چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

رییس انجمن کارفرمایی داروخانه داران دامپزشکی استان اردبیل در نشست هم اندیشی بخش دولتی و خصوصی:

رتبه بندی مسئولین فنی و مراکز موضوع ماده ۲ صورت پذیرد/علیرغم محدودیت های داروخانه های دامپزشکی افراد غیر مرتبط داروهای دامپزشکی را به فروش می رسانند

رییس انجمن کارفرمایی داروخانه داران دامپزشکی استان اردبیل در پنجمین نشست هم اندیشی بخش دولتی و خصوصی گفت: علیرغم محدودیت های داروخانه های دامپزشکی افراد غیر مرتبط داروهای دامپزشکی را به فروش می رسانند.
کد خبر  11230
خبر ویژه

به گزارش فاخته، دکتر ملیسا پوردنیا ضمن تشکر از  مدیر کل دغدغه مند استان و تمام همکاران حوزه ی مدیریت بابت تشکیل سلسله جلسات هم اندیشی بخش دولتی با خصوصی اظهار کرد که تشکیل منظم این جلسات و ارتباط نزدیک بخش خصوصی و دولتی زیر بنای تغییرات رو‌به رشد هر دو بخش خواهد بود.

رییس انجمن کارفرمایی داروخانه داران دامپزشکی استان اردبیل و دبیر رتبه بندی مسئولین فنی پنجمین شورای نظام دامپزشکی استان  اردبیل یادآور شد: امروز از دو بُعد مشکلات بخش خصوصی را بازگو می کنم و در ادامه از اداره کل و مسئولین مربوطه رسیدگی به خواسته هایم را مطالبه می  نمایم.

بیشتر بخوانید:

از معرفی یکی از اعضای نظام دامپزشکی در کمیسیون امور مالیاتی تا ضابطه مند کردن فروش داروهای دام وطیور و جلوگیری از فروش دارو توسط افراد غیر مجاز

ابتدا از  بُعد یک داروخانه دار که خواهان آن هستم تا معرفی یک همکار بخش خصوصی ترجیحا داروخانه دار به اداره ی  مالیات به عنوان نماینده ی دامپزشکان جهت شرکت در کمیسیون های مربوط به این اداره صورت گیرد و همچنین رسیدگی و نظارت بیشتر بر افراد و مراکز   غیر مجاز فروش دارو های دامپزشکی به طوریکه در شبکه های مجازی ، افراد غیر مرتبط با دامپزشکی به راحتی داروهای دامپزشکی را به فروش می رسانند و‌ بازار  کار همکاران ما را تحت تاثیر قرار می دهند در حالیکه برای خود داروخانه  داران محدودیت های بسیار وجود دارد.

او عنوان کرد : از بُعد مشکلات مسئولین فنی؛ سازماندهی وضعیت مسئولین فنی طیور گوشتی از لحاظ برقراری تعرفه ی ثابت در کل استان و برقراری تعادل ظرفیتی بین همکاران شاغل در این صنف؛ رسیدگی به مراکز موضوع ماده ی۲ آیین نامه ی نظارت بهداشتی از لحاظ حضور و اشتغال مسئولین فنی بهداشتی در این واحدها به طوریکه هیچ واحدی حتی به بهانه ی تولید کم ،بدون مسئول فنی بهداشتی فعالیت نداشته باشد و انتها حل بنیادی مشکل مسئولین فنی به طوریکه هم همکاران ما به حق و حقوقشان نائل شوند و هم نظارت بهداشتی به نحو احسن انجام گیرد که برای نیل به این مقصود ۲ هدف باید پیگیری گردد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

دکتر ملیسا پوردنیا عنوان کرد در این زمینه، راه حل هایی به شرح زیر وجود دارد؛
الف) راه حل کوتاه مدت: 
-رتبه بندی مسئولین فنی و مراکز موضوع ماده ۲  که در این صورت کارفرما اجازه ی عزل و نصب سر خود مسئول فنی را ندارد
- نوشتن قرارداد ها با تعرفه ی اعلامی هر سال انجام گیرد 
- پیگیری قانونی در صورت عدم رعایت مفاد قرارداد از جانب یک یا هر دو طرف به انجام برسد
ب) راه حل بلند مدت:
پیگیری در جهت اجرای ماده ی ۵ آیین نامه ی نظارت بهداشتی با این عنوان که سازمان مجاز است بنا به ضرورت جهت انجام بازرسی های لازم در محال ها و اماکن ماده ی ۲ این ایین نامه از خدمات دامپزشکان و سایر رده های دامپزشکی با عقد قرارداد خرید خدمت استفاده نماید.
و در انتها، اصلاح تعرفه های مراکزی که تولید پایین دارند به طوریکه حقوق همکاران شاغل در این مراکز متناسب با میزان فعالیت شان تعیین گردد و با حضور قطعی مسئولین فنی  فعالیت نمایند.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • دامپزشک
    می گوید:
    پیشنهاد رتبه بندی عالیه. دنبال کنید خانم دکتر. درود بر شما
  • مسئول فنی
    می گوید:
    ساز و کار رتبه بندی رو هم بفرمایید لطفا. کار خوبیه اما باید درست اجرا بشه
  • دامپزشک
    می گوید:
    فکر می کنید کارفرماها زیر بار می رن که رتبه بندی بشن؟
  • ناشناس
    می گوید:
    برای بخش خصوصی، فقط شعار میدهند. در عمل خبری از حمایت از این بخش نیست
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.