در نظام دامپزشکی مازندران چه می گذرد؟ پای دستگاه قضا و وزیر جهاد کشاورزی هم به انتخابات نظام دامپزشکی باز شد!

طبق روزشمار تقویم انتخابات نظام دامپزشکی، قرار هست انتخابات شوراهای استانی در 29 همین ماه برگزار شود.
کد خبر  10560
خبر مهم

به گزارش فاخته، اما اخیرا اخباری عجیب از مازندران به گوش می رسد که تجلی آن در انتشار مکاتبات یکی از اعضای نظام استان با مراجع قضایی و وزارت جهاد کشاورزی ظهور یافته است.

دکتر کمال الدین مرزبان از دامپزشکان بخش غیردولتی، پس از عدم تایید صلاحیت برخی داوطلبان انتخابات نظام دامپزشکی طی مکاتبه ای به معاون دادستان مازندران نسبت به مهندسی انتخابات هشدار می دهد.

سپس معاون دادستان مازندران نیز طی نامه ای به تاریخ 20 آذرماه نامه ای منضم به مکاتبه بالا به وزیر جهاد کشاورزی، مواردی از مغایرت های ادعا شده را اعلام و درخواست رسیدگی و ورود شخص وزیر را به مساله اعلام می دارد.

پس از این مکاتبه دادستانی، با پیگیری وزیر جهاد کشاورزی، دفتر حقوقی وزارتخانه در تاریخ 5 دی ماه در نامه ای به معاون دادستان، موارد را اعلام می دارد و در این نامه صراحتا عنوان می شود که نیازی به تدوین و ابلاغ آئین نامه جدید نیست اما وفق ماده 6 قانون تاسیس سازمان نظام دامپزشکی، شرایط داوطلبان عضویت در شورای استانی نظام دامپزشکی در 5 بند و 2 تبصره به صورت حصری احصا شده و درج شرایط دیگری در دستورالعمل مورخ 27 تیرماه 1402 مصوب شورای مرکزی مغایر با قانون و رای هیات دیوان عدالت اداری می باشد.

و در انتها دکتر کمال الدین مرزبان، طی نامه ای به نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی با عنوان «تظلم خواهی قاطبه اعضای نظام دامپزشکی»، سازمان نظام دامپزشکی را به تخلف آشکار در جهت تضییع حقوق اعضا و مهندسی انتخابات متهم نموده و توقف روند فعلی را خواستار شده است!

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

 

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • dr
    می گوید:
    واقعا این شورای نظام چی داره که این همه دارید در موردش بحث می کنید؟
  • همکار
    می گوید:
    امیدواریم انتخابات نظام در نهایت سلامت و به موق خودش اجرابشه
  • دامپزشک ...
    می گوید:
    واقعا همچین تخلفاتی در استان ..... هم صورت گرفته ای کاش همکاران استان .... هم همین مسیر رو طی کنند و از طریق مراجع قضایی پیگیر شوند
  • دامپزشک
    می گوید:
    به جای این فکرها و حرف ها کمک کنید انتخابات زودتر برگزار بشه به بهترین شکلش، چرا عادت داریم همه جا چوب لای چرخ بذاریم.
  • همکار حقوقی
    می گوید:
    خوبه بعضی‌ها تایید صلاحیت نشدند چون مکاتبه بلد نیستند شأنیت مکاتبه با وزیر این فونت و بدون ویرایش نیست . چند بار نامه ها را خوندم و در سایت‌ها جستجو کردم آخرین آیین نامه سال ۹۷ بود.شورای مرکزی قبلی دستورالعملی نوشت حالا این شورای مرکزی تغییر داد. ضمنا در نامه وزارت جهاد نوشته تجویزی برای مدت زمان نشده به عبارتی سکوت کرده پس حق شورا بود که اصلاحات و حتی می‌توانست دستورالعمل جدید انتخابات بنویسد .
  • کلینیسین
    می گوید:
    ساعت تنظیم متن شکایت چند بود؟ ۱۰ ؟
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.