مدیر کل حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد سازمان دامپزشکی کشور:

شبانه روز و 24 ساعته در زمینه دامپزشکی فعالیت نموده ام و دردها و چالش های دامپزشکی را شنیده ام

نشست شورای اداری و فنی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با حضور «مهندس منصور بنیاب» مدیر کل حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مهدی ابراهیمی جعفری» مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رئیس هماهنگی امور استانها و مجلس، «دکتر صدیقه کاظمی نیا» سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان و تمامی روسای ستادی و شهرستانی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در محل این اداره کل برگزار گردید.
کد خبر  9502
خبر ویژه

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور در ابتدای این نشست «دکتر صدیقه کاظمی نیا» سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان ضمن خیر مقدم به حاضرین بویژه مسئولین سازمان دامپزشکی کشور، گزارش جامع و کاملی از عملکرد مجموعه دامپزشکی کرمان من جمله گزارش حوزه معاونت توسعه و منابع انسانی، وضعیت نیروی انسانی، وضعیت امکانات اداره کل و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و هزینه ای و گزارش حوزه معاونت سلامت از جمله وضعیت جمعیت دام، طیور، آبزیان و زنبورعسل استان و جمعیت دامی استان و آمار اماکن دامی و پرورش طیور استان، مراکز عرضه و کشتارگاه ها و مراکز بخش خصوصی استان و ... را ارائه داد.
در ادامه دکتر کاظمی نیا با تاکید بر این امر که استان کرمان یکی از استان های مهم کشور در زمینه پرورش طیور می باشد، افزود: استان کرمان رتبه سوم در کشور از نظر تعداد و ظرفیت واحد پرورشی گوشتی و واحد های پرورش اجداد گوشتی را دارا می باشد.
دکتر کاظمی نیا ضمن شرح گزارش وضعیت آبزی پروری و وضعیت زنبورداری و .... استان، به بیان اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت بیماری های دامی و مشترک و اقدامات شاخص حوزه اداری و فنی پرداخت.
وی تهیه و تدوین سند اقتصاد مقاومتی حوزه دامپزشکی، کسب افتخار دریافت لوح تقدیر این اداره کل بعنوان دستگاه برتر استانی در جشنواره شهید رجایی، تهیه و ارائه بر نامه های پیشنهادی دامپزشکی در جهت توسعه پایدار استان به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای تدوین برنامه هفتم توسعه استان، افزایش راندمان عملیات مبارزه با بیماریهای قابل انتقال به انسان و ... را از جمله اقدامات شاخص این اداره کل برشمرد.
وی به شرح گزارش کاملی از اردوهای جهادی برگزار شده در مجموعه پرداخت و اهم چالش ها و مشکلات موجود را بصورت مبسوط بیان نمود.
حجت الاسلام «علی رهبری نژاد» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشگی استان کرمان ضمن اشاره به عظمت اقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام و صبر در امور به بیان احادیثی در باب زیارت اقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام پرداخت.
تنها با کار جهادی می‌توان مشکلات دامپزشکی را حل نمود
در ادامه «مهندس منصور بنیاب» مدیر کل حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد سازمان دامپزشکی کشور در ابتدا ضمن تشکر از زحمات سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان که وظایف مربوط به معاونت سلامت استان را نیز به نحو احسن اجرایی می نماید، دغدغه های تمامی نیروهای دامپزشکی کرمان را شنیدند و به کلیه پرسش ها و درخواست ها پاسخ و قول بررسی و پیگیری دادند.
این مقام مسئول پس از شنیدن دغدغه های موجود در مجموعه عنوان نمود: جز با کار جهادی نمی‌توان مسائل دامپزشکی را پیش برد و می بایست کلیه همکاران با این رویکرد به وظایف محوله خویش عمل نمایند.
مهندس بنیاب گفت: بیماری دامی و طیور منتظر نمی‌ماند تا بودجه لازم تامین گردد و لذا قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی حائز اهمیت ویژه است زیرا می توان از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف و خط مشی های مجموعه استفاده نمودند.
مهندس بنیاب یکی از عوامل مهجوریت دامپزشکی را، نگفتن‌ها و نشان ندادن‌ها عنوان نمودند و تاکید کردند که در این زمینه می بایست اهتمام بیشتری از سوی همکاران بعمل آید.
با جهاد تبیین به سمت اعتلای دامپزشکی پیش رویم
همچنین این مقام مسئول بیان کردند: از آنجا که اینجانب به عنوان برادر کوچکتر شما، شبانه روز و 24 ساعته در زمینه دامپزشکی فعالیت نموده ام و دردها و چالش های دامپزشکی را شنیده ام، بر این رو معتقدم که می بایست به سمت جهاد تبیین پیش برویم زیرا با جهاد تبیین می توان به سمت اعتلای دامپزشکی با قدرت پیش رفت.
مهندس بنیاب با تاکید بر تبیین در حوزه دامپزشکی برای مسئولین استان، افزود: لازم است استاندار، امام جمعه و فرمانداران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از فعالیت‌های دامپزشکی آگاهی داشته باشند تا بیش از پیش از دامپزشکی حمایت نمایند.
این مقام مسئول افزود: همچنین لازم است از ظرفیت ارگان‌های دیگر نیز در قالب هم افزایی استفاده شود.

وی افزود: در باب اهمیت این موضوع همین بس که چهار سال قبل از شروع بیماری کرونا ویروس در کشور، در آزمایشگاه منطقه ای و مرکز تشخیص جنوب شرق دامپزشکی این استان، آزمایشات مربوط به تشخیص کرونا ویروس شتر (مرس) انجام می شده است.
«دکتر مهدی ابراهیمی جعفری» مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رئیس هماهنگی امور استانها و مجلس در ادامه با اشاره به تعداد کم نیروهای مجموعه و حجم زیاد کار از زحمات نیروهای دامپزشکی کرمان تقدیر نمود.
این نشست با ارائه پیشنهادات سازنده در جهت ارتقای عملکردی مجموعه به پایان رسید.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)
لازم به ذکر است که قبل از این نشست، مهندس منصور بنیاب مدیر کل حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد سازمان دامپزشکی کشور و دکتر مهدی ابراهیمی جعفری مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رئیس هماهنگی امور استانها و مجلس از تمامی بخش های گوناگون اداره کل بازدید نمودند و با کلیه کارشناسان و پرسنل اداره کل گفتگو و به سوالات و دغدغه های همکاران پاسخ دادند.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.