در این گله عظیم 21 هزار راسی کار سهل و آسانی نیست خواستار افزایش سطح تعامل، هم افزایی و همکاری بین دو مجموعه شد.

مدیر عامل کشت و صنعت و دامپروری مغان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم آموزش، انتقال تجربیات و بهره مندی از فناوریهای نوین و استفاده از شیوه های جدید در حوزه تولید و بهره وری  بعنوان یکی از مهمترین ارکان پیشرفت هر بنگاه اقتصادی و واحد تولیدی تاکید کرد و افزود از دامپزشکان و کادر فنی مجتمع انتظار است با جدیت در این موضوع ورود و با برنامه ریزی برای انتقال تجربیات  با استفاده از شیوه های نوین تولید، مجتمع را در تربیت نیروی انسانی متخصص یاری نمایند.

دکتر بهزاد ضمن تشکر از مدیر کل دامپزشکی استان مبنی بر  وجود داروخانه دامپزشکی  در این مجتمع خواستار صدور دستورات لازم برای تاسیس مرکز مایه کوبی مستقل دامها در مجتمع شد.

در این دیدار مدیر کل دامپزشکی استان ضمن تبریک روز ملی و هفته دامپزشکی و تشکر از برگزاری مراسم تجلیل از دامپزشکان مجتمع گفت اشرافیت کامل مدیریت راس هرم و داشتن علم، دانش و اگاهی کافی در حوزه دامپروری قابل توجه و تحسین و نقطه قوتی برای مجموعه است.

دکتر مهدی فیضی گزارش مبسوطی از فعالیت های دامپزشکی در منطقه و استان و اهداف و وظایف تشکیلاتی در حوزه های مختلف و نقش بسیار مهم دامپزشکی در تامین امنیت غذایی و سلامت عمومی جامعه  و نیز در رونق تولید و اقتصاد ملی ارائه کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان  با تاکید براینکه  مجتمع کشت و صنعت یک پتانسیل و ظرفیت ملی و میهنی در منطقه است از همکاران دامپزشک خواست  با همت، کار  و تلاش بیشتر و مسئولیت پذیری مضاعف در رسالتی که بر عهده دارید از این بهتر و مفید تر در خدمت مجتمع باشید.

دکتر فیضی در پایان سخنانش به سختی کار دامپزشکی اشاره کرد و افزود همکاران ما در سازمان دامپزشکی کشور پیگیر این موضوع هستند که دامپزشکی جزء کارهای سخت و زیان آور تلقی شود و از مدیر عامل مجتمع خواست با توجه به سختی و دشواری کار در دامپزشکی و نیز سختی امرار معاش و با توجه به شرایط خاص معیشتی نگاه ویژه به دامپزشکان و کادر فنی مجتمع داشته باشند.

در پایان این مراسم از 10 نفر از دامپزشکان مجتمع کشت و صنعت  و نیز 4 نفر از همکاران دامپزشک اداره دامپزشکی شهرستان پارس آباد با اهدا لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

همچنین به پاس قدردانی از زحمات بی شائبه و خدمات ارزنده  دامپزشکی در طول سالیان اخیر در این مجتمع لوح سپاسی از سوی مدیر عامل این مجتمع تقدیم مدیر کل دامپزشکی استان شد.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.