تعداد کانون‌های تب برفکی دام سبک به کمتر از نصف رسید

سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست امسال تعداد کانون‌های بیماری تب برفکی به ۳۱ رسید که این میزان کمتر از نصف سال گذشته است.
کد خبر  10036
خبر ویژه

به گزارش فاخته به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر امین اسدی گفت: تعداد کانون‌های بیماری تب برفکی دام سنگین از ۹۴۱ کانون در سال ۹۶ به ۱۰۰ کانون رسیده است که این امر کاهش بیش از ۸۰۰ کانون  بیماری را را نشان می‌دهد.

به گفته او، با توجه به برنامه واکسیناسیون، تب برفکی در حوزه دام سبک از ۲۳۴ کانون در سال ۹۶ به ۶۸ کانون در سال گذشته رسیده است. همچنین در ۶ ماهه نخست امسال به ۳۱ کانون کمتر از نصف سال گذشته رسیده است.

اسدی از ارتقای کیفیت واکسیناسیون تب برفکی خبر داد و گفت: با توجه به افزایش کیفیت واکسیناسیون و بحث اردو‌های جهادی در مکان‌های صعب العبور به منظور تزریق واکسن برای عشایر و روستاییان توانسته در کاهش کانون بیماری‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی افزود: ایجاد موج واکسیناسیون  و ایفای تعهدات برای اماکن قرنطینه‌ای در مرز‌ها منجر به کاهش تعداد کانون‌های بیماری شده است.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

او با بیان اینکه بیماری تب برفکی در حال مهار شدن و کنترل است، گفت: بنابر آمار رشد تعداد کانون‌های بیماری نسبت به سنوات گذشته متوقف شده و همواره در حال مهار است، اما به سبب ویروسی بودن بیماری تب برفکی، امکان ریشه کنی سخت است.

اسدی گفت: اگر دامداران نکات بهداشتی و توصیه‌های دامپزشکی را مبنی بر واکسیناسیون به موقع رعایت کنند، این امکان وجود دارد که بیماری تب برفکی به صفر برسد.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • جواد
    می گوید:
    سلام این مصاحبه ها فقط صدمه میزنه به سازمان دامپزشکی کشور بعضی وقت ها مصاحبه نکردن خیلی بهتر از مصاحبه کردنه روابط عمومی بودن فقط مصاحبه کردن نیست ...... ... با این کارتون ما رو مورد تمسخر قرار می دید، از ریشه کنی بیماری های استراتژیک تون چه خبر؟؟ .....
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.