دکتر عباسعلی مطلبی در اجلاس روسای شورای نظام دامپزشکی استانها:

ما در اجرای قانون در وزارت جهاد کشاورزی خیلی کوتاهی کرده‌ایم

صبح دومین روز اجلاس روسای شورای نظام دامپزشکی استانهای کشور با حضور «دکتر عباسعلی مطلبی» مشاور وزیر جهادکشاورزی در امور دامپزشکی برگزار گردید.
کد خبر  11247
خبر ویژه

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، دکتر مطلبی، مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور دامپزشکی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع نخبگان و روسای محترم شورای نظام دامپزشکی استانها به شرح و توصیف ساختار سازمان‌های دامپزشکی و نظام دامپزشکی در سالهای گذشته و روند تغییر و تحولات تا به امروز پرداخت.

وی تاکید کرد: با مرور تاریخچه نظام دامپزشکی متوجه می‌شوید سازمان نظام دامپزشکی در شرایط ویژ‌ ای شکل گرفتند که خیلی‌ها موافق شکل‌گیری آن نبودند اما با پافشاری‌هایی که خیلی از افراد خصوصا اساتید همکاران دانشگاهی داشتند، موفق شدیم قانون تاسیس نظام دامپزشکی در دولت را تصویب نماییم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور دامپزشکی تصریح کرد: لازم است همه به قوانین سازمان نظام مسلط باشند تا در شرایط مختلف بتوانند به بهترین شکل ممکن از منافع سازمان دفاع کنند.

دکتر مطلبی متذکر شد: سازمان نظام دامپزشکی مجموعه‌ای است که بار بزرگی را از روی دوش دولت برداشته است. در واقع بازوی کمکی بسیار بزرگی برای سازمان دامپزشکی کشور می‌باشد.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر سازمانی تحت عنوان سازمان نظام دامپزشکی وجود ندارد اما ما در راستای سازمان نظام پزشکی این سازمان را نیز بوجود اوردیم. بنده خود خیلی روی این مهم پافشاری کردم که در مسیر اصلاح قانون نظام دامپزشکی قدم بگذاریم و در ادامه دو وظیفه حاکمیتی را به سازمان نظام دامپزشکی اضافه کردیم.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

دکتر مطلبی در توضیح بیشتر گفت: سازمان نظام دامپزشکی در حال حاضر متولی توسعه است. در موضوع امنیت غذایی، در حوزه دام، طیور و ابزیان نیز مجوز صدور پروانه‌ها با سازمان نظام دامپزشکی است.

وی اذعان کرد: ما در اجرای قانون در وزارت جهاد کشاورزی خیلی کوتاهی کرده‌ایم. وقتی از سال تصویب قوانین تا به حال هیچ مصوبه‌ای وجود ندارد، این موضوع ناراحت کننده است. در اجرای قانون سیاست‌ها، کامل و شفاف باید ابلاغ شود. ما در حوزه نظام دامپزشکی می‌توانیم بخشی از سیاست‌های مهم را دنبال کنیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور دامپزشکی افزود: دامپزشکی رشته‌ای است که نیاز به مقوله اموزش دارد. ما باید یک وضعیت و سرو سامان بهتری به بهداشت و سلامت جامعه بدهیم.

دکتر مطلبی همچنین در پایان ضمن اشاره به حضور مستمر و مفید دکتر زارعی در جایگاه ریاست سازمان نظام دامپزشکی گفت: با حضور جناب دکتر زارعی اینده سازمان نظام دامپزشکی بسیار روشن پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است در ادامه به پاس تمامی زحمات و تلاش‌های دلسوزانه دکتر مطلبی در طی سالهای گذشته با اهدای لوحی از طرف ریاست سازمان نظام دامپزشکی تقدیر و تشکر به عمل امد.

 

خبرهای مرتبط
برچسب ها
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.