"لمس نوزاد حیات وحش" اشتباه‌ترین رفتار در طبعیت است

یک دامپزشک گفت: جابه‌جایی و لمس نوزاد حیات وحش اشتباه‌ترین کاری است که می‌توان در قبال آنها در طبیعت انجام داد.
کد خبر  9484
خبر ویژه

به گزارش فاخته به نقل از خبرگزاری تسنیم ، عدم آموزش صحیح شهروندان در زمان با مواجه با حیات وحش باعث بروز مشکلاتی شده که زندگی حیوانات را دشوار کرده است.

یکی از رفتارهای اشتباه در مواجه با حیوانات که در زمان حضور در زیستگاه حیات وحش اتفاق می‌افتد, لمس یا نزدیک شدن به نوزاد حیات وحش است؛ باید این مهم برای مردم جا بیافتد که زمانی که ما اقدام به لمس نوزاد حیات وحش می‌کنیم, اصطلاحاً آن موجود بوی انسان می‌گیرد که این مورد سبب طرد آن توسط والد خواهد شد!

متأسفانه در مواردی دیده شده که طبیعت‌گردان  اقدام به جابه‌جایی نوزاد برخی گونه‌ها می‌کنند, این افراد نوزاد را نگهداری و با مواد نامناسب آن را تغذیه می‌کنند که این کار موجب مرگ آن خواهد شد.

در این رابطه محمود مرعشی، دامپزشک کلینیک حیات وحش پردیسان به تسنیم گفت: ما به هیچ وجه اجازه نداریم به نوزاد گونه‌هایی که در طبیعت می‌بینیم، دست بزنیم. معمولاً افراد به گمان اینکه نوزاد رها شده و در معرض خطر است، اقدام به برداشتن و جابه‌جایی آن می‌کنند در صورتی که مادر هرگز نوزاد خود را رها نمی‌کند.

وی ادامه داد: ممکن است مادر برای تغذیه یا پیدا کردن غذا رفته باشد و نوزاد خود را در گوشه‌ای مخفی کرده باشد؛ این به معنای رها کردن آن نیست. جابه‌جایی و لمس نوزاد حیات وحش، اشتباه‌ترین کاری است که می‌توان در قبال آنها انجام داد.

این دامپزشک اظهار کرد: به دنبال این رفتار اشتباه، توله از مادر جدا شده و نمی‌توان مادرش را پیدا کرد؛ در نتیجه آن نوزاد از حیات وحش حذف شده و در بهترین حالت سرنوشتی به جز زندگی در اسارت نخواهد داشت.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

مرعشی با بیان اینکه بسیاری از مواردی که در کلینیک حیات وحش داریم به همین واسطه به اینجا آمده‌اند، گفت: لازم است که آموزش و اطلاع‌رسانی بیشتری در میان مردم و به ویژه طبیعت‌گردان انجام شود تا شاهد چنین رفتارهایی در قبال حیات وحش نباشیم.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.