رئیس شورای نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی در گفتگو با «فاخته»:

دستیابی به هویت و ساختاری منسجم و کارآمد، اولین دستاورد استقلال مالی نظام دامپزشکی است/ در مورد همکاران شاغل در حوزه درمان مشکلات جدی وجود دارد

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: دستیابی به هویت و ساختاری منسجم و کارآمد، اولین دستاورد استقلال مالی نظام دامپزشکی است.
کد خبر  11244
خبر مهم

   به گزارش پایگاه خبری فاخته، دکتر امیر افخمی گلی در گفت و گو با ما در ابتدا در خصوص سوابق تحصیلی و اجرایی خود اظهار کرد: ورودی سال 1375 و دانش آموخته ی دوره دکتری عمومی دامپزشکی از دانشگاه فردوسی مشهد هستم و همان سال دوره Ph.D فارماکولوژی را در دانشگاه تهران آغاز کردم.

پس از اخذ بورد تخصصی فارماکولوژی، در مقطع پسا دکتری در دانشگاه های کلگری و آلبرتا کانادا ادامه تحصیل داده و پس از بازگشت از سال ۸۶  افتخار خدمت در  جایگاه عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد را داشته ام. وی در پاسخ به سوال خبرنگار فاخته افزود که اولین دوره عضویت را در شورای نظام استان را سپری می کند.

 افخمی در خصوص برنامه های خود جهت دوره جدید مسئولیت در شورای نظام دامپزشکی، تصریح کرد: باید اقدامات و اهداف پیش رو به دو دسته تقسیم بندی می شوند، یکسری اقداماتی و زحماتی که از دوره های گذشته آغاز شده و باید ادامه یابد، در حالیکه در سوی دیگر نیز یکسری بخش ها هم نیاز به پیگیری و یا تغییرات بنیادین دارند که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: برای آن دسته از اقداماتی که وظیفه روزمره نظام بوده سعی خواهیم کرد تا نظم را سرلوحه کار خود قرار دهیم. اما در خصوص اعمال تغییرات مورد نیاز، مهم ترین راه عملیاتی شدن و دستیابی به تغییر، تقسیم کار و تعریف عملی "شورا" به معنی واقعی کلمه است.  

تلاش ما جذب مشارکت حداکثری همکاران از جمله دوستانی است که عضو شورای نظام دامپزشکی استان نیستند

رئیس نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی اضافه کرد: تلاش ما جذب مشارکت حداکثری همکاران از جمله دوستانی است که عضو شورای نظام دامپزشکی استان نیستند، اما در حوزه کاری خود صاحب نظر بوده و می‌توانند با درک صحیح مشکلات صنفی و ارائه راهکار های عملیاتی،  نظام را در حل این معضلات یاری کنند.

افخمی با اشاره به اینکه باید احساس کنیم که نظام دامپزشکی متعلق به همه ماست، گفت: بنابراین از تک تک اعضای نظام دامپزشکی استان خواهش من این بوده که فعالانه در کنار این شورا باشند و در کمیته های مختلفی که معتقدند می توانند فعالیت داشته باشند و منشا اثر باشند، حضور پیدا کنند. قطعا بدون کمک جمعی کار به جایی نخواهد رسید. تعالی رشته دامپزشکی در اتحاد است و باید به این نقطه دست پیدا کنیم. وی در خصوص کارهای بر زمین مانده نظام دامپزشکی استان و کشور، تاکید کرد: مهم ترین معضل از لحاظ مالی و اعتباری، عدم استقلال شوراهای استانی است که به شدت گریبان گیر ما شده است.
 رئیس شورای نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی در ادامه افزود: یکی از موضوعاتی که باید در دستور کار قرار گیرد پیگیری رسیدن به استقلال در امور مالی و نیز برخی تصمیم گیری های درون استانی است، که طبیعتا اولین منفعت حاصله، دستیابی به هویتی منسجم و ساختاری در خور احترام است.

افخمی در پاسخ به سوال ما در حوزه های مختلف خاطرنشان کرد: در خصوص ساماندهی ارتباط کارفرما و مسئولین فنی بهداشتی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و امروزه شاهد اثرات مثبت آن در استان هستیم، اما تا رسیدن به ایده آل هنوز جای کار بسیاری وجود دارد و مشکلات زیادی هنوز در این بخش دیده می شود.

وی اضافه کرد: در مورد همکاران شاغل در حوزه درمان نیز مشکلات جدی وجود دارد، که باید به این موضوع نیز ورود کنیم.

رئیس نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی در پاسخ به سوال ما در خصوص انتظارات از بخش دولتی، تصریح کرد: نظام مانند فرشی است که بخش دولتی و غیر دولتی تار و پود آن را تشکیل می‌دهند که هر یک بدون دیگری قادر به کار و فعالیت نخواهد بود. بنابراین بخش دولتی پایه اصلی کار است و این دو حوزه در کنار یکدیگر تکمیل کننده هم هستند.

دکتر افخمی ادامه داد که : حضور همکاران صاحب نظر، موفق و مدیر از هر دو بخش دولتی و غیر دولتی در شورای نظام استان را باید به فال نیک گرفته و از پتانسیل بالای این شورا برای حل معضلات صنفی و پیگیری دغدغه های همکاران حداکثر بهره را برد.

خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)

دیدگاه خود را در خصوص این گزارش، از قسمت نظرات، به اشتراک بگذارید.

وی در خصوص ترکیب آماری اعضای نظام پاسخ داد: در حال حاضر نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی 3450 عضو دارد که 1697 عضو آن دکتر دامپزشک و  1753 نفر پیر دامپزشک هستند.
وی در پایان خاطر نشان کرد که ذکر این مهم باید در سرلوحه ذهنی و عملی همه ما قرار گیرد که مهمترین وظیفه نظام دامپزشکی، ارتباط موثر با اعضا و پیگیری دغدغه ها و رفع مشکلات شغلی همکاران است.

گفتگو: غزاله شهیدی

خبرهای مرتبط
برچسب ها
آنچه شما گفته اید
  • همکار نظام
    می گوید:
    بحث اول ما بهر شدن وضعیت رفاه و معیشت هست. برای این مورد چه برنامه هایی دارید. این مهمه آقای دکتر
نظرات
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر
ورودی نامعتبر

این پایگاه خبری بر اساس مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت است. این پایگاه خبری تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و هر گونه برداشت از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی فاخته محفوظ است.