در گفتگوی اختصاصی «فاخته» با رئیس سازمان دامپزشکی در حاشیه کنگره بیست و یکم عنوان شد:

رفاهیات کارکنان دامپزشکی افزایش خواهد یافت؛ برخی از پیرادامپزشکان به کشورهای مبدا واردات گوشت اعزام شده‌اند و این اعزام ها ادامه دارد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تلاش این سازمان برای افزایش اعتبارات، رفاهیات کارکنان و جذب و استخدام نیروی انسانی جدید برای سازمان دامپزشکی کشور خبر داد.
کد خبر  11289
خبر مهم

دکتر مجتبی نوروزی در گفت و گو با خبرنگار فاخته، در ارتباط با میزان تحقق اعزام پیرادامپزشکان برای نظارت بر محموله گوشت وارداتی بیان کرد: پیرادامپزشکان بر اساس آیین نامه نظارت بهداشتی رده‌بندی می‌شوند و بر اساس امتیازات کسب شده، برخی از این پیرادامپزشکان به کشورهای مبدا واردات محموله های گوشت به کشور اعزام شده‌اند و این اعزام ادامه دارد.

هندوستان، کشورهای حوزه قفقاز، حوزه آفریقا و برزیل مقصد اعزام پیرادامپزشکان هستند

وی افزود: در حال حاضر حضور ذهن لازم برای اعلام عدد دقیق نفرات پیرادامپزشک اعزامی ندارم ولی  هندوستان، کشورهای حوزه قفقاز، کشورهای حوزه آفریقا و برزیل مقصد اعزام این پیرادامپزشکان هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی در ارتباط با اقدامات این سازمان برای توسعه رفاهیات کارکنان ستادی و استانی گفت: با تمام استانداران کشور مکاتبه کرده‌ایم  و با نظر مثبت آنها، مدیران کل ما عضو شورای برنامه‌ریزی استان می‌شوند.

وی با بیان این که تا این لحظه حدود ۵۰ درصد این مدیران وارد شورای برنامه‌ریزی استانی به عنوان بالاترین مرجع  تصمیم گیری بودجه‌ای شده‌اند افزود: از آنجا که ۶۵ درصد بودجه ما استانی است، حضور ما در این شوراها در افزایش رفاهیات، ماموریت ها، اضافه کارها و ...کارکنان دامپزشکی موثر خواهد بود.

نوروزی ادامه داد: جلسات  متعددی با سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم که بودجه ملی و استانی سازمان دامپزشکی کشور را افزایش دهند. در حال حاضر با همکاری سازمان برنامه، وزارت جهاد کشاورزی و شخص رئیس جمهور تغییراتی در بودجه سال ۱۴۰۳ اعمال شده است که به مرور محسوس خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: در خصوص حق محرومیت از مطب، از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیر هستیم که در بودجه‌های سنواتی بتوانیم این حق را برای کارکنان دامپزشک و متخصص سازمان دامپزشکی  محقق کنیم.

نوروزی خاطرنشان کرد:  کل اعتبارات جاری و تملکی سازمان دامپزشکی کشور حدود چهار همت است که اصلاً در مقایسه با هزار همتی که ارزش سرمایه‌های در اختیار بخش است، قابل مقایسه نیست.

به دنبال افزایش اعتبارات سازمان  دامپزشکی با همکاری سازمان برنامه و بودجه هستیم

وی افزود: ما به دنبال افزایش اعتبارات سازمان  دامپزشکی با همکاری سازمان برنامه و بودجه هستیم و امیدواریم بتوانیم حداقل دو همت به این اعتبارات اضافه کرده و در قدم اول این عدد را به ۶ همت برسانیم.
رئیس سازمان دامپزشکی با بیان این که در زمینه جذب نیروی انسانی صحبت‌های خوبی در ارتباط با به کارگیری سرباز امریه‌ با ستاد کل نیروهای مسلح داشته‌ایم گفت: نتایج این مذاکرات را به مرور اعلام می‌کنیم.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

وی بیان کرد: در ارتباط با طرح مناطق محروم برای بانوان کارمند مکاتباتی انجام داده‌ایم و در حال حاضر در کمیسیون دولت پیگیر هستیم که خانم‌ها نیز بتوانند از طرح نیروی انسانی استفاده کرده، و ما بتوانیم به مدت دو سال در شبکه‌ها و ادارات کل از آنها استفاده کنیم که تحرک خوبی برای اشتغال بانوان است.

نوروزی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در سازمان دامپزشکی و خالی بودن نصف پست‌های موجود در این سازمان  گفت: در حال حاضر در حدود ۶۰۰۰ پست خالی در سازمان دامپزشکی وجود دارد. از طرف سازمان امور اداری و استخدامی و همچنین مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری هستیم که ۲۰۰۰ نفر نیروی انسانی جدید جذب کنیم.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • کارمند شبکه
    می گوید:
    تشکر آقای دکتر نوروزی. ولی دقت کنید شعار ندید لطفا. وضعیت معیشتی ما اصلا خوب نیست. دبنال کنید تسری به احکام ما بیاد. سختی کار ما درست بشه
  • ایمان
    می گوید:
    این از اوضاع اعتبارات ما که آقای رئیس هم اعتراف می کنند این 4 هزار همت چیزی نیست و درست هم می گن. اون از اوضاع نیروی انسانی و سختی کار و ...
  • دامپزشک
    می گوید:
    بسیار عالی. امیدواریم محرومیت از مطب درست بشه البته با ارقام واقعی
  • پیرادامپزشک
    می گوید:
    اعزام ما سایر رده ها کار بزرگی بود. خدا خیرتون بده آقای دکتر. لطفا محکم پای این کار بایستید و کمک کنید به ما
  • همکار استان
    می گوید:
    هدف از ملی کردن تسری چی بود؟
  • محمد
    می گوید:
    آقای دکتر، تسری چه زمانی می ره به احکام ما ؟
  • یونسی بروجنی
    می گوید:
    درود بر دکتر نوروزی عزیز استاد گرانمایه و رئیس توانمند. اعزام پیرادامپزشکان یکی از مطالبات به حق قشر زحمتکش دامپزشکی بود که بحدالله محقق گردید. با آرزوی توفیق خدمت برای جنابعالی و همه خدمتگذاران واقعی به اسلام و مسلمین و کشور عزیزمان ایران
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.