چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

ممنوعیت استفاده از عنوان پت شاپ در فروشگاه‌های لوازم حیوانات خانگی

استفاده از عنوان پت شاپ و عرضه ملزومات انواع حیوانات غیرمتعارف و حیوانات وحشی در واحد‌های عرضه کننده ملزومات حیوانات خانگی ممنوع است.
کد خبر  9423
خبر مهم

به گزارش فاخته به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، برزگر معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: تاکنون هیچ گونه مجوز کسبی تحت عنوان پت شاپ صادر نشده است، ولی دارندگان مجوز عرضه­ ملزومات حیوانات خانگی با کد آیسیک ۵۲۳۸۳۹ که صدور مجوز آن‌ها وفق مقررات موضوعه و قانون نظام صنفی برای متقاضیان مربوطه انجام شده، صرفاً مجاز به ارائه ملزومات و خدمات بر اساس مجوز دریافتی هستند.

وی افزود: بنا به تصمیمات کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی مرکز استان قزوین، صرف نظر از اینکه اصناف تاکنون هیچگونه مجوزی برای عرضه ملزومات حیوانات غیرمتعارف از قبیل سگ، گربه، خوکچه و حیوانات وحشی و نیز فروش مواد غذایی اینگونه حیوانات از کمیسیون نظارت دریافت نکرده اند، لذا با توجه به پیگیری دستگاه قضایی، تصریح ممنوعیت این امر، توسط کمیسیون نظارت به کلیه اصناف ذیربط ابلاغ شد.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

با توجه به تعامل، همکاری و هماهنگی فی مابین این سازمان، دستگاه قضایی، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اداره کل دامپزشکی استان، اتاق اصناف و اتحادیه ذیربط، پیگیری موضوع جلوگیری از درج عنوان پت شاپ به عنوان لغت غربی در سردرب واحد‌های صنفی و همچنین جلوگیری از عرضه اقلام غیرمجاز توسط واحد‌های صنفی ملزومات حیونات خانگی، در دستور کار گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت قرار گرفته است.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.