چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت / ۱۴۰۳

تداوم خدمات رایگان با جهاد دامپزشکی در مناطق سیل‌ زده سیستان و بلوچستان

مشاور معاون وزیر و مسئول اردوهای جهادی سازمان دامپزشکی کشور: همه پای کار هستیم و اجازه نخواهیم داد کوچکترین خساراتی به سرمایه های دامی دامداران و عشایر وارد گردد.
کد خبر  11044
خبر روز

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، دکتر امین اسدی مشاور معاون وزیر و مسئول جهاد دامپزشکی کشور اظهار کرد: دامداری و دامپروری منبع درآمد و تامین معیشت خیل عظیمی از مردم استان سیستان و بلوچستان است، سیل اخیر در جنوب استان ضمن وارد کردن خسارت به زیر ساخت های مختلف منطقه، سرمایه‌های دامی مردم را در معرض خطر شیوع بیماری و تلفات قرار داده است به همین جهت با فروکش کردن سیل، دامپزشکی با بسیج کلیه امکانات و نیروها اقدام به واکسیناسیون و درمان رایگان دام ها در مناطق سیل زده نموده است.
 
مشاور معاون وزیر و مسئول  جهاد دامپزشکی کشور که این روزها به اتفاق سایر دامپزشکان در مناطق سیل‌ زده حضور دارد؛ می گوید با دریافت اولین هشدار های هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارندگی و سیلاب، اطلاع رسانی لازم به بهره برداران حوزه های مختلف دامپزشکی صورت گرفت که با تمهیدات صورت گرفته کمترین خسارات متوجه دامداران و بهره برداران گردید؛ در حال حاظر برای کنترل بیماری های احتمالی پس از وقوع سیل، تیم های دامپزشکی روستا به روستا و دامداری به دامداری در حال معاینه، درمان و واکسیناسیون رایگان دام و طیور هستند و با فعالیت شبانه روزی همکاران اجازه نخواهیم داد کوچکترین خساراتی به سرمایه‌های دامی دامداران و عشایر وارد گردد.
 
تا کنون هفت تیم دامپزشکی مستقر در منطقه به بیش از ۲۵ روستای درگیر سیلاب در بخش های باهوکلات، پیرسهراب، تلنگ و پلان با بیش از ۳۰ هزار خدمت رایگان در زمینه واکسیناسیون ، ویزیت، درمان و آموزش و ترویج ارائه کرده اند که همچنان ادامه دارد.
 
 اسدی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به وقوع سیل در سیستان و بلوچستان و در راستای کمک به مناطق سیل زده به ویژه دامداران و روستاییان سیل زده در مناطق محروم و طبق هماهنگی به عمل آمده با سندیکای تولیدکنندگان داروهای دامپزشکی و همکاری موثر کارخانجات تولید داروهای دامی، اقلام مورد نیاز دامداران و روستاییان سیل زده تامین و به مناطق سیل زده ارسال شد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

دکتر داریوش سرگزی معاون مدیر کل و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار نیز ضمن قدردانی از توجه ویژه گروه‌های جهادی به حوزه دامپزشکی به عنوان مرجع تامین بهداشت و سلامت دام اذعان داشت تاکنون کمک‌های خوبی در زمینه تامین واکسن و دارو دریافت کرده‌ایم که برای تامین شرایط پایدار در حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه استمرار ارائه هدفمند خدمات ضروری است.

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.