در گفتگوی «فاخته» با رئیس شورای نظام دامپزشکی استان بوشهر عنوان شد:

استقلال استان ها می تواند موضوع خوبی باشد، لیکن زمینه های لازم برای انجام آن بایست مد نظر قرار گیرد/ضرورت هم افزایی و همکاری روسای نظام دامپزشکی استان ها با مدیران کل دامپزشکی

رییس نظام دامپزشکی استان بوشهرگفت: از دیگر مواردی که از نظر بنده می بایست در استان های مختلف با هماهنگی روسای محترم سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی انجام و مد نظر قرار گیرد، هماهنگی، هم افزایی و همکاری روسای نظام دامپزشکی استان ها و مدیران کل محترم دامپزشکی استان ها در جهت ارتقاء جایگاه همکاران بخش خصوصی و در اصل کل جامعه دامپزشکی است. ب
کد خبر  10998
خبر مهم

به گزارش پایگاه خبری فاخته، دکتر عبدالمجید کوثری نژاد در خصوص سوابق اجرایی خود، اظهار کرد: بنده  دانش آموخته دانشگاه شیراز بوده و در سال ۱۳۷۹ دوره دامپزشکی عمومی را در این دانشگاه به اتمام رساندم.
وی ادامه داد: از همان سال در اداره کل دامپزشکی استان بوشهر مشغول به خدمت شده و تا کنون نیز در همین اداره کل در حال انجام وظیفه هستم.
رییس نظام دامپزشکی استان بوشهر افزود: سوابق اداری بنده شامل کارشناس و ریس اداره مدیریت بهداشت و بیماری های آبزیان، کارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومی، ریس اداره قرنطینه و امنیت زیستی، معاون سلامت و کارشناس مسئول بررسی بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی بوده ام. گفتنی است که بنده در  مرکز علمی و کاربردی سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه پیام نور نیز مدرس بوده ام.
کوثری تاکید کرد: از سال ۱۳۸۴ تاکنون در چهار دوره شورای نظ6+9+ام دامپزشکی استان با لطف و بزرگواری همکاران محترم بخش خصوصی و دولتی و عنایت سازمان نظام دامپزشکی به عنوان رییس شورا هستم.
رییس نظام دامپزشکی استان بوشهر در خصوص برنامه های جدید برای نظام دامپزشکی استان، عنوان کرد: ابتدا باید از اعضای محترم شورای نظام دامپزشکی دور قبل استان بوشهر تشکر کنم و به به اعضای جدید شورا نیز خوش آمد عرض کنم .در دور قبل اعضای شورای نظام دامپزشکی استان از همکاران بخش دولتی و همکاران محترم بخش خصوصی که همگی از مسئولین محترم فنی بهداشتی آبزیان بودند تشکیل شده بود؛ اما در دوره جدید علاوه بر همکاران بخش دولتی از همکاران محترم بخش خصوصی هم از بخش دارو و درمان و هم از بخش نظارت بهداشتی ( مسوولین فنی بهداشتی) آبزیان و کشتارگاه ها هستند که این تنوع اعضا از نظر فعالیت در بخش های مختلف دامپزشکی می تواند کمک بسیار شایانی در جهت بیان مشکلات بخش های  مختلف دامپزشکی  و پیگیری مشکلات ایشان در نظام دامپزشکی استان و سطح ملی نماید.

آغاز دور جدید فعالیت های شورای نظام دامپزشکی استان
کوثری تصریح کرد: در دور جدید شورای نظام دامپزشکی استان برنامه های مختلف و متنوعی در جهت ارتقاء جایگاه همکاران بخصوص در بخش خصوصی با همکاری بخش دولتی خواهیم داشت، از جمله آن می توان به تشکیل و فعال نمودن انجمن صنفی کلینیسین ها و داروخانه های دامپزشکی، کمک و پشتیبانی بیشتر انجمن صنفی مسئولین فنی بهداشتی، ارتقاء نظام بیمه عمومی و تکمیلی همکاران در بخش خصوصی اشاره کرد. 
وی خاطرنشان کرد: برگزاری  بیش از پیش کلاس های بازآموزی و نوآموزی  مصوب سازمان نظام دامپزشکی براساس نیازهای استان، برنامه ریزی و تلاش جهت دریافت تسهیلات بانکی مناسب برای اعضای محترم  و... از دیگر اولویت های ما خواهد بود.
رییس نظام دامپزشکی استان بوشهر در خصوص اجرای ماده ۱۹، گفت: به استحضار میرسانم که از سال ۱۳۸۴ که بنده مسئولیت شورای نظام دامپزشکی استان را بر عهده گرفتم بیشترین انرژی خود را بر روی امنیت شغلی همکاران بخش خصوصی گذاشتم که تا به امروز به لطف خدا و همکاری اداره کل محترم استان بوشهر در خصوص امنیت شغلی همکاران بخصوص مسئولین فنی بهداشتی از استان های شاخص در کشور است.

کوثری اضافه کرد: یکی از مهمترین کارهای بر زمین مانده نظام دامپزشکی در اکثر استان های کشور عدم داشتن ساختمان مستقل دفاتر شوراهای نظام دامپزشکی است که امیدوارم با کمک و همکاری اعضای محترم و سازمان نظام دامپزشکی این امر برای تمامی استان ها محقق شود.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

وی اظهار کرد: از دیگر مواردی که از نظر بنده می بایست در استان های مختلف با هماهنگی روسای سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی انجام و مد نظر قرار گیرد، هماهنگی، هم افزایی و همکاری روسای نظام دامپزشکی استان ها و مدیران کل  دامپزشکی استان ها در جهت ارتقاء جایگاه همکاران بخش خصوصی و در اصل کل جامعه دامپزشکی است.

رییس نظام دامپزشکی استان بوشهر در خصوص استقلال دفاتر استانی سازمان نظام دامپزشکی یا همان شورای نظام دامپزشکی استان ها، ادامه داد: بالنفسه استقلال استان ها می تواند موضوع خوبی باشد، لیکن زمینه های لازم برای انجام آن از جمله تعریف چارت سازمانی مربوط به استان ها، میزان مخارج و درآمد استان ها و موارد زیادی که بایست مد نظر قرار گیرد.

بخش خصوصی و بخش دولتی دامپزشکی دو بال پرنده دامپزشکی هستند 

کوثری در خصوص انتظارات خود از بخش دولتی برای بهبود وضعیت اعضا، اظهار کرد: توجه داشته باشید که بخش خصوصی و بخش دولتی دامپزشکی دو بال پرنده دامپزشکی هستند که هر یک بدون دیگری نمی توانند موفق باشند. بنده فکر می کنم باید چشم ها را شست و جور دیگر دید. به عبارتی بخش دولتی دامپزشکی باید درد بخش خصوصی و دغدغه ایشان بخصوص در مباحثی همچون امنیت شغلی و ارتقاء جایگاه همکاران بخش خصوصی به عنوان جانشین بخش دولتی در مبارزه با بیماری های دامی و قابل انتقال به انسان و نیز نظارت بهداشتی بر مواد خام دامی را درد و دغدغه خودش بداند و ایشان را درک و پشتیبانی نماید و از آن طرف بخش خصوصی نیز می بایست همکاران بخش دولتی را با دیده بخشی که بی دغدغه و دستور دهنده نبیند تا بتوانند با همکاری و هم افزایی باعث ارتقاء این حرفه شوند. قابل ذکر است که به نظر بنده این اتفاق و وفاق می بایست از سیستم دولتی و همکاران بنده شروع شود تا عزیزان بخش خصوصی احساس امنیت کنند. امید داریم با یاری یکدیگر باعث پیشرفت این حرفه و ارتقاء بهداشت جامعه شویم.

وی در انتها خاطرنشان کرد: تعداد اعضای نظام دامپزشکی استان بوشهر بیش از ۳۵۰ نفر بوده لیکن اعضای فعال نظام دامپزشکی استان بوشهر ۱۷۹ نفر بوده که ۱۱۲ نفر دامپزشک عمومی، ۵ نفر دامپزشک متخصص و ۶۲ نفر پیرادامپزشک شامل تکنسین، کاردان ،کارشناس و کارشناس ارشد است.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • همکار
    می گوید:
    چرا سازمان مرکزی برای استقلال شوراهای استانی هیچ اقدامی نمی کند؟ لطفا پیگیر این موضوع باشید
  • دامپزشک
    می گوید:
    تا چه زمانی باید در استان ها زحمت بکشیم و درآمدهای شورای استانی برای اعضای آن استان استفاده نشود. اگر استقلال استان ها ایجاد شود امور مالی هم مستقل خواهد شد
  • وحید
    می گوید:
    همه حرف هایی که زدید درست اما در عمل برای ماده 19 چه اقدامی انجام شده؟ آیا ما دامپزشکان بر اساس این ماده قانونی حقوق خود را دریافت می کنیم؟
  • ایمان
    می گوید:
    درود بر رئیس با اخلاق و خستگی ناپذیر نظام دامپزشکی ایلام
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.