چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

رییس مجمع بازنشستگان سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با فاخته؛

عدم استفاده از تجربه بازنشتگان در مسائل مختلف، ضعف محسوب می شود؛ بازنشستگان به ناچار چند کار جنبی را انجام می دهند

رییس مجمع بازنشستگان سازمان دامپزشکی کشور گفت: یکی دیگر از نکات مهم عدم استفاده از تجربه بازنشستگان در مسائل مختلف است که این امر نیز از نکات مهم بشمار می آید.
کد خبر  10052
خبر مهم

به گزارش پایگاه خبری فاخته، دکتر احمد اقتصاد در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص سوابق تحصیلی و اجرایی خود، اظهار کرد: بنده متولد ۱۳۲۶ تجریش (شمیران) فارغ التحصیل خرداد ۱۳۵۷ دکترای دامپزشکی ازدانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و دارای تخصص MPVM ازدانشکده دامپزشکی تهران هستم.
وی ادامه داد: ابتدا دردامپزشکی استان ایلام سپس دراستان زنجان به مدت حدود سه سال ازسال ۱۳۶۴ تا آبان ۱۳۶۷ رییس سازمان دامپزشکی بودم سپس به مدت دو سال به دعوت رییس بنیاد مستضعفان باغ وحش تهران قدیم را راه اندازی وسپس در محل جدید پارک ارم انتقال داده و بنا بر درخواست رییس وقت به سازمان برگشته ودرمدیریت های مختلف مشغول شدم ودر اولین شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی به عنوان خزانه دار بودم و درسال ۱۳۸۶ بازنشسته شدم ومدت دوسال درسازمان نظام دامپزشکی مدیرعامل نظام سبز سلامت بودم و درسال ۱۳۹۰ با کمک دکتر نوروزی رییس وقت سازمان دامپزشکی مجوز تاسیس کانون صنفی بازنشستگان سازمان دامپزشکی کشور(استان تهران) را از وزارت کشور کسب و تاکنون سه دوره رییس هیات مدیره کانون بوده وهم اکنون نیز مشغول هستم.

سازمان مرکزی با توجه به اهمیت آن درمجامع بین المللی باید کوشا تر باشد ومستقل عمل کند
 رییس مجمع بازنشستگان سازمان دامپزشکی کشور افزود: تاکنون نشست هایی با روسای وقت سازمان نظام داشتیم وپیشنهادهایی نیز جهت استفاده ازبازنشستگان کانون دادیم لیکن موفقیتی حاصل نشد، البته برخی ازبازنشستگان به صورت محدود و انفرادی در گاوداری ها، دارو خانه ها، مرغداری ها و سایر خدامات مربوطه پروانه دارند.  
اقتصاد در خصوص معضلات موجود در بخش دامپزشکی تصریح کرد: سازمان مرکزی با توجه به اهمیت آن درمجامع بین المللی باید کوشا تر باشد ومستقل عمل کند. بنده در زمان مسئولیت خودم؛ وزیر کشاورزی و وزیرخارجه وقت اختیار شرکت درمجامع فوق را مستقیم می دادند و روسای سازمان نیز ازمیان دامپزشکان سازمان یا استان که تجربه مدیریت درخدمات دامپزشکی داشتند انتخاب می شدند البته گاها از مدیران و متخصصان خبره و با تجربه موسسه حصارک رازی نیز بود که بسیار از نظر علمی باعث بالا رفتن سطح علمی فنی سازمان می شدند، لازم است سازمان و دامپزشکی استان ها نظارت وحاکمیت خود را بربخش خصوصی افزایش دهد. 

سازمان به صورت شورایی یا هیات امنایی ( مانندموسسه رازی) اداره شود
وی با بیان اینکه باید سازمان به صورت شورایی یا هیات امنایی ( مانندموسسه رازی) اداره شود، خاطرنشان کرد: همچنین لازم بوده رییس سازمان نیز با نظر آن ها انتخاب و به وزیر معرفی شوند.
رییس مجمع بازنشستگان سازمان دامپزشکی کشور در خصوص معضلات بازنشستگان دامپزشکی، خاطرنشان کرد: متاسفانه معضلات بازنشستگان زیاد است که می توان به حقوق بسیار پایین که کفاف تورم را نمی دهد، اشاره کرد. از این رو بازنشستگان به ناچار چند کار جنبی را انجام می دهند. یکی دیگر از نکات مهم عدم استفاده از تجربه بازنشستگان در مسائل مختلف است که این امر نیز از نکات مهم بشمار می آید.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 


اقتصاد در پایان خاطرنشان کرد: در انتها ضمن تشکر از گروه خبری فاخته، گله مندم که در مراسم روز ملی دامپزشکی وحتی هفته مربوطه نه یادی ازبازنشستگان شد ونه برخلاف  گذشته بازنشسته نمونه را نیز معرفی نکردند واین سنت خوب متاسفانه مدتی فراموش شده؛ درصورتی که در یک قرن خدمت؛ این بازنشستگان درزمان شاغلی این سکان را به عهده داشتند، البته تذکر به جناب رییس سابق سازمان دامپزشکی کشور جناب اقای دکتر صالحی گرامی و برگزار کنندگان دادم و امیدواریم دراینده این عزیزان بازنشسته سازمان دامپزشکی و درسراسر کشور مورد تفقد وبزرگداشت لحاظ شوند.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.