شیوع بیماری جدید در مزارع پرورش میگو

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور می‌گوید بیماری جدیدی در مزارع پرورش میگو شیوع پیدا کرده که در صورت مدیریت نشدن می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به صنعت میگو وارد کند.
کد خبر  9298
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دکتر کامبیز رخشانی‌مهر در نشست بررسی بیماری AHPND در مزارع پرورش میگو گفت: این بیماری باکتریایی که سال گذشته برای اولین بار در ایران دیده شد، فراگیر و تلفات‌گیر بوده و در صورت مدیریت  نشدن می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به صنعت میگو و صادرات و تجارت آن وارد کند.
 
وی افزود: استان‌های هرمزگان و بوشهر درگیر این بیماری هستند و استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و گلستان که میگو پرور هستند نیز مسائل قرنطینه‌ای و پیشگیری از بیماری را در مزارع پرورش میگوی خود اجرا کرده‌اند.
 
مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور گفت: خوشبختانه اکنون شاهد فروکش کردن بیماری AHPND در مزارع پرورشی هستیم، اما برای جلوگیری از عود مجدد بیماری اقدامات کنترلی در حال اجراست.
 
وی گفت: روش ما برای تشخیص عامل بیماری‌زا در مزاع میگو روش تشخیصی مولکولی است که بهترین روش روز در دنیاست.
 
به گفته دکتر رخشانی مهر بیماری AHPND یک بیماری مدیریتی‌ست که لازم است برای کنترل آن تغییراتی در سامانه‌های پرورشی، زیرساخت‌ها و همچنین در سامانه‌های مدیریتی بر اساس علم و شیوه پرورش روز دنیا داده شود.
 
وی عنوان کرد: این اقدام وسیع و گسترده‌ای که در کشور صورت گرفته باید ادامه‌دار باشد تا بتوانیم سپری به تن صنعت پرورش میگو ببندیم و با هرگونه بیماری در حوزه‌ی آبزی پروری مقابله کنیم.

جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

در نشست کشوری بررسی بیماری AHPND در مزارع پرورش میگو که به میزبانی بوشهر برگزار شد مدیران کل دامپزشکی و مدیران کل شیلات تمام استان‌ها حضور داشتند.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.