قالب وردپرس درنا توس
خانه / یادداشت/گفتگو/گزارش/تحلیل / یادداشت؛ نگاهی کوتاه و تامل برانگیز به آموزش دامپزشکی در ایران و جهان/ دکتر مهدی سلیمانی

یادداشت؛ نگاهی کوتاه و تامل برانگیز به آموزش دامپزشکی در ایران و جهان/ دکتر مهدی سلیمانی

فاخته نیوز– تعداد دانشکده های دامپزشکی جهان به روایت امار در مقایسه با ایران:

افغانستان ۴
البانی ۲
انگولا ۱
ارژانتین ۱۴
استرالیا. ۷
بنگلادش. ۹
بلاروس. ۲
بلژیک. ۴
بولیوی. ۲ – بسنی. ۱
برزیل ۲۴-بلغارستان. ۲
کانادا. ۵ – شیلی. ۷
کاستاریکا. ۳ – دانمارک ۲
اکوادور ۴ – مصر ۱۴
استونی وفنلاند ۱
فرانسه ۴ – المان ۵
غنا ۳- یونان ۲
هنگ کنگ ۱ – هند. ۵۰
اندونزی ۱۲ – ایران. ۲۳ بجز ازاد بافت
عراق. ۶- ایرلند. ۱
رژیم اشغالگر قدس. ۱
ایتالیا. ۱۲. – ژاپن. ۱۷
لبنان. ۱- مالزی. ۲
نیوزیلند ۱ – سوئد. ۱
پاکستان. ۱۲ – فیلیپین. ۲۲
پرتغال ۶- عربستان. ۱
اسپانیا ۱۱. – سوئیس. ۲
ترکیه ۱۹ – انگلستان. ۶
اسکاتلند. ۲- امریکا. ۳۰
واقعا چه چیز سبب افزایش تعداد در برخی دانشگاههای جهان شده است؟
ایا تعداد دانشجو در این دانشگاهها مانند ایران در برخی از دانشگاهها به ۴۰۰ نفر دریک سال ویک ورودی نیز می رسد.؟
کشور نیوزیلند با منابع دامی غنی از چه تعداد دانشکده دامپزشکی بهره می برد.؟ (ایا این ظرفیت متناسب با جمعیت دامی ایران وتعداد فارغ التحصیلان دامپزشکی در کشور ماست.؟
اینها سوالاتی است که باید پیرامون پاسخ ان عمیقا تفکر شود.

مهدی سلیمانی
دانش اموخته دکترای دامپزشکی

مطلب پیشنهادی

یادداشت اختصاصی فاخته؛ دکتر علیرضا رفیعی پور، رییس سازمان دامپزشکی کشور/ بیان چشم انداز حوزه آبزیان به بهانه اجلاس OIE در شیلی

فاخته – با توجه به محدودیت های صیادی امروزه عمده توجه در تامین غذای آبزیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *