رییس انجمن صنفی کلینسین های استان اصفهان؛

ضرایب مالیاتی بالا مهم ترین مشکل حوزه دامپزشکی محسوب می شود/ظرفیت های درمانگاهی در حوزه درمانی کاهش پیدا کرده و پروانه های بی رویه در این حوزه صادر می شود

رییس انجمن صنفی کلینسین های استان اصفهان گفت: مهم ترین مشکل صنفی که در سطح کشور وجود دارد، ضرایب مالیاتی بالا بوده که از سوی اداره کل امور مالیاتی برای همکاران اعمال شده است.
کد خبر  9446
خبر مهم

به گزارش پایگاه خبری فاخته، دکتر فرزاد فرقانی در خصوص سوابق خود، اظهار کرد: بنده از سال ۱۳۷۳ حدود ۳۰ سال در زمینه دامپزشکی و درمانگاه آن در استان اصفهان فعالیت داشته و از همین سال درمانگاه و مرکز مایه کوبی خود را در این استان راه اندازی کردم.

وی ادامه داد: در کانون انجمن های سراسری کشوری نیز خزانه دارهستم و مسایل مالی کانون زیر نظر بنده است. پیشنهاد تعامل بیشتر بین نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی کشور و استفاده از نظرات کارشناسی انجمن ها وکانون سراسری کشوری و عضویت حداقل دو نفر نماینده از کانون سراسری کشوری در شورای مرکزی نظام دامپزشکی برای ملموس شدن و کارشناسی شدن مسائل درمان دامپزشکی کشور را دارم.

رییس انجمن صنفی کلینسین های استان اصفهان بیان کرد: محل فعالیت بنده از سال ۱۳۷۳ شهرستان های شاهین شهر و برخوار بوده و همچنان ادامه دارد.

فرقانی با بیان اینکه انجمن صنفی استان اصفهان از سال ۱۳۷۹ آغاز به فعالیت کرده و حدود ۴۰۰ نفر اعضا دارد، تصریح کرد: مهم ترین مشکل صنفی که در سطح کشور وجود دارد، ضرایب مالیاتی بالا بوده که از سوی اداره کل امور مالیاتی برای همکاران اعمال شده است.

وی افزود: به نظر من این ضرایب باید اصلاح و تعدیل شود، باتوجه به اینکه دامپزشکان در شرایط کرونا هم ارائه خدمات داشتند، باید تخفیفات زیادی در حوزه ضرایب مالیاتی برایشان اعمال شود. باید مقدار زیادی از مالیات همکاران فعال در این حوزه بخشیده شود.

رییس انجمن صنفی کلینسین های استان اصفهان تاکید کرد: عدم ابلاغ تعرفه ها از سوی نظام دامپزشکی باعث صدمات زیادی به همکاران دامپزشکی در سراسر کشور شده و همچنین سبب به وجود آمدن درگیری و شکایات شده است که این دست موارد همگی به ضرر همکاران تمام خواهد شد.

فرقانی عنوان کرد: در استان اصفهان با توجه به ظرفیت های درمانگاهی در حوزه دام بزرگ، دام کوچک و طیور کاهش پیدا کرده و پروانه های بی رویه در این حوزه برای همکاران صادر می شود؛ این امر سیب شده مراکز مایه کوبی در سطح استان صرفه اقتصادی نداشته باشد و همکاران قدیمی به شغل هایی نظیر داروخانه و مسئولین فنی تغییر شغل دادند.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد: باید در زمینه ظرفیت سنجی برای درمانگاه ها و مراکز مایه کوبی در سطح استان عظم جدی صورت گیرد. مسأله دیگر نیز در خصوص همکاران با سابقه و تجربه مراکز مایه کوبی و کلینیسین بوده که حداقل باید در امتیازات آموزشی دوستان برای تمدید پروانه آن ها بین ۷۰ تا ۸۰ درصد تخفیف لحاظ شود. در استان ما افرادی هستند که سابقه زیاذی دارند و لازم است که در رابطه با تمدید پروانه آن ها تغییرات اساسی به وجود آید.
رییس انجمن صنفی کلینسین های استان اصفهان خاطرنشان کرد: ساماندهی مراکز مایه کوبی باید به صورت ظرفیت سنجی صورت گیرد تا همکاران بتوانند از امنیت شغلی بیشتری برخوردار باشند.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.