چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

دکتر نوروزی در شورای مدیران سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:

صدور کد بهداشتی برای هر ناظر جهت درج روی لیبل محصول وارداتی/ برقراری امکان رصد و پایش عملکرد هر ناظر بهداشتی + تصاویر

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نشست شورای مدیران این سازمان، به تشریح دستاوردها و در عین حال تاکید بر ملاحظات لازم جهت پیشبرد و تسریع کمیّت و کیفیت خدمات به بهره برداران پرداخت.
کد خبر  10558
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر "مجتبی نوروزی" معاون وزیر و رئیس این سازمان در نشست شورای مدیران که به صورت وبیناری با حضورمدیران ستادی و استانی برگزار گردید، به تشریح دستاوردها و در عین حال تاکید بر ملاحظات لازم جهت پیشبرد و تسریع کمیّت و کیفیت خدمات به بهره برداران پرداخت.

دکتر نوروزی که مباحثش به دو بخش مسائل مدیریتی سازمان و اشاره به برخی روایات تاریخی در خصوص حوادث منطقه و غزه و کرمان اختصاص داشت، با بیان مدت زمان حضور خود در سازمان دامپزشکی کشوراخذ دو مصوبه مهم درهیات دولت در زمینه اعزام نیروها جهت نظارت بهداشتی و اعتبار 2000 میلیاردی جهت مقابله با شیوع بیماری‌های واگیر پرندگان را دستاوردی ارزنده دانست و افزود: در خصوص این دو مصوبه، آقای دکتر نیکبخت وزیرمحترم جهاد کشاورزی زحمات بسیاری کشیدند و کمال تشکررا از ایشان دارم که دو مصوبه در این محدوده زمانی محدود و کوتاه مصوب شد.

البته دکتر نوروزی در این خصوص بر اهمیت ارائه گزارش مکتوب جزء به جزء ناظر اعزام شده از روز صفر تا روز 60 یا 90 ماموریت تاکید کرد و گفت: در واقع ناظرین اعزامی نماینده سازمان دامپزشکی کشور هستند و باید بدون هیچ اهمال یا سهل‌انگاری روی کیفیت گوشت دام قربانی به مقصد کشورمان، حداکثر نظارت را اعمال کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به اندازه ای بر اهمیت نظارت دقیق و مسئولانه ناظر بهداشتی اعزامی تاکید داشت که از عزم راسخ خود جهت صدور کد بهداشتی برای هر ناظر جهت درج روی لیبل محصول وارداتی و امکان رصد و پایش عملکرد هر ناظر بهداشتی در این رابطه نیز خبر داد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

معاون وزیر جهادکشاورزی در خصوص مصوبه دوم نیز به اخذ اعتبار 2000 میلیارد ریالی جهت پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی خبر داد و گفت: در جلسه ششم دی ماه 1402 و به فاصله سه روز از مصوبه قبلی به پیشنهاد وزارت کشور، این درخواست سازمان دامپزشکی کشور به تصویب هیات دولت رسید که در این خصوص جا دارد از دکتر نامی (رئیس ستاد مدیریت بحران در وزارت کشور) نیز تقدیر کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه خطاب به مدیران مربوطه به ویژه مرکز تشخیص و درمان این سازمان، خواستار تجهیز کامل و به روز رسانی تجیهیزات و ادوات آزمایشگاهی مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور شد تا "به عنوان اقدامی ارزشمند برای آینده ماندگار شود و برای تسهیل صادرات نیز به عنوان نقطه قوت کشورمان کمک حال تولید داخلی و صادرکنندگان گردد.

لازم به ذکر است در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام رنجبران، سرپرست حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور نیز با ابراز تاسف از تداوم قتل عام مردم غزه و همچنین اقدام تروریستی در بلوار گلزار شهدای کرمان توسط ایادی دشمن، جنگ امروز را با استناد به تعبیر مقام معظم رهبری جنگ حق و باطل برشمرد و گفت: دشمن پس از مطالعه انقلاب اسلامی در سال 57 در تلاش است تا مانع از شکل گیری دوباره تمدن اسلامی پنج قرن دوران صدر اسلام گردد و به همین دلیل به انحای مختلف می‌کوشد تا از هر ترفند شوم، جهت آشفته کردن مرکز صدور انقلاب به کشورهای منطقه استفاده کند تا به زعم خود از ویژگی مثبت قدرت سرعت گسترش دین اسلام در منطقه و حتا سایر نقاط جهان پیشگیری کرده باشد.

همچنین در انتهای این جلسه "دکتر حمیدرضا حسینی" مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در سمت خود ابقا شد.

 

خبرهای مرتبط
تصاویر خبر
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.