کارنامه؛ روایت عملکرد شوراهای استانی نظام دامپزشکی؛ ایستگاه اول؛ آذربایجان شرقی

رییس نظام دامپزشکی استان؛ افزايش اختيارات قانوني شورا هاي استاني نظام دامپزشکی؛ مطالبه جدی ما است

در آستانه انتخابات شوراهای استانی نظام دامپزشکی بر آن شدیم تا گزارشی از عملکرد این شوراها تهیه و در اختیار همراهان خود قرار دهیم؛ لذا این گزارش و گزارش های بعدی به گفتگوی ما با روسای نظام دامپزشکی استان ها اختصاص پیدا کرده و دغدغه ها، مطالبات و پیشنهادهای این گروه را برای بهبود امور به ویژه در دوره بعدی منتشر می کنیم.
کد خبر  9745
خبر مهم

رییس نظام دامپزشکی استان آذربایجان‌ شرقی گفت: استقلال شوراي نظام دامپزشكي استان ها نياز به اصلاح قانون تأسيس نظام دامپزشكي دارد كه بازنگري و اصلاح قانون تأسيس سازمان نظام دامپزشكي كشور  امروز بسيار ضروري است.

به گزارش پایگاه خبری فاخته، رضا دادخواه در خصوص سوابق اجرایی و تحصیلی خود، اظهار کرد: بنده داراي مدرك دكتراي عمومي دامپزشكي از دانشگاه آزاد واحد تبريز، شاغل در بخش دولتي با ٣٣ سال سابقه كار هستم.

وی در پاسخ به اینکه تاکنون در چند دوره در نظام فعالیت داشتند، ادامه داد: در دوره چهارم مفتخر به عضويت در شوراي نظام دامپزشكي استان و رياست آن شدم كه حدود ٢٨٠٠ عضو در رده هاي دكتراي عمومي و تخصصي، كارشناسي ارشد،كارشناسي و كارداني دارد.

عدم استقلال مالي و محدود بودن اختيارات اداري شوراي استاني از مهم ترین معضلات ما بشمار می آید

رییس نظام دامپزشکی استان آذربایجان ‌شرقی در خصوص مهم ترین معضلات نظام استان، افزود: كمبود نيروي انساني و عدم همخواني آن با شرح وظايف و ماموريت هاي محوله، كمبود فضاي اداري، عدم استقلال مالي و محدود بودن اختيارات اداري شوراي استاني از مهم ترین معضلات ما بشمار می آید.

دادخواه در رابطه با روابط کاری با بخش دولتی در دوران مدیریت خود، تاکید کرد: بواسطه اشتغال در بخش دولتي و به لحاظ ضرورت تعامل بين بخش هاي دولتي، خصوصي و دانشگاهي به منظور اعتلاي بيش از پيش دامپزشكي، ارتباط و تعامل بسيار خوبي با بخش دولتي داشتيم كه ماحصل آن همكاري در جهت ساماندهي مسئولين فني و بهداشتي مراكز پرورش دام، طيور و آبزيان و صنايع وابسته به دام و همكاري در اجرائي كردن ماده ١٩ آئين نامه نظارت بهداشتي دامپزشكي تلاش در جهت تقويت آموزش، ترويج و برگزاري دوره هاي آموزشي با توجه به پتانسيل هاي اساتيد دانشگاهي استان، تشكيل جلسات و كميته هاي تخصصي با حضور متخصصان و اساتيد بخش خصوصي و دانشگاهي و اطلاع رساني سريع به همكاران بخش خصوصي در موارد بروز بيماري هاي گزارش كردني و گزارش موارد بروز بيماري توسط همكاران بخش خصوصي، نظارت بر كلينيك ها و مراكز درماني دامپزشكي به منظور تقويت و حمايت از جايگاه اين بخش و ... از جمله كارهاي مشترك با بخش دولتي بوده كه انجام شده است.

وی در خصوص مهم ترین اقدامات رفاهی که برای اعضای استان صورت گرفته، تاکید کرد: همانطور كه استحضار داريد امروزه سازمان نظام دامپزشكي كشور بواسطه وجود اعضاي فرهيخته و متخصص، توانمندي هاي علمي و اجرائي يك نظام و تشكيلات صنفي صرف نيست و از سال ١٣٨٨ و ١٣٨٩ با تصويب قانون نظام جامع دامپروري و قانون افزايش بهره وري بخش كشاورزي و منابع طبيعي ، علاوه بر وظايف مندرج در قانون تأسيس سازمان نظام دامپزشكي، وظيفه صدور پروانه هاي موافقت اصولي، تأسيس و بهره برداري بهداشتي مراكز موضوع ماده  ٥ و ١٦ قانون نظام جامع دامپروري (مراكز پرورش دام، طيور و آبزيان ، مراكز جمع آوري شير خام و ميادين عرضه دام) و پروانه هاي تأسيس و اشتغال مراكز درماني دامپزشكي موضوع ماده ٢ قانون افزايش بهره وري بخش كشاورزي را نيز عهده دار شده و مسئوليت سنگيني بر دوش اين سازمان نهاده شده است كه انجام بهينه ي اين وظايف مستلزم تلاش هاي بي وقفه و دقت نظر بسيار بالا بوده و زمان و انرژي زيادي را طلب مي كند؛ به طوري كه هر گونه سهل انگاري و كم كاري بويژه در ماده ٥ نظام جامع دامپروري باعث تبعات شديد و محكوميت هاي قضائي خواهد شد، لذا با عنايت به مراتب فوق از يك سو، محدود بودن منابع مالي و درآمدي نظام استان و همچنين عدم استقلال مالي استان از سوي ديگر، همچنين بروز و شيوع پاندمي كرونا تمام فعاليت هاي نظام و از جمله ارائه ي خدمات رفاهي را تحت شعاع خود قرار داده است وليكن عليرغم تمام اين موارد ، نظام دامپزشكي استان حتي يك لحظه هم (حتي روزهاي سياه كرونایي ) تعطيل نبوده و به امر خدمت رساني به بهره برداران و همكاران بخش خصوصي اهتمام ورزيده است كه پرداخت حق بيمه تأمين اجتماعي حدود ٦٥ نفر از همكاران بخش خصوصي از طريق كد كارگاهي نظام استان، جمع آوري و ارسال مدارك بيمه تكميلي همكاران، هماهنگي و تزريق واكسن كرونا براي هزار نفر از همكاران در سطح استان، برگزاري منظم و بي وقفه كميسيون هاي صدور و تمديد پروانه هاي موضوع ماده  ٢، صدور مجوز تردد براي همكاران شاغل در مراكز درماني، كشتارگاه ها و صنايع وابسته ي دامپزشكي، صدور انواع گواهي هاي مورد درخواست همكاران، از جمله بخشي از خدمات ارائه شده توسط نظام استان است. علاوه بر اين ما به بهانه ي ارائه خدمات رفاهي، هيچ گونه هزينه اي به همكاران تحميل نكرده و گرفتاري برايشان درست نكرده ايم.

استقلال شوراي نظام دامپزشكي استان ها نياز به اصلاح قانون تأسيس نظام دامپزشكي دارد

 رییس نظام دامپزشکی استان آذربایجان ‌شرقی در خصوص استقلال شوراهای استانی نظام دامپزشکی، اضافه کرد: استقلال شوراي نظام دامپزشكي استان ها نياز به اصلاح قانون تأسيس نظام دامپزشكي دارد كه بازنگري و اصلاح قانون تأسيس سازمان نظام دامپزشكي كشور  امروز بسيار ضروري است كه اميدواريم ريیس سازمان و اعضاي شوراي مركزي به اين مهم و ضرورت اهتمام ويژه اي داشته باشند، در شرايط امروز  استقلال مالي و افزايش اختيارات قانوني شورا هاي استاني ، مطالبه بسيار جدي استان ها بوده و بي شك تبعات مثبتي براي اعضاي استان ها خواهد داشت.

دادخواه در خصوص ارائه نمره به عملکرد مدیریتی خود، بیان کرد: اجازه بدهید که نمره مديريت بنده را همکاران به من بدهند.

وی در خصوص تمایل خود برای حضور در انتخابات دور بعد و برنامه های آتی خود، اظهار کرد: بعد از مشورت بزرگان و اخذ نظر همكاران در اين خصوص تصميم نهائي را خواهم گرفت. در صورت شركت در انتخابات برنامه هاي خود را ارائه خواهم داد. ليكن در هر حال در دسترس و پاسخگو بودن و صداقت در رفتار و گفتار مهمترين شاخصه بنده بوده و خواهد بود.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

رییس نظام دامپزشکی استان آذربایجان ‌شرقی ادامه داد: در نهايت از رسانه فاخر و پرمخاطب فاخته كه بعد از ٥ سال  به سراغ حقير آمده و سوالات سخت و چالشي را مطرح كرد؛ كمال تشكر و قدرداني را داشته و آرزوي سلامتي و سربلندي براي اين رسانه وزین و تمامي عاشقان ميهن عزيز و جامعه ی شريف دامپزشكي دارم.

 گفتگو: غزاله شهیدی

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • منتقد
    می گوید:
    یقین داشته باشید که استقلال شوراهای استانی هیچ وقت محقق نمی شه. مگر اینکه دید شورای مرکزی به استان ها عوض بشه
  • دامپزشک
    می گوید:
    این گزارش در این زمان که خبر انتخابات اومد جالب هست منتظریم ببینیم بقیه استان ها چه نظری دارن
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.