رییس سازمان دامپزشکی کشور در خراسان شمالی مطرح کرد؛

تلاش برای جذب اعتبارات حوزه سلامت/ کاهش ۳۰درصدی جمعیت دام سبک درکشور/ ۶ هزار پست از ۱۲ هزار پست این سازمان خالی است

رییس سازمان دامپزشکی گفت: به دنبال آن هستیم تا بخشی از اعتبارات سلامت را برای کنترل بیماری های مشترک میان دام و انسان جذب کنیم.
کد خبر  10732
خبر مهم

به گزارش فاخته، دکتر مجتبی نوروزی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های دهه فجر در ۱۵ بهمن ماه اظهار کرد: از ۱۸۰۰ عامل بیماری ۸۵۰ بیماری مشترک میان انسان و دام است که تعدادی از آنها در کشور ما نیز  وجود دارد و وزارت بهداشت نیز برای کنترل این بیماری ها به سازمان دامپزشکی کمک کند.

وی افزود: کمک به دامپزشکی برای مبارزه با این بیماری ها سبب می شود تا هزینه های درمان و استفاده از تخت های بیمارستانی کاهش یابد.

وی با اشاره به مدیریت بیماری های دامی در کشور گفت: مدیریت بیماری ها در این دولت بی نظیر بوده است و و از سوی دیگر در این دولت توجه خاصی به تولید واکسن و دارو شده است.

دکتر نوروزی افزود: در حال حاضر در برخی از واکسن ها نیاز به واردات نیست و در داخل تولید می شود و برخی از واکسن ها نیز تا ۷۰ درصد نیاز کشور را پاسخ می دهد و هم اکنون تولیدکنندگان واکسن مورد حمایت جدی قرار دارند.

وی ادامه داد: در یک زمانی دامپزشکی جشن خودکفایی داروهای مورد نیاز دام تا ۹۰ دزصد را گرفت که تلاش می کنیم این مقدار را به ۹۵ درصد برسانیم.

وی در ادامه به جمعیت دامی کشور نیز اشاره و تصریح کرد: طی سه سال گذشته ۲۰ میلیون راس دام سبک از جمعیت دامی کشور به علت کشتار یا ارسال به خارج کشور کاهش یافته که معادل ۳۰ درصد است.

رییس سازمان دامپزشکی تاکید کرد: کشتار دام مولد در کشتارگاه ها از ابتدای امسال ممنوع شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید به دنبال واردات سویه های جدید در دام سبک و سنگین باشیم که هدف افزایش تولید شیر و گوشت باشد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید. 

وی تاکید کرد: باید تکلیفمان روشن شود که هدف ما از واردات سویه ها، تولید شیر یا گوشت و یا پشم است.

نوروزی افزود: ۶ هزار پست از ۱۲ هزار پست این سازمان خالی است که درصدد جذب نیرو هستیم.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.