چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

صالحی در دیدار با مسئولان دامپزشکی افغانستان:

جهت تامین نیاز دارو و واکسن برای کشور افغانستان، از هیچ مساعدتی دریغ نخواهیم کرد

ایران و افغانستان سطح همکاری‌های فنی و تجاری خود در حوزه نظارتهای بهداشتی قرنطینه ای توسعه می دهند.
کد خبر  9639
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر «وحید صالحی» سرپرست این سازمان در دیدار با هیاتی از افغانستان در تهران ضمن عرض خیرمقدم به حضور ایشان در کشورمان گفت: با توجه به مرزهای طولانی ایران و افغانستان و حجم مبادلات بین دو کشور، لذا همکاری و ارتباط نزدیک علمی و عملیاتی اهمیت دو چندان داشته و دارد.
 
 وی با تشکر از حسن توجه این هیات جهت حضور در ایران و استقبال از تعامل سازنده بین دو کشور اظهار کرد: خوشبختانه سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران با تمام توان حامی تولید محصولات دامی از طریق فرایندهای سلامت محور است.
 
صالحی با بیان اینکه با توجه به دغدغه های بیماری‌های دامی در منطقه، نقل و انتقال دام مخاطراتی را برای هر دو کشور دارد، لذا می‌توان با تشکیل کارگروه مشترک قرنطینه‌های مرزی اطلاع رسانی فوری و موثری داشته تا از بروز تلفات و خسارت اقتصادی به دامداران و مرغداران هر دو کشور جلوگیری گردد.
سرپرست سازمان دامپزشکی کشور با استناد به ظرفیت همکاری کشورهای منطقه به ویژه بین همسایگان تصریح کرد: در همین جا صمیمانه تاکید می‌‎کنم که جهت تامین نیاز دارو و واکسن برای کشور افغانستان، از هیچ مساعدتی دریغ نخواهیم کرد و در حد بضاعت هرآنچه برای صنعت دامپروری ایرانی امکان تامین وحود دارد برای کشور دوست و برادر افغانستان دریغ نخواهیم کرد.
وی با اشاره به وضعیت خوراک دام و طیور و آبزیان و بازار خوب تولیدات ایران تصریح کرد: بحمدالله در منطقه بازارهای خوبی ایجاد شده و این قابلیت وجود دارد تا به دنبال سفارش‌های خوبی که صورت گرفته خوراک لازم تولید و ارائه گردد.
 
صالحی با بیان اینکه با برخی کشورها جهت صادرات دانش فنی و تکنولوژی همکاری‌‎هایی وجود داشته است گفت: اگر افغانستان از واردات حتی یک دارو، واکسن یا مکمل خوراک دام، طیور و آبزیان بی نیاز شود برای ایران هم افتخار خواهد بود.
 
سرپرست سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه صنعت آبزی پروری چه در محیط بسته و چه در دریا از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: ایران با توجه به دستاوردهایش در بازار آبزیان صادراتی به اروپا، چین و روسیه، آمادگی دارد هم در صادرات و هم استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی در کشور افغانستان همراه و یاور شما باشد.
 
وی با بیان اینکه ایران در رتبه هشتم تولید مرغ جهان است، اظهار امیدواری کرد: ایران وضعیت قابل قبولی در منطقه دارد و به همین دلیل امکان صادرات تخم مرغ نطفه دار گوشتی، جوجه یکروزه و تخم مرغ نطفه دار تخمگذار را دارد.
 
صالحی با بیان اینکه در زمینه تغییرات ژنتیکی توانمندی‌های قابل توجهی جهت صادرات و اشتراک دانش فنی با کشور افغانستان را دارد افزود: آمادگی به اشتراک گذاشتن هر دانش فنی از سوی ایران برای کشور افغانستان را داریم.
 
 مسئول هیات اعزامی از افغانستان به ایران نیز در این جلسه از اظهارات سرپرست سازمان دامپزشکی کشورمان استقبال کرد و آمادگی این کشور را جهت هرگونه توسعه همکاری در این خصوص اعلام کرد.
 جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)
دکتر «حسن ویشته»، معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور نیز در این دیدار ضمن اشاره به جزییاتی از توانمندی های آزمایشگاهی ایران به تشریح بخشی از جزییات امکان برگزاری دوره های آموزشی جهت تشخیص بیماری‌ها و جداسازی عوامل بیماری زا پرداخت و گفت: ایران آمادگی برگزاری دوره های آموزشی در ایران یا اعزام کارشناس به کشور افغانستان را دارد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.